Jump to content

Fin: Tapahtuma Kehä Iii:sen Sisäpuolelle


Solarflare

Recommended Posts

Kävisivätkö lauantait paremmin? Kuinkas terveelliset tavat geokätköilijöillä noin yleensä on, kävisikö jopa lauantai 1. toukokuuta? Vai menisikö se jo liiottelun puolelle. :D Tosin Ullanlinnanmäki voisi olla ihan tyylikäskin paikka..

Edited by solarflare
Link to comment
Kävisivätkö lauantait paremmin?

Lauantait ja sunnuntait käyvät varmasti valtaosalle muita viikonpäiviä paremmin, mutta sitten on tietysti niitä, joille ei viikonloput sovi koskaan. Tapahtuma kannattanee järjestää silloin, kun järjestäjille itselleen parhaiten sopii, sillä osanottajien määrä elää loppuun asti. Osa etukäteen luvanneista ei välttämättä sittenkään tule, ja usein paikalle saapuu joitakin, jotka eivät ole etukäteen ilmoittaneet mitään.

 

Vappuna aika monella on varmaan muuta puuhaa, mutta ajatus GPS:llä navigoinnista Ullanlinnan ihmismeressä oikeaa porukkaa etsien on kieltämättä huvittava. :D

Link to comment

Jaaha, vappuhäppeninki on näköjään nyt perustettu. Itse innostuin ajatuksesta. Tosin tuolla Kaivarin lähellä on kätköjä muutenkin kai aika lailla, mutta eiköhän jokin paikka löydetä. Aika aikaisin laitoit solarflare tuon alkamaan, mutta itse varmaankin jaksan lapsen kanssa tulla sinne. Kai tämä siis on lapsille soveltuva tapahtuma? Jos on nätti ilma, niin jonkinlainen aamiaispiknik voisi olla hyvä yhdistää tuohon. Ja koska tunnetusti tuona päivänä Kaivari on järkyttävän sotkuinen, niin roskapussit mukaan ja siiivotaan samalla hieman, eikös vain?

 

-Laura-

Link to comment
:lol: Kello 7.00? Parempi varmaan jättää kokonaan nukkumatta... No jeps, ei vaiskaan. Parempi jättää vappukemuilut väliin jos on lapsiakin tulossa. Kyllähän tuohon aikaan on hereillä itse kukin... Tuon jätesäkkejä, pari termaria kahvia ja jokainenhan tuo omat astiat, jotka eivät kuormita luontoa?
Link to comment

Lauantait tosiaan sopii yleisesti ottaen paremmin, mutta klo 7.00 on valitettavasti hiukan liian aikainen. Pitäisi meinaan täältä "pohjoisesta" (Tampere) lähteä aamuyöstä liikkeelle B). No, ainahan se on niin, että kaikille ei voi sopia sama aika, joten ei hätää ;). Pitäkää oikein hauskaa ja syökää hyvin. Toivottavasti aurinko paistaa B).

Link to comment

Äh, luulen, etten saa kyllä lasta hereille noin aikaisin, mutta koitan itse kömpiä paikalle. Valitettavasti en mene sitoutumaan, koska vappu tuo aina yllätyksiä tullessaan. Näin muuten ensimmäisen kätköilyuneni ja se liittyi tähän tapahtumaan: Tulin paikalle (myöhässä) ja sellainen äijä seisoskeli siinä tähtitorninmäen alapuolella ja vilkuili kelloon. Esitteli itsensä Stargheriksi ja oli tosi pelottava jotenkin. Sitten se päätti lähteä siirtämään autoaan ja koska minulla ei ollut hajuakaan, missä muut olivat, niin lähdin mukaan. Oli aikas lyhyt uni, koska siihen se päättyikin.

 

-Laura-

Link to comment
Ainoastaan kätköni saattavat olla pelottavia...

No luulen, että tuosta syystä se pelottavuus on alitajuntaan hiipinyt. Kävimme lauantaina neloskätkölläsi ja olemme miettineet päämme puhki, miten tekisimme / mistä järjestäismme köysitikkaat B). En ole kovin hyvä kiipeilemään ja kuitenkin minä olen se, jonka sinne alas pitäisi mennä, koska minut on helpompi pienempänä hilata sieltä hätätapauksessa ylös. Ja niin, kärsin kaikenlaisista ahtaan ja suljetun paikan kammoista, joten ei liene ihme, että pelottaa. Ja kuitenkin sinne on ihan PAKKO päästä B).

 

Ja sitten takaisin topikkiin: tuo yhdeksän tuntuu kyllä huomattavasti inhimillisemmältä ajalta. Onko joku ihan oikeasti menossa klo 7? Tuli mieleen siitä siivoamisesta, että nykyisinhän se on aika vaarallista: muutama vuosi sitten 3-vuotias satutti sormensa Kaivarissa (leikkipuiston alueella!) huumeneulaan. Vapun jälkeen luulisi niitä olevan sitäkin enemmän ympäriinsä. Pelottavaa sekin. Masentava maailma.

