Jump to content

Fin: Ehdotuksia Kätkötavaroiksi


virtato

Recommended Posts

Noppia, marmorikuulia, neppiksiä ollaan jo nähty.

Jos voisit toivoa "parempaa" tavaraa kätköihin, mitä tuo olisi.

Led lamppuja, laser pointtereita, personoituja esineitä, mitä.

Threadin tarkoisus ei ole arvostella tämänhetkistä tilannetta, vaan hahmottaa tilannetta.

DVD leffa kätkö?

Mielipiteitä? :(

TV

Edited by virtato
Link to comment
Jos voisit toivoa "parempaa" tavaraa kätköihin, mitä tuo olisi.

Kaikkea ihan normaalia: lasisilmiä, eläinten pääkalloja (puhtaita tietysti), fossiileja, Alien-aiheista kamaa, Monty Python's Flying Circus -keräilykortteja...

 

Vaikken tähän geokätköilylle ominaiseen tavaran kierrätykseen ole koskaan ollut niin ihastunut, niin olen ottanut esineitä, joita olen pitänyt muiden kätköilijöiden 'tavaramerkkinä'.

Link to comment
Divinelle H.R. Gigerin originaaleja.

Olisi vähän liian hyvää ollakseen totta! :unsure:

 

Sellainen DVD-vaihtokätkö on ihan ok idea, mutta vähän pelottaa, että taso huononisi joka käynnillä, ja lopuksi lootassa olisi 7-10 kpl jotain hirvittävää kuonaa. Toisaalta, makuja on monenlaisia. Toinen juttu on tietysti se, että Teksasin moottorisahamurhia kumppaneineen eikä ns. hydrauliikkaelokuvia oikein sovi tällaisen perhekeskeisen harrastuksen puitteisiin ympätä,

Link to comment

Edelliseen postaukseen lisäsin jo meidän poikien muitakin suosikkeja. Vaimo taasen on ihastunut kätköistä löytyneisiin epätavallisiin keittiötarvikkeisiin, kuten tomaatin karanpoistin ja teepussin puristin. Hän siis toivoo lisää jotain vastaavia pikkuhyödyllisiä juttuja. Tosin ehdotti juuri myös uutta nahkatakkia ja kultakoruja... :unsure:

 

Itse poimisin mukaani mielelläni fossiileja, jotain geokätköilyaiheisia juttuja (hihamerkit, autotarrat, rintamerkkejä ks. ), http://shop.Groundspeak.com/productList.cfm?categoryID=4,

kuivia silicageelipusseja (on pulaa niistä omiin kätköihin...), lepakkotavaroita jne jne.

Link to comment
Monty Python's Flying Circus -keräilykortteja...

 

Näitä löytyy meikäläisen possessiosta jostakin vino pino enkä niitä enää tarvitse. Kun vaan tietäisi mistä. Ajatukseni oli laittaa niitä Monty Python -kätkööni, mutta kunhan ne vaan ensin löytäisin. Voin raportoida sitten Divinelle, niin saapi tulla hakemaan. :huh:

Link to comment

Olemme jättäneet noita edellä mainittuja Luonto-arpoja muutamiin meistä erityisen kivoihin kätköihin. Olemme innolla odottaneet kommentteja siitä, onko niillä voitettu, ja Kapteenin poikien voitot ilahduttivat meitä suuresti. Meilläkin kun on noita nuoriamiehiä kotona, tiedämme, miten iso ilo pienikin voitto on.

 

Mutta mutta. Entä iso voitto? Seuraavaksi päätin nimittäin teettää muutaman yhden rivin lottolapun ja laittaa niitä muutamiin kätköihin. Sitten vietinkin yhden illan mietiskellen sängyssä, miltä sitten tuntuu, jos joku voittaa jättämälläni lapulla miljoonia :huh: En ole vielä ratkaissut asiaa aivan lopullisesti, joten ainakaan vielä en niitä ole jättänyt.

 

Mietin myös lottokätkön tekemistä: ota vastaava määrä lottorivejä mukaasi, minkä jätät. Rivit pitää vain sitten aina viedä ennen arvontaa (vanhojen, jo tarkistettujen rivien ottaminen ei ehkä olisi tarkoituksenmukaista). Olisiko kiinnostava?

