Jump to content

Fin : Mitä Ohjelmia Käytätte Kätköilyssä?


eltsu

Recommended Posts

Monenlaisia ohjelmia tuntuu olevan saatavilla kätköilyn helpottamiseksi. Olisi kiva tietää mikä/mitkä toimii parhaiten...? perustelutkin olisi kiva kuulla. Itse olen tähän saakka hoidellut manuaalisesti Waypointit Mapsourceen ja sieltä Gepsiin tai sitten suoraan manuaalisesti Gepsiin ja tuntuu että helpompaakin tapaa voisi käyttää muttei viitsisi kaikkia ohjelmia alkaa kokeilemaan jos joku on sen jo tehnyt aiemmin.

Link to comment

EasyGPS ja GSAK on asennettuna koneella, muttei olla kuin siirretty kerran GPSr:ltä koordinaatit koneelle. Vieläkin tulee ihan perinteisesti naputeltua koordinaatit manuaalisesti gepsiin. Ohjelmat vaikuttavat erittäin näppäriltä.

 

GSAKin hyvä puoli on vielä se, että se näyttää OziExplorerin kautta suoraan kätkön kartalla. Tämä tietenkin onnistuu vain silloin, kun Oziin on kalibroinut kartat.

Link to comment

Tähän asti olen pärjännyt freewareilla :D

EasyGPS on ihan ehdoton kapine jos haluaa näppärästi koordinaatit gepsiin, manuaalinäpyttelyssä saattaa tulla turhia NF-lokeja (kokemusta on), koneellinen tiedonsiirto eliminoi sormivirheet.

Toinen perustyökaluni on Trackmaker jolla saa "karttakuvan" kätköistä ja reiteistä sekä arviointiapua laskettaville koordinaateille. Karttapohjiakin sillä voi esim GIF-muodossa katsella jos viitsii kalibroida kuvat.

Uusin hankinta on maanmainio GSAK joka korvannee Excel-tilastointini ja mahdollisesti EasyGPS:nkin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...