Jump to content

Mitä Suosittelette Tampereelta?


Kettu

Recommended Posts

Tampereella on tullut käytyä tässä elämässä aika harvoin. Nyt olisi lähitulevaisuudessa asiaa kaupunkiin, ja tietysti siinä samalla pitää kätköilläkin. Ehkä maks. kymmenelle purkille olisi aikaa. Teillä päin vaan tuntuu olevan runsaudenpulaa, joten kaipailisin suosituksia siitä, mitä kätköjä kannattaisi noukkia.

Lähinnä haluaisin katsella Tamperetta parhaimmillaan, eli jonkinlainen turistin kannalta erityisen näkemisen arvoisten paikkojen sikermä olisi haussa. (Mielellään myös sellaisia kätköjä, jotka eivät vie tolkuttomasti aikaa, että ehtii nähdä Mansea mahdollisimman paljon). Kitoos!

Link to comment

Millä liikut? Jos olet jalkaisin, varmaan keskustan alueen kätköistä löytyy riittävästi puuhaa, mutta koetetaan laatia jotain listaa, jossa ehkä auto olisi hyvä olla käytössä. Kuten olet varmaan huomannut, on varsinkin keskustan kätköistä moni multi- ja mysteerikätköjä, jotka saattavat helposti viedä aikaa, mutta onhan siellä niitä suorittamisen arvoisia seassa kuitenkin.

 

En nyt jaksa linkata jokaista kätköä tähän, kun ne löytää helposti sanahaulla Hide and Seek a Cache -sivultakin (ja sitten find nearest caches -toiminnolla).

 

Keskustaa esittelevät mukavasti mm:

Captain's Special 3 ja 4 (voivat viedä aikaa)

Bonk Business Inc. (ei tätäkään ihan 10 minuutissa ratkaista)

S/S Kuru Part 1.

Railway Station of Tampere

Manse Police (ei mikään erikoinen paikka, mutta nopean kuittauksen mahdollisuus)

Closer to the Särkänniemi "Find&Sign II" (vähän sama juttu)

Sorsapuisto

Nature trail to English Toffee Mystery I

An investigation about Finlayson´s environment (tämä ja edellinen voivat multeina viedä aikaa, mutta niitä voi yrittää selvittää samanaikaisesti, ja loppuvat ihan kivoihin paikkoihin)

 

Vähän kauempana keskustasta:

Tampere €uro Swap (nopea)

Pyynikki Ridge (voi viedä aikaa, hyvät näkymät)

Lights Of Pispala Stonehenge

Haulitorni

Church of Kaleva

Verinen Kiirastorstai (Tämä ja seuraava esittelevät Kalevankankaan hautausmaata)

S/S Kuru, part 3.

 

Vielä kauempana keskustasta, mutta mielestäni käymisen arvoisia ovat esim:

The offspring of Nässynranta CITO - event

Old Messukylä church

Lapinrauniot (voi viedä aikaa)

 

Hervantaa esittelevät:

Ponnistus

ex Herwood

Hervannan vesitorni

Hervanta City

 

Liikaahan tuossa oli, mutta tuosta voi lähteä karsimaan. Edelläolevat arviot joistakin kätköistä ovat sitten subjektiivisia mielipiteitäni ja sellaisina siis mahdollisesti täysin vääriä, joten pidetään ne palkokasvin siemenet poissa ylähengitystiehyeistä. :D

Link to comment

Ei olis ensimmäiset 10 kätköä voineet paremmin valita :D

Tuo on siis hyvä listä minkä Divine antoi tampereen kätköistä keskustan suhteen jos on jalkaisin liikenteessä.

Autoilla saa sitten max parin-muutaman kilometrin säteellä muihin kätköihin riippuen reiteistä.

Itse melkein kaikki hakeneena mukaviahan nuo ovat olleet.

Mainitsen Divinen listalta oman Nature Trail to English Toffee Mystery I :stä että kannattaa olla tähän vuodenaikaan varovainen jos sitä lähtee etsimään.

Kokemisen arvoinen on Lights of Pispala Stonehenge ainakin mielestäni (illalla varsinkin) ja Pyynikki Ridge (maisemat myös täältä hienot.) jos aikoo hienoja maisemia nähdä.

Mad Math Path Travelling on oma kätköni ja ei ole tarkoitus nostaa sitä muiden edelle mutta se o puoliksi keskustakätkö ja siksi mainitsin sen.Kätkön toinen osa sijaitsee keskustasta muutaman kilometrin päässä ja toisen osan selvittämiseen tarvitsee vähän toisesta paikasta tiedon etsimistä.

Kätkö on vaativa mutta voit tutustua siihen ja jos kiinnostaa niin kokeilla etsintää.

