Jump to content

Fin: Mistä Edullisimmat Gps:t


p&k+a

Recommended Posts

Aihetta on sivuttu jo muutamassa keskustelussa, mutta nimenomaan hintojen vertailu kiinnostaisi. Eli mistä saa GPS:t edullisimmin, tai mistä kannattaisi ainakin kysyä?

 

Itse olen vertaillut Garmin GPSMAP 76CS:n (sinänsä ei halvimmasta päästä, mutta olen itse päätynyt tähän muihin käyttötarpeisiin liittyvistä syistä) hintaa seuraavin tuloksin:

 

thegpsstore.com: $459,95 + rahti $66,60 + tulli 3,7% + ALV = 499,37 euroa.

gps4less.co.uk: £391,45 + rahti £10 + ALV = 672,52 euroa.

lohenette.fi: 715 euroa (sis. ALV ja postitus)

marinea.fi: 695 euroa + toimitus 11,10 = 706,10 euroa (sos. ALV)

 

Näistä jenkeistä tilattu (thegpsstore.com) on selkeästi halvin, mutta toisaalta se on americas -versio, jossa on jenkkien peruskartta. En sitten tiedä onko siitä varsinaista haittaa, jos siinä kuitenkin käyttää tarkempaa erikseen ladattua maasto/merikarttaa?

 

Lähinnä jenkkikauppojen hintoja on toki helppo vertailla esim. froogle-haulla, mutta yllätyin kun eurooppaan shippaava kauppias löytyi vasta muutaman yrityksen jälkeen. Siellä hinta vaikuttaisi muutenkin olevan kohtuullisen valmiiksi kilpailtu.

 

Tiedättekö muita paikkoja, joista hintaa kannattaisi kysyä? Kertokaa tuloksia jos olette itse vertailleet hintoja (minkä tahansa laitteen). Hintataso saisi laskea, ja kai tällä olisi ainakin pientä, käytännön hintatasoa laskeva vaikutusta.. :o

Link to comment

Ainakin yksi halvempi paikka löytyy:

 

gpscity.com $443.95 ilman rahtia

 

Tuolta löytyy myös edullisempi kuljetus kuin thegpsstore.com:ista. Tulli ja ALV tietysti vielä päälle. FedEx tuo paketin kuitenkin ilman erityisempiä lisätullausmaksuja suoraan kotiovelle, jos kertoo luottokorttinsa numeron mistä tulli & ALV veloitetaan.

 

Edit:

 

gps4less.co.uk: £391,45 + rahti £10 + ALV = 672,52 euroa.

Mistäs lähtien muuten briteistä tuleviin GPS-vastaanottimiin lätkäistään ALV päälle? Sehän on EU:ta, tai ainakin vielä viime kerralla oli, kun asioin gps4lessin kanssa. :o Hyvä palvelu muuten, suosittelen.

Edited by solarflare
Link to comment

www.gpsw.co.uk: 382,94 puntaa + rahti + VAT

 

Olen ostanut tuolta ihan hyvällä kokemuksella.

 

ALV (VAT) määräytyy EU:ssa ensiksi myyntimaan prosenttien mukaan, mutta jos myynti toiseen EU-maahan ylittää tietyn euromäärän (en kyllä muista minkä; on melko pieni), lasketaan ALV sen toisen maan prosenttien mukaan.

Link to comment
Mistäs lähtien muuten briteistä tuleviin GPS-vastaanottimiin lätkäistään ALV päälle? Sehän on EU:ta, tai ainakin vielä viime kerralla oli, kun asioin gps4lessin kanssa. <_< Hyvä palvelu muuten, suosittelen.

Tässä tapauksessa GPS:n hinta oli vain ilmoitettu ilman ALV:tä -- ilmeisesti juuri tästä Joukon mainitsemasta syystä, jota en tiennytkään.. luulin että verot on niinkuin on, eikä niitä EU:n sisällä enää "avata" tai vaihdeta ostajan kansallisuuden mukaan?! Sehän on ihan hassua.

 

Jenkeistä tilatessa taitaa joutua maksamaan ALV:n periaatteessa kahteen kertaan -- vai olisiko mahdollista ostaa jotenkin "tax-free"?

Link to comment

Viime kevään ja alkukesän aikana tein hintavertailuja suomen liikkeistä ja päädyin Erätukkuun (Oulunsalo). Laitteet oli halvimmat ja oheistuotteena tuli aivan laadukasta vaatetta. Laskeskelin, että jos nuo 'kaupanpäällisten' hinnat vähentää siitä tarjoushinnasta, jää lopullinen hinta suurinpiirtein samalle tasolle kuin ulkomailta tilattaessa. Näinpä päädyin ostamaan GPS:n suomesta ja toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Tuossa liikkeessä palvelu pelaa hyvin ja Suomi Topo kartat saa myös sieltä halvemmalta kuin muualta. Kannattaa ainakin verrata.

Link to comment

Jos verrataan GPSMAP 60CS:n "eurooppalaisia hintoja", niin saan:

 

gpsw.co.uk: £341.87 + rahti £10 + ALV = 613.31 euroa.

marinea.fi: 635 e + toimitus 11,10 e = 646,10 euroa (sis. ALV)

lohenette.fi: 650 euroa (sis. ALV ja posti)

eratukku.fi: 649 e + toimitus 19,90 e + "ohjelmointi" 15 e = 683,90 euroa.