 

-Laura-

Link to comment
No jos katsoo sinun forum-kuvaasi, ei varmaankaan tarvitse ihmetellä, mistä Laura on saanut uneensa vaikutteita ;):D.

Jep, tuon rinnallahan meikäläisen kuvasta saa lämminhenkisen sekä lapsi- ja eläinrakkaan humanistin vaikutelman. B)

 

Toinen juttu on tietysti se, mitä oikeasti olen...yksi kuva valehtelee enemmän kuin....B)

Link to comment
Onko joku ihan oikeasti menossa klo 7? Tuli mieleen siitä siivoamisesta, että nykyisinhän se on aika vaarallista:

Allekirjoittanut saapuu paikalle tuolloin, itse asiassa hyvän ja kuivan paikan takia luultavasti jo klo 6.30. Helsinki on monessakin mielessä lapsivihamielinen paikka, riippuu tietysti kaupunginosastakin, mutta eiköhän aamiaisella keksitä joukolla jokin hyvä paikka kätkön piilottamiseen ja (jos niin ihan välttämättä halutaan B)) siivoamiseen.

 

Itse kaivari on koko päivän ajan hullunmylly, jonka siivoaminen tapahtumapäivänä vastaa kai lähinnä veden kantamista kaivoon..

Link to comment

Walpuri MMIV, Helsinki -kätkösivulla on nyt lista nyyttärituomisista. Stargher on lupautunut tuomaan pari termosta kahvia ja allekirjoittanut simaa. Listasta puuttuu oikeastaan enää munkit/tippaleivät ja sitäkin enemmän sitten jotain suolaista syötävää.

 

Edit: Sivulle on lisätty nyt WAP-lokilinkki, joka mahdollistaa reaaliaikaisen tiedotuksen tapahtuman etenemisestä (erit. sitä silmälläpitäen, jos joku haluaa osallistua tapahtumaan runsaasti myöhässä). Lokiin voi kirjoittaa matkapuhelimella osoitteessa http://jassi.iki.fi/jassi/walpuri2004/ ja valmista lokia voi lukea tavallisella nettiselaimella täältä.

Edited by solarflare
Link to comment

Ratsastan nyt tällä ikivanhalla topic:lla mutta se näytti soveltuvan tarkoitukseeni vallan mainiosti, joten siis asiaan:

 

Katselin tuossa geohalloweenin lokeja ja totesin, että tapahtuma oli erinomaisen onnistunut ja mukava ja itseäni jäi harmittamaan etten tuohon kyseiseen tapahtumaan päässyt osalliseksi.

Siitä syntyikin ajatus oman meetinkin järjestämisestä kun olen toimintaa seurannut yli vuoden verran ja yhdessä tapahtumassakin vieraillut ja olenkin kaavaillut eräkätköpäivän järjestämistä jossain nuuksion suunnalla. Teemana ja ajatuksena olisi erähenkisyys ja hyvien metsä ja luontokätköjen suunnittelu ja luominen ja tietenkin etsiminen. Ajankohdaksi suunnittelin mahdolllisesti extremeä tavoitellen talvea. Kuinka moni teistä on tehnyt tuttavuutta talvisen metsän kanssa toden teolla? Nyt voisi olla aika mennä tutustumaan talviseen metsään ja sen kauneuteen. Myös kevät voisi olla toinen vaihtoehto lumien sulettua, mutta kommentoikaa ja kertokaa ideoita. Voitaisiin vaikka isommallakin porukalla järjestää jokin metsäkätköilytapahtuma.

Link to comment

Vaikka en hyvin todennäköisesti täältä susirajan takaa pääsekkään osallistumaan, haluaisin silti laittaa oman panokseni meetingin ajatuksen kehittämiseen.

 

Suosittelisin erähenkisen kätköilijätapaamisen ajankohdaksi helmi-maaliskuuta, siis paikallista sydäntalvea. Nuuksio on varmaan vallan hieno paikka, Meikojärven paikkeiltakin löytyy kätköilijöille, siis luonnosta välittäville ulkoilijoille upeita paikkoja. Tai sitten vaikkapa koko Porkkalanniemi taitaa huutaa puuttuvien kätköjen paineessa ??

 

Nimimerkillä: Kirkkonummella 7 vuotta asustelleena !!

Link to comment

Mukana ollaan! Loistava ajatus!

 

Juu, on laduttettu Nuuksion kävely- ja ulkoilureitit, mutta useimmat niistä on tehty kaksikaistaisiksi. Kaistojen välissä on käveleminen kyllä sallittua (sehän on sellaiseksi kovaksi ajettua se kaistojen välikin). Tietysti voi olla haasteellista, jos on paljon ihmisiä tulossa, pysytellä siististi kaistojen välissä. Mutta varmaan osa tulisi suksilla.

