Jump to content

Apua!


Tutkija

Recommended Posts

Hyvät geokätkijät. Lähestyn teitä vakavassa asiassa, sillä Malmilla, aivan Malmin torin lähellä tapahtui tänä viikonloppuna murha, joka ei vielä ole ollut lehdissä. Itse olen tutkija poliisilla ja löydettyäni murhatun jäämistöjen joukosta päiväkirjan, jossa oli koordinaatit, päätin kuvata päiväkirjan ja laittaa sen teidänkin luettavaksi. Tämän tein siinä toivossa, että te löytäisitte johtolankoja, joita meidän työntekijämme ovat ylenkatsoneet. Minuun on turha yrittää ottaa yhteyttä, sillä rikon ohjesääntöjä julkistaessani selvittämättömän rikoksen asiakirjoja. Jos keksitte jotain, kirjoittakaa siitä tälle sivustolle. Kiitos jo etukäteen!

 

Edit: Laitan kuvat kun saan ne jonnekin nettiin...

Edited by Tutkija
Link to comment

Jospa Garminin maahantuoja yrittää tällä kertaa lavastaa Stargheria syylliseksi murhaan... :unsure::lostsignal:

 

Arvon Tutkija voisi antaa pikapuoliin lisätietoa ongelmastaan, kiitos. Sähköpostilaatikko ei ainakaan ole kolissut.

 

Edit: Oho, tulipas se sitten nopeasti! :o:o

Edited by Divine
Link to comment

Meidän kartan mukaan koordinaatit johdattaa Sitoo-nimisen saaren rantaan tai aivan rantavesille. Ihan pikkuruinen saari jossa lähes tusinan verran mökkejä. Tuskin siellä on kukaan pällistelemässä tähän aikaa vuodesta, ellei kyseessä ole sitten geotapaaminen !?!

Edited by Jeo & Kirsi
Link to comment
Saattanee viitata myös teekkarihuumorin suuntaan ??

Ennen kuin tässä aletaan teekkareita sättiä, niin pitää muistuttaa teekkarihuumorista muutamia yksityiskohtia, jotka ehkä parhaiten heijastuvat TKY:n jäynäkilpailun säännöissä:

 

TKY:n jäynäkilpailun säännöt sanovat

 

"Jäynän tarkoituksena on tuottaa hyväntahtoisesti riemua itselle, jäynän kohteelle ja suurelle yleisölle. Jäynä ei tosimielellä ota kantaa uskontoon tai politiikkaan. Se on luonteeltaan yllätyksellinen ja tekniikan keinoja hyväksikäyttävä. Jäynä voi olla kestoltaan lyhyt tai pitkä.

 

Jäynä ei solvaa, rienaa, turmele, varasta tai tuhoa. Jäynä ei aiheuta kenellekään taloudellista, henkistä tai ruumiillista haittaa. Jäynä ei saa kohdistua millään muotoa poliisi- tai pelastusviranomaisiin eikä ylituomariston jäseniin

 

Jäynä on hyväntahtoinen tapahtuma, jonka tarkoitus on usein ihmisten hauskuuttaminen, mutta jäynällä voidaan ottaa kantaa myös johonkin yhteiskunnalliseen epäkohtaan."

 

Lainattu sivulta: http://www.teekkarijayna.info/tjayna.html

 

Tässä säikeessä osoitettu temppuilu on mielestäni yksikäsitteisesti teekkarihuumorin ja muutenkin yleisesti hyväksytyn toiminnan ulkopuolella.

Link to comment
Viiraako mulla silmissä vai mitä, mutta noissa kuvissa koordinaatit oli aluksi 024... ja nyt olis 025... Tutkija on ainakin editoinut viestiään myöhemmin.

Mun mielestä se oli alun alkaenkin 025, mutta itse hölmöilin sen 024:ksi, ja luulin muiden typottaneen koordinaatit Malmille. Tai jotain. :lostsignal:

Link to comment

Vaikuttaa 'geosalapoliisi' tehtävältä :o Harmi, ettei ehdi 'Isoolle kirkoolle' tänä viikonloppuna, tuo voisi olla ihan hauska yrittää selvittää... :lostsignal:

Ihan siltä varalta, että joku ottaa tuon tosissaan, niin miettikää nyt...

