Jump to content

Fin: Puhelinnumerot


Krista&Geert

Recommended Posts

Tulin tuossa miettineeksi joitakin 'kätkökuittauksia' lukiessani, että miten jotkut kätköilijät pystyvät aina tarpeen tullen soittamaan kätkön piilottajalle lisävinkkejä varten? Onko olemassa joku 'aktiivisesti harrastavien" puhelinnumerolista vai ovatko numerot vain 'sisäpiirin' tiedossa? Joskus olisin itsekin mielelläni soittanut kätkön tekijälle lisävihjeitä kysyäkseni, mutta mites soitat kun et tiedä numeroa? :blink:;)

Link to comment

Omat puhelinnumeroni ovat kertyneet suurimmaksi osaksi kahdenkeskisissä keskusteluissa (face-to-face tai sähköposti), kun jompi kumpi on tullut sitä toiselta kysyneeksi tai toiselle tarjonneeksi. Kerran olen numerotiedusteluun soittanut, ja pari kertaa olen toiselta kätköilijältä saanut muutaman numeron (pyytämättä - mutta otin toki). Mitään listaa ei tietääkseni ole muualla kuin eri harrastajien kännyköiden uumenissa. Olen kyllä kuullut numeroita oikein hamstrattavankin. ;)

 

Tuosta lisävinkkien soittamisesta: Olen itse harrastanut sitä joitakin kertoja, ja mitä enemmän niitä kertoja on kertynyt, sitä vihaisemmaksi tulen itselleni. Varsinainen fiasko tuli eräällä kätköllä, jolta soitin (kiireissäni) 15 min etsimisen jälkeen, vaikka kätkö oli todella helppo. :blink:;) Olen ajatellut vähän gemmaticin tapaan, että koska kaikilla ei ole mahdollisuutta soittaa muille (eikä tietenkään minullakaan läheskään aina), ei minunkaan pitäisi 'huijata', tai ainakaan helpottaa elämääni. Pyrin siis enenevässä määrin olemaan soittelematta muille. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö minulle saisi vielä soittaa. B)

 

(gemmatic, pistän sulle ihan pian privateviestiä (tsekkaa linkki yläreunassa).

Link to comment

Juu, Divine, olen samoilla linjoilla. Olen myös muutaman kerran käyttänyt kännykkää ja huomannut, että siihen tottuu ja kynnys kysyä neuvoa alenee alenemistaan.

Mutta kyllä löytämisen ilo on radikaalisti pienempi kun se ei ole onnistunut omin voimin. Elämyksiä ja iloa minä tästä harrastuksesta haen, miksi siis vähentää niitä elämällä toisten siivellä.

 

Asia on ollut mielessäni, suunnittelin aloittavani keskustelun otsikolla "Kännykkäkätköilyä", mutta jäi tekemättä.

Edited by PekkaR
Link to comment

Joo, en minäkään haluaisi ruveta jatkuvasti soittamaan lisävinkkien perään, mutta joskus olisi kyllä säästynyt aika monta voimasanaa, jos olisin saanut pienen lisävihjeen :blink:

 

Esimerkkinä:

 

Yksi tällaisista "tarvitsen-kipeästi-lisävihjettä"-kätköistä sijaitsee Espoossa kaikenlaisten käytettyjen huumeruiskujen sekä rikottujen pullojen keskellä. En tarkasta etsimisestä huolimatta löytänyt kätköä (etsimistä tosin rajoitti se fakta, etten uskaltanut työntää kättäni minnekään ruiskujen pelossa). Harmitti aika lailla, että tulin kävelleeksi Kauniaisista saakka paikalle vain löytääkseeni kasan törkyä kätkön sijaan ;) Jos vain olisin tiennyt kätkijän puhelinnumeron... tai jonkun muun jo kätkön löytäneen numeron... ehkä olisin nyt yhtä löydettyä kätköä rikkaampi ;) .

Link to comment
... Onko olemassa joku 'aktiivisesti harrastavien" puhelinnumerolista vai ovatko numerot vain 'sisäpiirin' tiedossa?...

