Jump to content

Kätköihin Jätettävät Tavarat


virtato

Recommended Posts

Kävin eilen huoltamassa Highway Starin ja "siivosin" kätkön.

"Siivottuna" poistui esim. kondomi -onneksi käyttämätön.

 

Itseäni ei kyseinen objekti haittaa, mutta mikäli harrastus halutaan pitää

"koko perheen" harrastuksena kannattaa miettiä mitä aarteita kätköihin jättää.

 

Tomi Virtanen

Link to comment

Jep. Kansainvälisestikin kumit ovat tavaraa, joita ei suositella jätettäväksi kätköihin. Eivätpä ne minuakaan kätköissä henk.koht. haittaa, joskaan en tosiaankaan itse käyttäisi kondomia, jonka joku tuntematon on jättänyt johonkin purnukkaan keskelle metsää tai jotain puistoa. :lol:

Link to comment
Samoin stendarit eivät mielestäni kuulu kätköilytavaroihin.

Oliskohan tulitikut olleet kätkössä kosteudenpoistajina, niiden laittaminen esim. ikkunalasien väliin on vanha tunnettu temppu.

TN, tarkoitin ihan sellaista bensa(?)käyttöistä sytytintä. Kolmessa kätkössä ainakin tullut sellainen vastaan.

 

-Laura-

Link to comment

Tuhlasin juuri aikaani lueskelemalla Jenkkilän foorumeita ja törmäsin taas heikäläiseen ongelmaan; monet osavaltioden puistot kieltävät kätköilyn kokonaan ja joissakin näyttää olevan melkoinen byrokratia juuri tämän sisällön osalta, yhden kynäveitsen takia on kätköily kielletty koko osavaltiossa. Jenkkilä on toki luku sinänsä omituisuuksineen, mutta aina näissä saattaa kuitenkin olla joku juttu kotosuomeenkin opittavaksi. Ajatelkaapas jos vaikkapa Metsähallitus kieltäisi kätköilemisen esimerkksi roskaamiseen vedoten !! Kaikki puistot ja melkoinen prosentti Lapista olisi pois pelistä !! :o

Link to comment

Bump!

 

Suklaamunat, irtokarkit tai sokeripalat eivät ole kiva yllätys kätkössä. Mähnääntyneet namut sotkevat kaikki muutkin tavarat purkissa ja houkuttelevat elikoita.

 

avec

Myös rasvat lukisin samaan kastiin olkoon sitten värjättyä tai ei:

Sunday, March 18, 2007

... Jätettiin huulipuna ja otettiin ...

Edited by Tervas
Link to comment

Toisinaanhan noita epämukavia tavaroita tulee vastaan, mutta enemmän näkisin ongelmaksi kaiken turhan krääsän joka ei kelpaa edes lapsille. Yhtenä kätkökierroksena, seurassa ollut lapsi ei löytänyt kolmesta peräkkäisestä kätköstä mitään mieleistä. Hän ei ole edes kovin valikoiva. Joka rasiassa oli useita esineitä, joista melkein kaikki olisin itse heittänyt menemään, jos olisin kehdannut.

Link to comment

Toisinaanhan noita epämukavia tavaroita tulee vastaan, mutta enemmän näkisin ongelmaksi kaiken turhan krääsän joka ei kelpaa edes lapsille. Yhtenä kätkökierroksena, seurassa ollut lapsi ei löytänyt kolmesta peräkkäisestä kätköstä mitään mieleistä. Hän ei ole edes kovin valikoiva. Joka rasiassa oli useita esineitä, joista melkein kaikki olisin itse heittänyt menemään, jos olisin kehdannut.

 

Aikaisemmassa keskusteluketjussa on lueteltu tavaroita, joita kätköilijät soisivat näkevänsä kätköissä:

Fin: Ehdotuksia Kätkötavaroiksi, Mitä haluaisit vaihtaa.

 

Koska kivoja vaihtotavaroita saa halvallakin, niin olisiko sitten ihan ihmisten viitseliäisyys vähissä, kun kätköistä ei usein löydy muuta kuin rojua? Vaikka useimmille vaihtotavarat eivät liene pääasia, niin ainakin lapsia varten olisi ystävällistä jättää kätköön jotain pientä ja kivaa.

 

Ikävin tavara, jonka olen kätköstä löytänyt, oli paljas ongenkoukku, joka tarttui sormeeni.

 

Anneli

Link to comment

Koska kivoja vaihtotavaroita saa halvallakin, niin olisiko sitten ihan ihmisten viitseliäisyys vähissä, kun kätköistä ei usein löydy muuta kuin rojua? Vaikka useimmille vaihtotavarat eivät liene pääasia, niin ainakin lapsia varten olisi ystävällistä jättää kätköön jotain pientä ja kivaa.