 

Paikka, jossa tulenteko on sallittu olis tietty plussaa.

 

K.

Link to comment

Joo, jotain tulentekopaikkaa ajattelin tottakai tukikohdaksi, jossa voi sitten grillata makkaraa ja kuumentaa juotavaa. Yksi mahdollinen paikka voisi olla Karjakaivon keittokatos, mutta sinne ei johda suoraan ulkoilureittiä. Toinen (ehkä parempi mahdollisuus) voisi olla jossain Hauklammen suunnalla.

 

ehdotuksia otetaan vastaan

Link to comment

Niin no, samapa kai tuo on kumpana päivänä sen pitää... Itselleni vain tuo sunnuntai tuntui sopivan paremmin. Täytyy vielä selvitellä pari asiaa ennen kuin lyön lukkoon pvm:n mutta tuona viikonloppuna se kuitenkin tulee olemaan. Katsotaan nyt vielä että vaihtuuko se lauantaihin. Alkamisajaksi kaavailin tuollaista 10-12 aikaa, aamupäivällä kuitenkin.

 

Onko muilla mielipidettä kumpi päivä olisi parempi?

Link to comment
Jos tapahtuma jatkuu iltaan, niin kotiinpaluu menee todennäköisesti myöhäiseksi. Tästä syystä on kauempaa osallistuville parempi, että tapahtuma on lauantaina, jolloin jää sunnuntai "palautumiseen".

Minulle mieluummin sunnuntai mutta jääköön pöytäkirjan ulkopuolelle, hippiksellä on hyvä perustelu ja minä asustelen lähistöllä, pieni myöhästyminen ei liene kiellettyä.

Link to comment

Niin no, samapa kai tuo on kumpana päivänä sen pitää... Itselleni vain tuo sunnuntai tuntui sopivan paremmin. Täytyy vielä selvitellä pari asiaa ennen kuin lyön lukkoon pvm:n mutta tuona viikonloppuna se kuitenkin tulee olemaan. Katsotaan nyt vielä että vaihtuuko se lauantaihin. Alkamisajaksi kaavailin tuollaista 10-12 aikaa, aamupäivällä kuitenkin.

 

Onko muilla mielipidettä kumpi päivä olisi parempi?

Minulle käy vain sunnuntai, kun lauantaina 4.3. on pakko olla muualla. Tulisin kovin mielelläni tapahtumaan, joten pliis...

Link to comment

Kyseistä viikonloppua pyydetty vapaaksi töistä. Eli tulossa ollaan. Onko paikalle mahdollista saapua lastenvaunujen kanssa ?

 

Ottia tuota... Paikkaahan ei vielä ole lyöty lukkoon, mutta alkuperäinen ajatus oli jossain Nuuksion grillikatoksella. Toisaalta nyt miettiessäni ajattelin mahdolliseksi paikaksi salmen kartanoa. Täytyy vielä katsoa onko siinä sopivaa paikkaa tapahtuman järjestämiselle. Koitan keksiä paikan, joka olisi myös lastenrattaille sopiva.

 

Toisena vaihtoehtona mietin Paratiisin keittokatosta. (Salmen kartanolta n. ~2 km, viereen pääsee autolla.)

Link to comment

Aika varmistui Sunnuntaiksi 5.3 2006 klo 10 alkaen ja paikaksi salmen ulkoilualueen "paratiisi" (lähellä Salmen kartanoa) Autolla pääsee viereen ja paikalla on keittokatos. Sopii myös lapsille ja eiköhän myös lastenrattaille (ainakin itse tapahtumaosio kätköjen piilotuksesta/etsimisestä en sitten tiedä :lol: ). Luon kätkökuvauksen tänään.

Link to comment

Nyt sitten odotellaan, että kätkökuvaus tulee julkisuuteen. Myönnän, että olen hieman myöhään liikkeellä, mutta piti selvitellä erinäisiä asioita ennen kuin sain luotua sen. Jos jollakin on ohjelmaideoita, niin antaa tulla niitä otetaan vastaan.

 

Mitä tuohon kehä III:een tulee, kieltämättä itseänikin hieman huvitti ko. seikka :laughing:

Toisaalta, käytin tätä topicia vain koska en jaksanut uutta tehdä :D

Link to comment

Mahtaisikohan joku olla halukas ottamaan kyytiin yhden Oravan ja TB:n Kauniaisten suunnalta (tai jostain Espoosta)? Tuollainen yli 20 km (yhteen suuntaan) on vähän liian paljon polkupyörällä näin talvikeleillä. Vastaukset tähän ketjuun tai meilillä profiilisivun kautta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...