Paljastinpa kerran numeroni eräälle kätköilijälle ja parin viikon kuluttua eräs toinen soitti minulle lisävinkkiä kaivatessaan. Olenkohan päässyt listoille :D

Eräällä kätköllä olen kyllä minäkin rimputellut apua kun se oli "pakko" löytää juuri silloin, lieventävänä asianhaarana pidettäköön että k.o. kätkön haltija oli kehoittanut pyytämään tarvittaessa apua. Silti pidän k.o. tapahtumaa tahrana geomaineessani

;)

Link to comment

Meille noita numeroita on kertynyt niin geotiedotteistä, toisilta geokätkijöiltä ja tapaamisissa on tullut myös puhelinnumeroita vaihdeltua. Muutamia kertoja on joutunut turvautumaan soittoon ja kysymään lisävihjettä. Yleensä kuitenkaan emme haluaa suoraa spoilausta vaan esim. mistä suunnasta kannattaisi ehkä jatkaa etsintöjä jne. Yleensä pienikin ilmansuunnan vihjauskin saattaa auttaa kovasti. Pyrimme kyllä vähentämään rimpauttelua muille kätkijöille, siis vinkkien osalta.

 

Niin ja parilla kätköllä on käynyt niinkin, että on tullut soitettua jo lisävinkin toivossa, mutten ole onnistunut tavoittamaan kätkijöitä. Soiton jälkeen onkin kätkö löytynyt melkein heti. Eli kyllä se sananlasku "Älä sie hättäile, istu mättäälle, kyllä se pipo löytyy" pitää aika hyvin paikkaansa. ;)

Edited by Harjus
Link to comment

Minä käytin eilen kohtuuttomasti aikaa yrittäessäni löytää hääkiven kätköä. Lopulta luovutin ja tallustin invicible bridgelle. Oi sitä suunnatonta riemua kun se löytyi, kun yhteensä aikaa oli mennyt jo melkoisesti.

 

Ja kyllä, kiusaus kaivaa rommikapteenin numero vastaanotetuista puheluista oli suuri. Vastustin ja voitin. Nyt voin käydä kätköllä keväällä, huijaamatta :)

 

Paluumatkalla kotiin piti sitten noukkia r-kioskilta mukaan litra nallelimpparia. Ei se kovin usein niin hyvältä maistu kuin tuon reissun jälkeen :)

Link to comment

Mulla on muutaman geokätköilijän numero luurissa, mutta vielä en ole soittanut kenellekään tien päältä :D. Kamalan korkea kynnys - ainakin toistaiseksi - soittaa ja pyytää vinkkejä.. Captain Morganilta sain apuja hänen eräässä kaupunkikätkössään mailitse. Löysimme pikkusiskon kanssa valekätkön ja kulutimme siihen puoli tuntia aikaa saamatta sitä esille ;). Sain vinkin ja löytyihän se lopulta.

 

Tuossa jokin aika sitten olin Harjuksen (H+K) ja Stu_and_Sarahin kanssa yhteiskätköilemässä ja silloin Harjus antoi pyynnöstämme vinkkiä yhteen kätköön, kun olimme melkein vyötäröä myöten erinäisissä onkaloissa löytämättä kätköä.

 

Yksi kätkö mulla on todellisen työn alla (Rock by Team Geolempo). Oon sitä varmaan kaksi tuntia etsinyt eikä oo löytynyt?! Monta kertaa oon meinannut soittaa, mutta (onneksi) ei ole numeroa. Geokätköilijöiden tapaamisessa yritin urkkia vinkkiä, mutta en saanut kenestäkään mitään irti. En vielä luovuta, mutta hermot on menneet jo muutamaan otteeseen :D. Kyä mää sellöyrän!

Link to comment

Pari kätköilijän numeroa on ihan sukulaissuhteiden takia kännykässä ja muutama kätköilijä on tuttu työpaikan kautta.

 

Sen ainoan kerran kun on tullut vinkkejä pyydettyä Korian Cacherilta oli todella noloa. Olimme pyörineet toista tuntia The Bridge over Kymijoki River kätköllä ja möyrineet melkein kaikki rantakivet ja puskanjuuret. Sitten luovutimme ja lähdimme jatkamaan lomamatkaamme eteenpäin. Kuitenkin hermo petti ja soitimme. Ja eikun u-käännös ja takaisin. Löytyihän se vihdoin, mutta lisävinkki ilmaantui tämän jälkeen kätkökuvaukseen ;) Jälkeenpäin kuulimme että jotkut olivat tuhonneet kätkölle johtavat portaat. Liekö ollut joku epätoivoinen suunnasta eksynyt kätköilijä? :D

Jotenkin menee maku (maine ja kunnia) jos ei omin avuin kykene ratkaisemaan piilopaikkaa. Kaikki löytymättömät tulee kuitenkin logattua mistä sitten omistaja osaa epäillä josko kätkö olisikin kohdannut onnettoman lopun ja kadonnut teille tietymättömille.