 

Ikävin tavara, jonka olen kätköstä löytänyt, oli paljas ongenkoukku, joka tarttui sormeeni.

 

---clip---

 

Olen samaa mieltä. Sillä ei ole niinkään väliä, onko kätköesine arvokas, sillä lapsille kelpaa aika vaatimattomatkin lelut, pikkuautot, autokortit, tarrat yms. Kävin tänään huoltamassa erästä kätköäni ja hämmästykseni oli melkoinen kun vaihtotavaroiden määrä oli niin olematon että sieltä oli todella vaikea löytää mitään vaihdettavaa. Kun julkaisin kätkön, laitoin sinne n. 10 vaihtotavaraa, kun nyt kävin kätköllä, siellä oli 4 esinettä: geokolikko, 10 centin kolikko, 5 sentin pätkä sähköjohdon eristettä ja rintanappi. Jos vaikka omat pikkukätköilijäni olisivat olleet mukana, pettymys olisi ollut melkoinen kun mitään järkevää vaihdettavaa ei olisi löytynyt. Toivomukseni olisi että kätköön palautettaisiin vähintään sama määrä esineitä mitä otetaankin niin vaihtotavarat eivät kuole sukupuuttoon. :unsure:

Link to comment

Osaisiko joku neuvoa travel bugin kanssa?

Nappasin sellaisen mukaan eräästä kätköstä ja nyt pitäisi se käsittääkseni jotenkin logittaa tuonne geocaching.com:n puolelle ja ilmeisesti viedä johonkin toiseen kätköön?

Olisiko jollakulla aikaa neuvoa hieman miten tuo kaikki tapahtuu? Tietysti kelpaa jos netistä löytyy selkeä ohjekkin =) Kiitoksia jo etukäteen.

Link to comment

Siinä travelbugissa on sellainen koodi printattuna ja sen koodin avulla pystyt loggaamaan sen järjestelmään. Eli ensin loggaat kätkön, josta olet ko. bugin ottanut ja sitten kätkön sivulta pääset suoraan bugin loggaukseen napsauttamalla kyseisen bugin kuvaa sivun oikeassa laidassa. Toivottavasti selviää. :huh:

Link to comment

Siinä travelbugissa on sellainen koodi printattuna ja sen koodin avulla pystyt loggaamaan sen järjestelmään. Eli ensin loggaat kätkön, josta olet ko. bugin ottanut ja sitten kätkön sivulta pääset suoraan bugin loggaukseen napsauttamalla kyseisen bugin kuvaa sivun oikeassa laidassa. Toivottavasti selviää. :huh:

 

Kiitän. Eiköhän tämä tästä.

 

Mikähän nyt sitten olisi oikea valinta näistä:

"Retrieve from kätkö"

"Grab it from somewhere else"

"Write note"

"Discovered it"

 

Käsittääkseni "Retrieve from kätkö"? Vaikka kirjoitinkin kätkön logiin tiedon käynnistäni niin tuskin tuota "Write note" kohtaa käytän?

Link to comment

Juuri niin, loggautuu automaattisesti TB:n sivulle ja ilmoittaa , että on Sinun hallussa

 

Kiitän. Tein näin ja nyt hävisi tieto siitä, että bugi olisi kyseisessä kätkössä.

Kommenttiani ei kuitenkaan tullut mihinkään näkyville eikä kyseisen kätkön logitusta näy tuolla "found/hidden" kohdassa laisinkaan... nooh... ehkä se joskus sinne päivittyy.

Ja bugin tiedoissa tosiaan on, että se on minun hallussani nyt.

Edited by Whig
Link to comment

Hyvinhän se on onnistunut. :huh:

 

Tällainen teksti on ko. bugin logissa:

 

4/14/2007 Whig retrieved it from Nummela airport Finland [visit log]

Really beautiful place. Bit windy but still nice place. Cache was easy to find.

 

Mutta, mutta.. Näyttää siltä, että olet ottanut bugin "Nummela Airportista", siis bugin login mukaan, mutta oma käyntiloggauksesi on kuitenkin "Railway station of Tytyri (Lohjan Kauppala)". Eli ilmeisesti olet logganut ensimmäisen löytösi väärään paikkaan, mutta näitähän sattuu... ;)

 

Hyviä ohjeita löytyy esim. http://www.geocache.fi/ ja sieltä linkit. Koko tämä Haksu10:n sivusto on erittäin hyvä!

