Jump to content

Fin: Entäs Sitten Hyttyset?


PekkaR

Recommended Posts

Miten paljon hyttyset häiritsevät harrastamista?

 

Olen yrittänyt suggeroida itseni, että en ole huomaavinani hyttysiä. Ei ole vielä onnistunut täydellisesti. Kun kuittaa löytöä lokikirjaan ja molempia silmänurkkia imee hyttynen, on aika vaikea keskittyä kirjailemiseen.

 

Hyttysenpistot eivät onneksi minua kovin paljoa kutita. Vielä ei ole tarvinnut turvautua myrkkyihin tai karkotteisiin.

Link to comment

Omalla kohdallani hyttyset ovat muutaman kerran lyhentäneet ajateltua loggausta kätköpaikalla. Ei tosiaankaan innosta suoltaa esseetä verenimijöiden inistessä ympärillä... noissa samaisissa kohteissa on taitanut sitten myös kätköpaikan ihailu jäädä toivottua lyhyemmäksi.

Olen myös nähnyt muiden tyhjentäviä loggauksia tyyliin "Lots of mosquitoes. TNLN."

Link to comment

Ötökät eivät ole este, joskus pieni hidaste.

Onnekseni olen (vielä) lähes immuuni hyttysille ja kesähän on aivan pilalla jollei yhtä ampiaisen tai mesipistiäisen pistoa saa. (Nuorempana minulla oli pari mehiläispesääkin...)

Hirvikärpäsiä olen joskus torjunut karvaisella kaulaliinalla joka pudistellaan tyhjäksi silloin tällöin.

Link to comment

Ei juuri ole ollut haittaa mutta tämän kätkön lähes juoksin läpi...

"Ensign's Memories from Hämeenlinna Market" eli terveisiä Pekalle.

Siellä oli hyttysiä aivan !"#¤&!!!

Samoin Erwastin kätköllä "Porattu" niitä riitti.Tosin johtuen äärimmäisestä reitinvalinnastani läpi hakkuuaukeiden :(

Link to comment

Poikkesin tänään rometkun kätköllä 'Ranua I' ja pakko on myöntää että kyseessä tosiaan oli poikkeaminen, loggaus lienee 'Miljons of MOSQUITOS, TNLN' !!!

Kyllä hyttyset häiritsee silloin kun niitä on riittävästi.

Toisekseen jään aina pelkäämään että ne lopulta käyttäytyvät pahimman geojästin tapaan ja porukalla varastavat kätköpurkin, joten niitä pitäisi ehtiä harhauttamaankin !!

Link to comment
Olen sen verran addiktoitunut luontoihminen, etten anna hyttysten häiritä luonnossa kulkemistani. Hirvikärpäset sen sijaan ovatkin sitten toinen juttu... :P

Kyllä samaa miltä. Pohjoisemmassa niitä on kuin hyttysiä. Vielä ei ole hirvikärpästen aika, onneksi

Link to comment

Löysin eräästä kätköstä patterilla toimivan 'inisevän' hyttyskarkottimen, joka silloin tällöin pitää ääntään repussani, kun olen kätköilemässä. En ole tosin havainnut sillä mitään kummempia vaikutuksia. :D

 

Eivät ne hyttyset minua koskaan ole kätkölle asti menemistä estäneet. Häirinneet kyllä.

Link to comment

Riittävästi offin tehokkaampaa aerosoliversiota vaatteille ja hieman rajoitetummin iholle, niin kyllä se siitä :)

 

Mikään toki ei ole täydellistä ja etono auttaa pistoksiin jotka kuitenkin pääsevät tapahtumaan.

 

On se tekninen kehitys hieno asia :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...