Muita keskustakätköjä on Ukko-Pekka (voi viedä vähän aikaa )mutta on mielestäni mukava kätkö myös. City Trail to English Toffee mystery II on myös omani mutta aikas lailla keskustan tuntumassa.( vie aikaa jonkun verran)

City Trail ja Mad Math vaativat paljon laskemista :D mutta ovat ihan mukavia kätköjä. :D

 

Mutta nämäkin myös vain omia mielipiteitäni , joten ihan miltä parhaaksi sinusta itsestä tuntuu niin etsiskelet tampereen alueelta kätköjä makusi mukaan.

 

:D

Edited by Scrod
Link to comment

Jo mainittua Bonk Business Inc-kätköä suosittelisin minäkin - se on hieno tamperelainen kätkö kaiken kaikkiaan ;). Olen itse pitänyt siitä kaikista löytämistäni tamperelaisista kätköistä eniten.

 

Tampereella olin jalkaisin liikenteessä ja etsin silloin (maaliskuussa) nämä kätköt n. 4-5 tunnin aikana:

 

Bonk Business Inc.

Ukko-Pekka

Tampere €uro Swap

S/S Kuru, part 1

Tampere Cipher (tämä kätkö tosin oli aika paljon kauempana keskustasta kuin oletin, mutta kun olin kerran päättänyt sen etsiä...;))

Church of Kaleva

 

Kävin myös etsimässä Veristä Kiirastorstaita ja S/S Kuru, part kolmosta, mutta niitä en sillä kerralla löytänyt. Tuo Verinen Kiirastorstai on vieläkin mysteeri... :unsure:;)

Link to comment

Kiitos. Täytyypä nyt sitten tutustua suosituksiinne lähemmin ja tehdä järkevä reittisuunnitelma, ettei puolet ajasta mene kartanlukuun. Saku Sammakko -the ultimate geovehicle- on kulkuvälineenä, joten voi pyörähdellä laajemmallakin alueella.

Hervannassa pitää varmaan ainakin käydä. Sehän on legendaarinen kaupunginosa.

Link to comment

En näköjään osaa tehokätköilyä, kun en saanut kerättyä kuin 7 purkkia koko retkellä. Toiste sitten lisää. Pitkät Pispalassa tallustelut sun muut maisemien ihailut kostautuivat. En ehtinytkään enää etsiä keskustan multeja, vaikka tarkoitus oli, kun se varsinainen velvollisuus kutsui, miksi Tampereelle tulin. Mutta paljon näin paikkoja näinkin, joten ihan hyvä juttu. Ja mukava kaupunkihan teillä näyttää olevan. B)

Matkalla ja neljällä ekalla kätköllä satoi ja ajattelin jo, että kylläpä ne tamperelaiset kovasti turkulaisia vihaavat, kuin näin ruman sään järjestivät. Sää kuitenkin onneksi parani sitten ihan mukavaksi.

Mutta mustaa makkaraa en saanut... tavara oli jo loppu kun saavuin torille. B)

Link to comment

Hyvä että tällainen aihe on ollut tässä näin hiljattain, minun ei tarvitse kysyä erikseen. Olen nimittäin menossa myös tulevana viikonvaihteena (13.-14.11.) käymään tuolla maaseudulla ja mahdollisesti, jos aikaa jää, käydä jokusella kätkölläkin.

 

Sattuuko kukaan tietämään Music Bar Amadeuksen koordinaatteja? Voisin niillä hakea geocaching.comista lähimmät. <_<

Link to comment

Joo, tuosta englantilaisesta toffeesta lähdin etsimään lähimpiä kätköjä ja tulostelemaan niiden kuvauksia. Lueskelin sitä kuvausta vähän matkaa ja huomasin että minähän tiedän mistä tötteröstä siinä puhutaan, se on se vanhan Aaltosen kenkätehtaan vieressä seisova pysti. Mitään monimutkaisia multimysteerejä en taida jaksaa etsiä, olen katsellut lähinnä noita peruskätköjä.

 

Harjuksen €uro swapilla kuitenkin ajattelin käydä, vaikka se onkin ihan toisella puolella kaupunkia, koska kolikot kiinnostaa ja olen suunnitellut vastaavan kätkön perustamista tänne Turkuunkin itsekkäänä tarkoituksenani saada eurokolikkokokoelmani karttumaan hieman nopeammin.

 

Tulemme majoittumaan Amuriin, mutta mitä minä yhtään erästä tamperelaiskaveriani tunnen, niin Amiksessa pitää varmaan jossain vaiheessa käväistä, siksi ajattelin sitä lähtöpisteeksi.

 

Jästinaamiointina tulemme varmaankin käyttämään Siwan kasseja.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...