Link to comment

Olen soittanut pari kertaa kätköltä kun on tullut tarve varmistaa, että olenko yhtään oikeassa paikassa vai en. Molemmat oli Captain Morganin kätköjä, ja toisella kerralla olin jäljillä - mikä oli sillä hetkellä täysin riittävä tieto - ja toisella taas en, mikä sekin oli silloin riittävä tieto... Myös mailitse on tullut pyydettyä ihmisiltä rohkaisua noin kahdessa kätkössä.

 

Sinänsä mielenkiintoinen keskusteluaihe, mutta onhan niin, että jos ja kun tämä ei ole kilpailua, niin eipä oikeastaan kiinnosta, ainakaan kriittisessä mielessä, se miten toiset kätkönsä löytävät.

 

Lisäksi, mikäpä on hauskempaa kuin saada puhelu kollegalta, varsinkin jos tämä on uhrannut viimeiset pari tuntia vapaa-ajastaan jossain Vesilahden/Riihimäen tms. metsiköissä etsimässä siellä minun sinne piilottamaa muovipurkkia. ;) Eli minulle saa soittaa ilomielin, vaikken sitä niin itse harrastakaan.

Edited by Matti
Link to comment

Samoin kuin Matille, niin kyllä mullekin saa häpeilemättä soitella, jos mun kätköt tuottaa epätoivoa ja tuskaa :D Ja toki onnistuneen löydönkin jälkeen voi soitella ja hehkutella onnistumisen iloa. ;)

Tunnustan kyllä itsekin soitelleeni jokusen kerran, mutta nykyisin pyrin tekemään sitä entistäkin vähemmän ja mieluiten lopettaisin sen kokonaan mutta se taitaa olla yhtä "helppoa" kuin oli aikanaan tupakoinnin lopettaminen, vaikka onnistuihan sekin lopulta. Helpoimmin sitä tulee soitettua sellaisilta kätköiltä jotka on hyvin kaukana kotoa ja joille ei tulisi ihan äkkiä lähdettyä uudelleen. Ja joskus myös suht lähelläkin olleelta kätköltä on tullut soitettua tunnin tai tuntien kaivamisen jälkeen kun usko ja aika on loppunut.

Link to comment

Tänään aamulla tuli mukava puhelu: ensimmäinen Maija-muorin kadonneiden silmälasien arvoituksen ratkaisija soitti paikan päältä! Onneksi olkoon vaan hänelle. :) Oli kuulemma varsin kettumainen kätkö. :)

Yleensä kyllä säikähdän, kun kännykässä vilkkuu joku kätkijä soittelemassa. Tämä juontaa juurensa siihen, että eräänä päivänä sain kokonaista kolme puhelua, joista kahden aiheena oli kätköni ympäristön jonkinlainen prakaaminen. Ensin siis ajattelen, että ei kai vaan jotain ole taas pahasti pielessä...

Itse olen kerran soittanut paikkaa varmistaakseni, mutta joskus muulloinkin olisin kyllä soittanut, jos vaan olisin kenenkään relevantin henkilön puhelinnumeroa tiennyt.

Minulle saa kyllä ihan mielellään soitella, kysykää vaikka nummeroa etukäteen maileitse. Tosin vastausta en aina lupaa, koska olen aika huono pitämään kännykkää mukana...

Link to comment
Soiton olen saanut minäkin kesken baari-illan, kun Stargher I oli hukassa Divinelta, mutta itse en ole vielä soittanut kenellekään. Sähköposti on jotenkin luontevampi tapa kysyä vinkkiä. Oman numeron olen tarjonnut kaikille Stargher V:n perään lähteneille hulluille. Kukaan ei ole vielä rohkaistunut soittamaan  :) .

Sitäkö se taustamöykkä oli? :D Koska Stargher I oli tuolloin rikki (= kakkoskohta ei vastannut kätkökuvausta) oli vähän pakko soittaa, kun se numero Stargher V:n printistä löytyi. Sähköposti ei tuolloin oikein ollut mahdollinen, mutta annoinhan myöhemmin parista muusta Stargher-kätköstä palautetta. Oli muuten jälleen pieni ihme, että se kätkö lopulta löytyi ilman koordinaatteja. Ja se oli vieläpä sadas löytämäni kätkö! Paljon hyviä muistoja siltä reissulta. :blink:

 

Edit: Stargher V:lta en ilmoittanut itsestäni, kun ei mitään vaikeuksia ollut. :)

Edited by Divine
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...