Jump to content

FIN: Kätköloggauksista - Siis Kynällä Tehdyistä


hippihiiri

Recommended Posts

Hei kaikki,

 

olen nyt jonkin aikaa harrastanut tätä kerrassaan mukavaa harrastusta (sadas kätkö lähestyy.. :D) ja kätköloggauksia kirjoittaessa olen törmännyt mm. vihkoihin, joihin on kirjoitettu ainoastaan yhdelle sivulle ja jätetty toinen sivu tyhjäksi. Vihko on käytännössä täynnä, mutta puolet sivuista on tyhjiä.

 

Ehdottaisin, että käytetään vihkojen yms. tila hyväksi mahdollisimman tarkasti. Tilaa säästämällä kätkön omistajan ei tarvitse vaihtaa logia niin usein ja yhteen logivihkoon mahtuu enemmän loggauksia. Musta on kiva lukea muiden kuittauksia ja luenkin ne lähes joka kerta läpi. Tällä ehdotuksellani en suinkaan tarkoita, ettei pitkiä tarinoita saisi kirjoittaa - päinvastoin; yleensä pitkät jutut ovat hauskoja. :lol:

Link to comment
... olen törmännyt mm. vihkoihin, joihin on kirjoitettu ainoastaan yhdelle sivulle ja jätetty toinen sivu tyhjäksi. Vihko on käytännössä täynnä, mutta puolet sivuista on tyhjiä...

Vihkon "täyttyessä" se käännetään ympäri ja jatketaan tyhjälle puoliskolle.

Link to comment

Yhdyn Hiippihiiren mielipiteeseen. Usemmissa tapauksissa Erwastin vinkki ei toimi. Monasti kätköilijä kirjoittaa vain puoli tai kolmasosa sivua. Seuraava kätköilijä jatkaa seuraavalle sivulle vaikka edelliselläkin sivulla olisi ollut vielä tilaa.

 

Kirsi

Edited by Jeo & Kirsi
Link to comment
Asiaa toki, mutta täysi vieraskirja on silti se miellyttävin syy lähteä huoltamaan omaa kätköään...  ;)

 

Varmasti, mutta minä tosiaan nautin suunnattomasti kun löydän joltain muutama vuosi sitten tehdyltä kätköltä paksun vieraskirjan täynnä kuittauksia parin vuoden takaa :D. Lukunautinto on taattu :lol:.

Edited by hippihiiri
Link to comment
Varmasti, mutta minä tosiaan nautin suunnattomasti kun löydän joltain muutama vuosi sitten tehdyltä kätköltä paksun vieraskirjan täynnä kuittauksia parin vuoden takaa :). Lukunautinto on taattu :ph34r:.

Itsekin arvostan vanhat kuittaukset tosi korkealle... On aina tasapainoilua sen suhteen, että pitääkö ne kätkössä ihmisten ilona vai laittaako omaan talteen, suojaan mahdollisilta kätkövarkailta. Mutta tämä menikin jo vähän otsikon ulkopuolelle... :)

Link to comment
Ehdottaisin, että käytetään vihkojen yms. tila hyväksi mahdollisimman tarkasti.

Samoilla linjoilla olen minäkin. Useimmiten kirjoitan kuittaukseni vieläpä samalle sivulle kuin edellinen löytäjä, jos tilaa sivulla vielä on.

 

Saksankielisessä foorumissa oli juttua siitä, mitä tehdä täyttyneille lokikirjoille. Jättääkö ne kätköön seuraavien kätköilijöiden iloksi vai pitääkö tallessa kotona? Itse olen vienyt pari täyttynyttä mikrokätkölokia kotiarkistooni, koska eipä niitä oikein edes mahdu mikrokätkössä säilyttämäänkään. Voisin kyllä kuvitella vieväni tavallisenkin lokikirjan kotiin sen täytyttyä, koska siellä sillä on paremmat mahdollisuudet selviytyä kastumiselta ja geojästivarkailta.

 

Mesu on ilahduttavasti laittanut parin kätkönsä lokitiedot note-muodossa kätkösivulle, sen jälkeen kun on käynyt laittamassa uuden tilalle. Näin muutkin saavat tietää, keitä kätköllä on käynyt.

Edited by Divine
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...