Link to comment
Mutta mutta. Entä iso voitto? Seuraavaksi päätin nimittäin teettää muutaman yhden rivin lottolapun ja laittaa niitä muutamiin kätköihin. Sitten vietinkin yhden illan mietiskellen sängyssä, miltä sitten tuntuu, jos joku voittaa jättämälläni lapulla miljoonia :) En ole vielä ratkaissut asiaa aivan lopullisesti, joten ainakaan vielä en niitä ole jättänyt

Tee aina kaksi samanlaista riviä ja jätä toinen itsellesi. Jos voitto tulee niin saat ehkä puolet kotiin - ja eikös jaettu ilo ole paras ilo? <_<

Link to comment
Mutta mutta. Entä iso voitto? Seuraavaksi päätin nimittäin teettää muutaman yhden rivin lottolapun ja laittaa niitä muutamiin kätköihin. Sitten vietinkin yhden illan mietiskellen sängyssä, miltä sitten tuntuu, jos joku voittaa jättämälläni lapulla miljoonia <_< En ole vielä ratkaissut asiaa aivan lopullisesti, joten ainakaan vielä en niitä ole jättänyt

Tee aina kaksi samanlaista riviä ja jätä toinen itsellesi. Jos voitto tulee niin saat ehkä puolet kotiin - ja eikös jaettu ilo ole paras ilo? :)

Ja sitten jos jättipotti osuu kohdalle niin hakemaan se toinenkin puolikas sieltä pois? :P Paras olis olla ottamatta muistiin sitä riviä, enitenhän ottais päähän jos tietäis jättäneensä voittorivin kätköön ja sitten todettais jästin putsanneen purkin...

Link to comment

Mukavia kätkötavaroita ovat mm. kalastustarvikkeet, ulkomaiset eurokolikot, "pikkuhyödylliset" kuten post it-laput tai pienet keittiötarvikkeet, arvat ja naispuoliselle Harjukselle myös fiksut hiuskoristeet jne. Kaikki retkeilyyn tai matkailuun liittyvät tavarat ovat myös mukavia löytää, kartat siis esim. Kerran löysimme yhdestä espoolaisesta kätköstä pääkaupunkiseudun ison ulkoulukartan ja se oli kyllä huippujuttu. DVD:t, pelit ja CD:t saattaisivat myös kiinnostaa.

 

Vaikka loppujen lopuksi emme kovin usein kätköillä tavaroita vaihdakaan, on silti huomattavasti hauskempaa, jos purkissa on edes joitakin vaihtotavaroita. Vaikka ihan noin näön vuoksi :lol: . Etenkin pääkaupunkiseudulla olemme huomanneet, että yhä useampaan perusttetavaan kätköön (johin siis mahtuisi tavaroita) omistaja ei vaivaudu laittamaan mitään tavaroita tai edes kynää.

Link to comment

Vapaalippuja elokuviin, lahjakortteja liikeisiin ja Jackie Chanin DVD elokuvia. Itse en tuohon Divinen DVD vaihtoon suostuisi, koska ostan itse ainoastaan sellaisia DVD elokuvia, joita en suostu pois luovuttamaan. Pokkarin vaihtokätköön löytyisi minultakin paljon kirjoja, englannin kielellä luonnollisest.

Link to comment
Vapaalippuja elokuviin, lahjakortteja liikeisiin ja Jackie Chanin DVD elokuvia. Itse en tuohon Divinen DVD vaihtoon suostuisi, koska ostan itse ainoastaan sellaisia DVD elokuvia, joita en suostu pois luovuttamaan. Pokkarin vaihtokätköön löytyisi minultakin paljon kirjoja, englannin kielellä luonnollisest.

Ei se mitenkään erityisesti minun ideani ollut, kunhan pohdiskelin sellaisen kätkötyypin problematiikkaa. Harvoista leffoistapa minäkin luopuisin, mutta aina joskus sitä saattaa ostaa alelaarista parilla eurolla jonkun DVD:n sikana säkissä, jonka voisi em. kaltaisessa kätkössä vaihtaakin pois.

Link to comment

Näyttää siltä kuitenkin, että LIIAN hienoja tavaroita ei kannata kätköihin sijoittaa. F&V totesi "Pikkupojan unelma"-kätkön logissaan, että olipa hienot tavarat vaihtuneet taas roskaan. Kävin tänään etsimässä kätkön, ja uudet, äärimmäisen hienot tavarat siellä odottivat ottajaansa. Vaihtunevat nekin roskaan ajan kanssa.

 

Omien lasten (7, 4 ja kohta 2) kanssa olen huomannut, että vanhat muoviukot ja pikkuautot ovat tosi pop. Kas lasten mielikuvitus on niin voimakas, että vaihtotavaran ei tarvitse olla kummoinenkaan ollakseen hieno. Eikä uusi.