 

Erätukun eduista pidän rahan arvoisena lähinnä topo suomi -karttaa (84,90 e), joka huomioiden vertailuhinta olisi 599 euroa -- tippuu siis joukon halvimmaksi, mutta hintaerot ovat suhteellisen pieniä.

 

Ja jenkeistä sama lysti olisi... (GPSMAP 60CS)

thegpsstore.com: $419,95 + rahti $66,60 + tulli 3,7% + ALV = 461,43 euroa.

 

Siis jenkeistä tilaamalla säästää 137,57 euroa erätukkuun verrattuna, jos kuitenkin aikoisi ostaa topo suomi kartan.

 

Jos taas tietää ettei tarvitse ko. karttaa, halvin (edellämainituista eurooppalaisista) olisi gpsw.co.uk -- mihin nähden jenkeistä tilaamalla saisi 151,88 euroa halvemmalla. Matkaa suomalaisiin hintoihin on tästä vielä 40..70 euroa lisää.

 

Jos nyt lasken vielä vast. erotukset noille 76CS:ille (eka viesti), niin jenkeistä tilaamalla säästää uk-nettikauppaan verrattuna 173,15 euroa ja suomalaiseen kauppaan verrattuna 206,73 euroa. Erätukku ei ko. laitetta tarjoa ainakaan nettisivuillaan.

 

<_<

Edited by p&k+a
Link to comment
Erätukun eduista pidän rahan arvoisena lähinnä topo suomi -karttaa (84,90 e), joka huomioiden vertailuhinta olisi 599 euroa -- tippuu siis joukon halvimmaksi, mutta hintaerot ovat suhteellisen pieniä.

 

Siis jenkeistä americas basemapilla säästää 137,57 euroa erätukkuun verrattuna.

Huomioitko tuon + toimituskulut (19,90 €) ja ohjelmointikulut (15 €)?

 

Kun tuolla mainostetaan, että "Ohjelmointi pitää sisällään

Suomenkielisyyden sekä suomalaisten karttakoordinaattien asettamisen,

mittayksiköiden ja kartta-asetusten määrittelemisen, ...", kannattaa varmistaa että laite on eurooppalainen.

Link to comment

Halpoja gepsejä kannattaa myös katella Aspidshopista joka on Portugalilainen nettikauppa.

 

Tuotteiden loppuhinta muodostuu aikalailla samaksi kun jenkeistä tilatessa (jenkeistä tuodessa +alv +tulli +toimituskulut). Aspidshopista on ilmainen fedex kuljetus suomeen jos tilauksen loppuhinta ylittää (muistaakseni 200 tai 400e). Euroopasta tilatessahan ei tarvitte miettiä tulleja tai lisäalveja (kunhan muistaa kattoa että alv kuuluu hintaan kaupan sivuilla) ja tuotteetkin ovat sitten ihan aitoja euroversioita.

 

Itse tilasin Garminin gpsmap 60c:n viime maanantaina ja maksoin tilisiirrolla, paketti lähti fedexille perjantaina (samana päivänä kuin rahat olivat aspidshopin tilillä) ja kotiovella sen luvataan olevan tiistaina. Nyt tulee vahdattua fedexin tilauksenseurantasivua silmä tarkkana :blink:

 

Jukka

Link to comment
Euroopasta tilatessahan ei tarvitte miettiä tulleja tai lisäalveja (kunhan muistaa kattoa että alv kuuluu hintaan kaupan sivuilla) ja tuotteetkin ovat sitten ihan aitoja euroversioita.

Veloittivatko €420.92 (ALV 19%) vai €431.54 (ALV 22%)? Ihan hyvä hinta kyllä eurogepsistä.

Kyllä ne 22% alvit otti, en tullut itseasiassa edes ajatelleeksi tuota kuin vasta nyt. Tosiaan halvin paikka mitä onnistuin löytämään euroopasta melkein viikon nettikauppoja selailtuani.

Link to comment

Itse tilasin Garminin gpsmap 60c:n viime maanantaina ja maksoin tilisiirrolla, paketti lähti fedexille perjantaina (samana päivänä kuin rahat olivat aspidshopin tilillä) ja kotiovella sen luvataan olevan tiistaina. Nyt tulee vahdattua fedexin tilauksenseurantasivua silmä tarkkana :D

 

Itse itseäni lainaten täytyy tässä vain todeta että ihan ihka aito ja hyvin pakattu toimiva gepsi tuolta Aspidshopista lopulta tuli.. täytyykin tästä samantien lähteä ulos :unsure:

Link to comment

No, minä maksoin erätukun 60C:stä 599,-, mukaan tuli kartta (Topo-Suomi cd 1kpl), laturi+akut, lippis (talvimalli, läpällinen) ja hyvä takki. Tosin kaikki ei noita tarvitse, mutta minulle niillä on käyttöä, joten mielestäni aivan vertailukelpoinen hinta. ;) (=en myönnä maksaneeni 'liikaa' B):P )

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...