Tämä on todennäköisesti aivan mielenkiintoinen pähkinä selvitettäväksi. Olisi mukava kuulla miten on käynyt :unsure:

Stargher voisi käydä selvittämässä tehtävän (mutta jätä pieniä vinkkejä menemisistä siltä varalta, että 'katoat' :o

Link to comment

Tutkija, olet varmaan käynyt Malmilla? Eiköhän tuollaisen johtolangan jäljittäminen ole murhatutkimuksen ensimmäisiä tehtäviä. Oletan ettet löytänyt mitään, koska pyydät apua geokätköilijöiltä. Voisit kuitenkin kuvailla paikkaa. Kätköilijöiden suuri, nokkela joukko voi jostain näennäisesti merkityksettömästä yksityiskohdasta keksiä jotain johtolankaa.

 

Onkohan tuo koordinaattien sekoittaminen (E 024 / E 025) rikollisen hämäys etsijöiden eksyttämiseksi?

 

Pääkaupunkiseudun geokätköilijöiden olisi syytä käydä paikalla ja raportoida tänne, mitä löytävät/näkevät. Murhaaja on vapaalla jalalla!

Link to comment

Heh. Tämä kuulostaa hauskalta pilalta. Koordinaatit muuten osoittavat 24 metrin päähän rakennuksen Kaupparaitti 21 virallisista koordinaateista. Kartan perusteella olettaisin, että piste on em. rakennuksen Turkhaudantien puoleisella eli eteläsivulla. Osoitteesta Kaupparaitti 21 huolimatta talo näyttää sijaitsevan pikemminkin Kirkonkyläntien ja Turkhaudantien kulmassa. Jos jollakulla on aikaa, niin katsokaapa löytyykö sieltä lisää ruumiita.

Link to comment
Jos jollakulla on aikaa, niin katsokaapa löytyykö sieltä lisää ruumiita.

Kävin paikalla ja löysin jotakin. Koska tieto lisää tuskaa ja olen nyt varmasti murhamiehen seuraava kohde, en voi paljastaa löytöäni. Koordinaatit osoittavat Malmin toimintakeskuksen etelänurkkaan, eli esim. kuvassa http://www.hel.fi/sosv/koike/malmin_toimin...malmintk_01.jpg näkyvän rakennuksen vasempaan reunaan. Kuvassa http://www.asukastalot.hai.fi/as_kuvat/iso...mintakeskus.JPG koordinaatit ovat vasemmassa reunassa näkyvän avoimen oven kohdalla.

Link to comment
Mitä sä löysit! Jaa tietosi, niin se ei katoa jos sinä katoat

Olen valmis ottamaan sen riskin. Toimitan tiedot viranomaisille, jos niitä minulta pyydetään.

 

P.S. Vastapäätä ko. rakennusta on Elisan toimipiste ja sen seinässä on ainakin kaksi valvontakameraa. Lisäksi pyöriessäni alueella poliisipartio ajoi kahdesti ohitseni muutaman metrin etäisyydeltä. Jos olisivat tulleet kysymään mitä asiaa toimitan, niin totuus olisi ehkä ollut harvinaisen huono vastaus.

Link to comment
Mitä sä löysit! Jaa tietosi, niin se ei katoa jos sinä katoat

Olen valmis ottamaan sen riskin.

Plääh, älä ole huono urheilu! :mad:;) Ei täältä provinssista niin vain päästä itse paikalle katsomaan.

Jos keksitte jotain, kirjoittakaa siitä tälle sivustolle.
Link to comment
TÄMÄ ON PELI! No niin, jatketaanko? Siis Malmin toimintakeskus...

Siinähän se ongelma juuri onkin, että keskustelufoorumi ei ole mikään peli. Normaalisti kätköjä etsiessä voi luottaa kahteen asiaan, viralliseen hyväksymisketjuun ja kätkön asettajan kätköilyhistoriaan.

 

Mysteerisi voisi olla ihan hauska mystery-kätkö, mutta koska et ole sitä kätkönä julkaissut se ei luultavasti täytä kätkölle asetettavia ehtoja. Lisäksi piiloutumisesi valheellisen nimimerkin taakse viittaa siihen, että et halua ottaa mitään vastuuta tekemisistäsi. Jos mysteerisi olisi kaikin puolin hyväksyttävä voisit julkaista sen oikealla kätköilynimimerkilläsi, sellainenkin kun sinulta luultavasti löytyy.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...