Link to comment

Nythän sinä Haaskalintu kaivoit esille wanhan mutta ihan hyvän aiheen, tällä tavalla kai Haaskalinnut elävät ? Kaivavat esille hyvin kypsyneitä juttuja ja herkuttelevat niillä !!!! :anicute:

 

Viime aikoina en juurikaan ole tavaroita kätköissä vaihtanut, omiin kätköihini olen aina latauksen pikku tavaroita kasannut, mutta mitään kiinnostavaa en ole purkeista koskaan löytänyt. Viimeksi kun tavaroiden kanssa touhusin laitoin liikkeelle kymmenkunta perhoa omissa pikku purkeissaan ja kaikki taisivat kelvata, koska yhtään en ole tavannut kiertelemässä vaihtotavaroina. Voisin kohta laittaa seuraavan lähetyksen perhoja liikkeelle mutta kaipaan palautetta edellisistä; toimiko ne ?? Kuka tietää ?? Saiko niillä kaloja ??

 

Ja mistähän minä löytäisin vaihtoperhoja itselleni ?? Kaloja pitäisi minunkin saada perheeni elossa pitämiseksi !!

Link to comment

Ainakin meidän kätköistä löytää lapsille sopivia vaihto esineitä, nimittäin ne ovat yleinsä meidän vanhoja pikku krääsöjä millä me ei tehdä mitään.

 

Muuten voisikohan tuolta kirpputorilta löytyä jotain kätköihin sopivia pikku "krääsöjä"? :anicute:

Edited by naapuri
Link to comment

Kirppareilta ollaan useimmat vaihtotavaramme löydetty. Usein pikku-ukkoja ja pinssejä ym. on pakattu euron pusseihin. Pusseja on helppo kuljettaa avaamatta mukana. (joskus ei maltakaan luopua kun on löytynyt lupaavia Travelbug ehdokkaita) Pikkupojan autovarastoa ollaan tällätavalla saatu vaihtamalla täydennettyä.

 

Arvokkainta mitä ollaan ollaan laitettu FTF palkinnoksi on elokuvaliput sekä jälkeenpäin tarjottu FTF kahvit ekalle löytäjälle. Nämä ovat olleet mukavia hetkiä. Suosittelen. Haaskalinnullakin näyttää olevan eräällä kätköllä pannu kuumana:)

Link to comment

Moiks,

 

olen havainut että xylitolipurkkan 110g myytipakkauksina käytettävät pussit, tavallisen minigripin tapaan suljettavat pussukat ovat merkittävän paljon kestävämpiä kuin ne oikeat minigripit, ja ihan ilmaisia. Sulkijakin on niin vankkatekoinen että saattaa olla jopa vaikea avattava pakkasessa. Kaipa samantyyppisiä pusseja löytyy muistakin karkeista.

Olenkin viime aikoina kerännyt tyhjäksi syödyt pussit talteen ja käytän niitä vastaisuudessa lokikirjan suojapussukoina.

 

HUOMATKAA kaikki !!

Olen viime aikoina tavannut taas luvattoman monessa kätkössä kynän sieltä lokikirjan pussin sisältä. Yrittäkää muistaa että kynän terä tekee helposti sen pienen reijän muovipussiin josta vesi menee sisään EIKÄ varmasti tule ulos.

Link to comment

Mitäkö haluaisin vaihtaa kätköillä? Muutamilla tapaamillani kätköilijöillä on jokin oma tavara, jota ahkerasti jättävät kätköihin. Jokin pullonavaaja tai avaimenperä tms. Joskus ostettu ja joskus oman firman mainoskamaa. Parhaita löytöjäni lienevät e-mail-opener ja t-pussin kuivaaja.

Olen jättänyt mm. 1 ja 2 sentin suomalaisia kolikoita, samoin 6 kertaa olen laittanut 2 euron erikoiskolikoita (äänioikeus, EU jne). Vain muutamissa tapauksissa on näkynyt näiden osalta vaihtamismerkintöjä. Eräs muovinen taulukko on ollut spesialiteettini. Jatkossa en jätä mitään tai jätän jotain "kunnollista" tai vaihtaen tyyliin Fair Trade.

Valitettavan paljon on vastaan tullut liki "krääsää" ja tavaroita, jotka eivät Suomen olosuhteissa kestä. Alussa syyllistyin itsekin moiseen. Hankalia ovat joskus myös mikropurkkeihin sovitetut tavarat, jotka sullovat login ryttyyn.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...