 

Ja tervetuloa hauskan harrasteen pariin!

Link to comment

Hyvinhän se on onnistunut. :huh:

 

Tällainen teksti on ko. bugin logissa:

 

4/14/2007 Whig retrieved it from Nummela airport Finland [visit log]

Really beautiful place. Bit windy but still nice place. Cache was easy to find.

 

Mutta, mutta.. Näyttää siltä, että olet ottanut bugin "Nummela Airportista", siis bugin login mukaan, mutta oma käyntiloggauksesi on kuitenkin "Railway station of Tytyri (Lohjan Kauppala)". Eli ilmeisesti olet logganut ensimmäisen löytösi väärään paikkaan, mutta näitähän sattuu... ;)

 

Toissa päivänä kävin tuon "Railway station of Tytyri" löytämässä ja tänään "Nummela airport":n.

Ilmeisesti sitten tosiaan olen vahingossa yhdistänyt bugin tuohon tytyriin. Mitenköhän olen tuossakin onnistunut :rolleyes:

 

Pitäisi varmaan sitten käydä loggaamassa myös tuo "Nummela airport" erikseen jotta sekin näkyy omilla sivuillani oikein vai voiko tuosta aiheutua jotain lisäongelmia?

Link to comment

No sitten se bugi loggaus on ihan oikein. Sinun käyttäjäprofiilistasi vain näkyy yksi löydetty kätkö ja se on juuri tuo Tytyri, joten Sinun pitää vielä logata Nummela Airport "Found it" merkinnällä ja sitten kaikki on oikin, ainakin minun mielestä. :huh:

 

Siihen on tietysti hyvä kirjata, että otin travelbugin jne.

Link to comment

No sitten se bugi loggaus on ihan oikein. Sinun käyttäjäprofiilistasi vain näkyy yksi löydetty kätkö ja se on juuri tuo Tytyri, joten Sinun pitää vielä logata Nummela Airport "Found it" merkinnällä ja sitten kaikki on oikin, ainakin minun mielestä. :huh:

 

Siihen on tietysti hyvä kirjata, että otin travelbugin jne.

 

Kiitos "Tuuti" nyt näyttää taas paremmalta ;)

Kiitän kaikkia avusta.

Link to comment

Bump!

 

Suklaamunat, irtokarkit tai sokeripalat eivät ole kiva yllätys kätkössä. Mähnääntyneet namut sotkevat kaikki muutkin tavarat purkissa ja houkuttelevat elikoita.

 

avec

 

Kävimme siskon poikien kanssa pääsiäissunnuntaina Snappertunassa tutustumassa Raaseporin linnanraunioihin. Itse kätkö oli tuhottu :D Eräästä kolosta löytyi kuitenkin pääsiäismuna, voitte kuvitella poikien innostuksen. :D

Lieneekö joku meitä ennen paikalla ollut perhe niitä piilottanut ja unohtanut etsiä tämän ?

 

Paavo

Link to comment

...

Ikävin tavara, jonka olen kätköstä löytänyt, oli paljas ongenkoukku, joka tarttui sormeeni.

 

Anneli

 

Täällä Mikkelissä oli sakvaka:n Siekkilänjoki I:n kätkön viereisessä kolossa taannoin pari viritettyä hiirenloukkua. Kukaan ei onneksi satuttanut itseään.

Siis silkkaa tahallista kiusantekoa, ja vieläpä vaarallista. Lapsen sormi voi mennä poikki ja aikuisellekin sattuu pahasti. Loukkuhan on tehty niin voimakkaaksi että se katkaisee hiiren selkärangan.

 

Tämä ei siis ollut kätkön omistajan tai kätköllä kävijöiden aikaansaannosta vaan kaljoittelevien teinien typerä pila.

Link to comment

...

Ikävin tavara, jonka olen kätköstä löytänyt, oli paljas ongenkoukku, joka tarttui sormeeni.

 

Anneli

 

Täällä Mikkelissä oli sakvaka:n Siekkilänjoki I:n kätkön viereisessä kolossa taannoin pari viritettyä hiirenloukkua. Kukaan ei onneksi satuttanut itseään.

Siis silkkaa tahallista kiusantekoa, ja vieläpä vaarallista. Lapsen sormi voi mennä poikki ja aikuisellekin sattuu pahasti. Loukkuhan on tehty niin voimakkaaksi että se katkaisee hiiren selkärangan.

 

Tämä ei siis ollut kätkön omistajan tai kätköllä kävijöiden aikaansaannosta vaan kaljoittelevien teinien typerä pila.

 

Onpa kätköstä löytynyt MATOJAKIN

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...