Jump to content

Fin:wikipedia.org Geocaching-article


kalman

Recommended Posts

Onkohan arvoisat geokätkijät jo törmänneet netissä tähän ensyklopediaan josta on versioita jo useilla kielillä. Suomen kielellä artikkeleita/hakusanoja on jo yli 8000. mm. GPS löytyy: http://fi.wikipedia.org/wiki/GPS

 

Huomasin että geokätkennästä löytyy englanninkielellä artikkeli mutta mitä jos tehtäisiin yhdessä tämän foorumin puitteissa suomenkielinen versio, jos nyt päästään yksimielisyyteen terminologiasta :lol:

 

Ennenkuin kukaan menee söhläämään niin ehdottaisin että tämän topikin alla voisi esittää

a) käännösversiota englanninkielisestä artikkelista joka sijaitsee täällä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Geocaching

b ) Suomalaisia ominaispiirteitä/lisäyksiä

 

Wikipedia.org suomenkieliset sivut sijaitsevat täällä:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Etusivu

 

Voin itse kirjoittaa raakatekstin wikipediaan, järkevintä olisi siis ettei 1001+ kätkijää muokkaisi tätä artikkelia...

Edited by kalman
Link to comment

Se miksi tämä artikkeli olisi tärkeä on että olen huomannut Googlen suosivan tätä tietosanakirjaa. Monesti hakiessani hakusanalla Googlesta on ensimmäisten joukossa juuri tässä tietosanakirjassa oleva artikkeli.

 

Wikipedia on vapaa tietosanakirja jota jokaisen on mahdollisuus muokata.

Link to comment
Mutta miten on teetkö raakakäännöksen meidän iloksemme? Itselläni ei sellaiseen hommaan löydy ainakaan tänä syksynä minkään sortin aikaa tai intoa. Tiedä sitten riittäisikö kirjalliset kykynikään.

 

***M@TeamMH

Katsotaan josko löytyy itseltäni aikaa mutta voidaanhan me jakaa tätä kakkua vaikkapa kappale sulle, kappale mulle periaatteella, sen jälkeen kutoa yhteen ja haukkua kovaan ääneen syntynyt tuotos. Puolen vuoden päästä se on jo julkaisuvalmis B)

Link to comment
kalman 7.9.2004:

Katsotaan josko löytyy itseltäni aikaa mutta voidaanhan me jakaa tätä kakkua vaikkapa kappale sulle, kappale mulle periaatteella, sen jälkeen kutoa yhteen ja haukkua kovaan ääneen syntynyt tuotos. Puolen vuoden päästä se on jo julkaisuvalmis

Puoli vuotta on kulunut. Keskustelua ei ole ollut, ei kyllä haukkumistakaan.

Artikkelin tynkä on kuitenkin Wikipediaan syntynyt:

Wikipedia / Harrastukset / Geokätköily

 

Miltä tuntuuu? Onko intoa täydentää?

Link to comment
kalman 7.9.2004:

Katsotaan josko löytyy itseltäni aikaa mutta voidaanhan me jakaa tätä kakkua vaikkapa kappale sulle, kappale mulle periaatteella, sen jälkeen kutoa yhteen ja haukkua kovaan ääneen syntynyt tuotos. Puolen vuoden päästä se on jo julkaisuvalmis

Puoli vuotta on kulunut. Keskustelua ei ole ollut, ei kyllä haukkumistakaan.

Artikkelin tynkä on kuitenkin Wikipediaan syntynyt:

Wikipedia / Harrastukset / Geokätköily

 

Miltä tuntuuu? Onko intoa täydentää?

Unohtui minultakin täysin tuo. Ei ole minun tekemä tuo tynkä.

 

Mitä jos käännettäisin englanninkielinen versio ja lisättäisiin mukaan suomalaisia saitteja ?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...