Jump to content

Hyväntekeväisyyskätkö


Varvikello

Recommended Posts

Sain kuningas-ajatuksen uudeksi kätköksi. Ajattelin tehdä kätkön josta voi hakea kätkön rakennukseen tarvikkeita. Paikka on jo mietittynä, se on rauhallinen ja maanomistajalta on lupa. Appiukko omistaa maan. Tarvikkeita on jo kotona jonkin verran ja lisää on "tilauksessa". Olemme molemmat Tuu-tikin kanssa sellaisissa paikoissa töissä joista saa muuten jätteeksi meneviä, kätköihin sopivia tarvikkeita. Valmiina on jo monenlaisia purkkeja, mini-grip-pusseja, kumilenkkejä, magneetteja ja sen sellaista. Ostoslistalla on ainakin ruostumaton rautalanka. Töissä ajattelin laminoida kätkötiedotteita ja ylipäänsä tulostaa niitä laser-tulostimella. Ajatuksena on auttaa muita periaatteella "älä ryöstä kätköä tyhjäksi, ota vain tarvitsemasi". Tilalle ei tarvitsisi jättää mitään, TB:t sun muu ovat tietysti tervetulleita. Kätkö tulisi olemaan ämpärin kokoluokkaa. Kätkön huolto ja täydentäminen tulisi olemaan helppoa, vierailen viikottain sekä oman että Tuu-tikin suvun luona ko. alueella. Onko tällainen mielestänne hyvä idea ja mitä näkisitte tarpeelliseksi tarvikkeeksi.?

Link to comment

Joo loistoidea!!!

 

Tosiaan ne Silica -pussit ovat tarpeellisia kätköntekotarvikkeissa ja niitä ainakin itse pyrin haalimaan aina kuin mahdollista, että niitä voi sitten sirotella kätköihin.

 

Noita voisi perustaa enemmänkin eri puolille suomea. Täytyypä katsella jos sitä tässä tulevaisuudessa voisi tuommoisen tehdä jos vain löydän sopivan lokuksen sille.

 

Ja itse olen tässä suunnittelemassa omaa large -kätköä... Tosin se ilmestynee vasta lumien sulettua..

Link to comment

Tämä ilmestynee jo aika pian. Unohdin nuo Silicat kokonaan, kotona on ainakin 19 pussia valmiina ja Tuu-tikilla on jemmassa varmaan 30 pussia. Tosiaan maanomistajan lupa on ja kätkö ei tule peittymään lumeen. Koitan edistää asiaa viimeistään viikonloppuna eteenpäin. Silicassa näyttää olevan elvytysohjeina: reactivation time in bag - 16 hrs @ 245ºF eli 16 tuntia n. 125ºC omassa pussissaan. Toisen lähteen mukaan riittää samassa lämmössä 3 tuntia jos tavara on irtonaisena. Melkein järkevintä olisi varmaan kuivata itse kerralla kaikki vietävät ja laitella omiin minigrip-pusseihinsa ohjeiden kera. Tehokas käyttöikäkin pitää selvittää. Tuleeko muuta tarpeellista mieleen?

Edited by Varvikello
Link to comment

Niin ja sitten sellainen pieni (itsestään selvyys) juttu, että kuulakärkikynillä ei kätköissä tee ainakaan suomen oloissa yhtään mitään kun ne eivät pakkasella/pakkasten jälkeen toimi.

 

Yksi vaihtotavara mitä olen ajatellut joskus johonkin kätköön laittaa on valmis microkätkö. Eli filmipurkki jossa valmis microkätköliuska vain piilottajaa ja kätkön nimeä vaille ja sopivan pituinen lyijykynä pätkäistynä sekä kyljessä teipattuna "Geocache-Geokätkö" lappu

Link to comment
Tosiaan ne Silica -pussit ovat tarpeellisia kätköntekotarvikkeissa ja niitä ainakin itse pyrin haalimaan aina kuin mahdollista, että niitä voi sitten sirotella kätköihin.

Mistä te oikein niitä silicapusseja haalitte? Olen koittanut etsiä sieltä täältä & kysellä perään, vaan kuinka ollakaan, juuri silloin ei niitä olekaan tullut yhtään ainoaa moneen viikkoon vaikka yleensä kuulemma tulee koko ajan... :lol:

Link to comment
Mistä te oikein niitä silicapusseja haalitte? Olen koittanut etsiä sieltä täältä & kysellä perään, vaan kuinka ollakaan, juuri silloin ei niitä olekaan tullut yhtään ainoaa moneen viikkoon vaikka yleensä kuulemma tulee koko ajan...  :laughing:

Minä saan sitä työpaikaltani, tulee elekroniikkakomponenttien pakkauksissa.

Voit myös tehdä omia pusseja jos löydät tätä, askarteluliikkeissä tavara lienee turhan tyyristä.

Lisää aiheesta.

Link to comment
Täällä on ollut niin paljon juttua noista kissanhiekkakosteudensyöjistä, että innostuin tänään askartelemaan ihan uuden kosteudensyöjän (käyttämättömästä) hiekasta ja naisten nilkkasukasta Savivuoren kätköön. Tuli hivenen kummallisen näköinen systeemi, odottelen mielenkiinnolla kommentteja toimivuudesta.  :unsure:

 

avec

Nyt sitten kirjoittamaan NiksiPirkkaan uudesta sukkahousujen käyttötavasta:

 

Leikkaa pätkä käytetyistä sukkahousuista, täytä kissanhiekalla ja solmi kiinni; näin saat hyvän kosteudenpoistajan geokätköösi. :blink:;)

Link to comment

Silica-idea on kehitetty lähes lopulliselle tasolle. Tuu-tikki kuivattaa töissä vetokaapissa tai vastaavassa silicat ja laminoi ne ilmatiiviisti duunin laminointi-koneella. takuulla kuivaa silicaa, aloittaa toimintansa kun folio-laminaatti avataan. Näitä täytynee ruveta kuljettelemaan mukana hyötykäyttöön ja vaihtotavaroiksi. Siitä olen iloinen että viimeisimmän lokin mukaan Kätkönrakentajat on kuiva sisältä vaikka laatikko itsessään ei olekaan tiivis. Liimeksen sanoin: Go Cache!

Link to comment
Silica-idea on kehitetty lähes lopulliselle tasolle. Tuu-tikki kuivattaa töissä vetokaapissa tai vastaavassa silicat ja laminoi ne ilmatiiviisti duunin laminointi-koneella. takuulla kuivaa silicaa, aloittaa toimintansa kun folio-laminaatti avataan. Näitä täytynee ruveta kuljettelemaan mukana hyötykäyttöön ja vaihtotavaroiksi. Siitä olen iloinen että viimeisimmän lokin mukaan Kätkönrakentajat on kuiva sisältä vaikka laatikko itsessään ei olekaan tiivis. Liimeksen sanoin: Go Cache!

Upeeta!

:D;):)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...