Jump to content

FIN: Pari suomalaista geokätkentälinkkiä


Captain Morgan

Recommended Posts

Moi!

 

Tässä muutamia talteenottamiani suomalaisia geokätkentälinkkejä:

http://www.nyt.fi/Juttusivu.asp?path=1;528;364964

http://www.physics.helsinki.fi/~mpulakka/geocaching.html

http://www.kolumbus.fi/geoseikkailut/

http://www.geocities.com/metsasissit/

 

Onko teillä tiedossa muita ?

 

terveisin, Olli

 

[This message was edited by Tahu Nuva on October 30, 2003 at 06:30 AM.]

Link to comment

quote:
Originally posted by Captain_Morgan&Family:

Onko teillä tiedossa muita ?


 

Tää ei ole suomalainen, mutta täällä on tilastoja myös Suomesta.

 

http://www.geocaching.info.se

(ei toimi Netscapen 4.79:llä, mutta ainakin IE6:sta ylöspäin)

 

Suomalaisten joukossa ei muuten näy Captain Morgania, mikä johtuu FAQ:n mukaan siitä, ettei mukaan ole otettu niitä, joilla yli 60% löydöistä on locationless-kätköjä (mikäs olisi hyvä suomennos tuolle?) tai ulkomaisia löytöjä. Ylläpitäjälle voi kuitenkin ilmoittaa asiasta, ja hän lupaa liittää tällaiset tapaukset mukaan seuraavassa päivityksessä.

 

Olikin pitänyt meilata tuosta sulle Olli, mutten oo muistanut, mutta tulipahan perille näinkin. icon_smile.gif (Ellet sitten jo ennestään tiennyt näistä sivuista.

 

- All you need is a sick mind and a healthy body. -

Link to comment

Captain_Morgan&Family wrote on another thread:

 

quote:
IMHO is that it's unfair and unpolite against other geocachers to make cache descripitions only with your own language, i.e. for example in swedish or finnish only.

 

I think it's unfair to write about my site in finnish. I'm getting curious icon_biggrin.gif

Link to comment

quote:
Originally posted by Gustaf: I think it's unfair to write about my site in finnish. I'm getting curious icon_biggrin.gif

 

icon_eek.gif Ooh, it's your site? Cool! icon_smile.gif I didn't know that and Captain Morgan already pointed out what it was about I wrote here, so sorry about that. icon_smile.gif It's very good site, I've dropped there every now and then since I've found it. Thanks for the Finnish stats.

 

Nästa gången jag ska använda bara Svenska när jag skriver om din sajten, ok? icon_wink.gif

 

- All you need is a sick mind and a healthy body. -

Link to comment

Mikrobitti tiedottaa:

 

Ideana on, että kuka tahansa voi haudata "aarteen" minne päin maailmaa tahansa ja ilmoittaa geocacheajien yhteiselle nettisivulle, mistä gps-koordinaateista aarteen löytää. Ja sitten ei kun etsimään!

 

Etsi kaksi virhettä ylläolevasta tekstistä!

Link to comment
Mikrobitti tiedottaa:

 

Ideana on, että kuka tahansa voi haudata "aarteen" minne päin maailmaa tahansa ja ilmoittaa geocacheajien yhteiselle nettisivulle, mistä gps-koordinaateista aarteen löytää. Ja sitten ei kun etsimään!

 

Etsi kaksi virhettä ylläolevasta tekstistä!

Toden totta. Pistin juuri äsken palautetta.

Link to comment

Kiitos rvk huomiosta, ja erityisen hauskaa että olet täällä taas. :D

 

Tällä viittaan ainakin siihen, että ymmärtääkseni epäselvyydet kätköjesi julkaisun suhteen gc.com:ssa on nyt sitten sovittu. ;)

 

Mutta mitä tulee omaan geokätköilysivuuni, niin eihän siellä ole vielä muuta kuin muutama linkki toisten sivuille... Tarkoituksena on julkaista siellä kesän aikana joitakin kätköilyartikkeleita.

 

En oikein tiedä noiden linkkien suhteen, kun mielellään niihin aina liittäisi tiedon siitä kenen sivulle on linkittämässä, mutta toisaalta ehkä ihmiset eivät kuitenkaan halua oikeita nimiään näkyviin, kun nyt muutenkin käyttävät nimimerkkejä täällä.

Link to comment

Itse asiassa poissaolevuuteni liittyi lähinnä ajan ja nettiyhteyden puutteeseen. Jostain pitää silloin karsia ja kun en alkuunkaan pidä näistä vepifoorumeista tämä oli ensimmäisenä tulilinjalla. Vastaavia ilmiöitä on odotettavissa myös jatkossa ajan käydessä vähiin.

 

Jos minulle on asiaa, olen tavoitettavissa sähköpostitse ja puhelimitse, mitkä ovat merkittävästi enemmän suosimiani kommunikaatiomuotoja.

 

Jos näihin foorumeihin pääsisi käsiksi nntp:llä, asiat olisivat merkittävästi paremmalla mallilla. Nyt joku toivottavasti kertoo mulle, että niin pääseekin ja mä olen puusilmä? :)

 

Epäselvyyksistä ei sen enempää kuin että rommikapteeni soitteli minulle päivänä eräänä ja kätköjeni gc.com:ista löytyvät kuvaukset ovat käytännössä juuri sellaiset kuin millaiseksi alunperin halusin ydärin kuvauksen tehdä. Lukuunottamatta, että linkki ei löydy tekstin alta vaan sieltä ylhäältä users web page kohdasta. Enempiä kommentteja tähän ei minulta saa, kysykää rommikapteenilta jos mieli tekee :)

 

Saittisi sisällöstä taasen, että se on käytännössä linkkikokoelma, mutta varsin hyvä linkkikokoelma. Kun täällä siis alettiin etsiä linkkejä voi gc.fi:tä pitää ainakin tärkeimpien joukossa ellei tärkeimpänä suomalaisena saittina siinä suhteessa.

Link to comment
Geocaching.fi on nyt sitten uusittu. <_<

Sivut senkun paranevat!

 

Klikkailin Länsiväylän juttumme linkkiä, mutta näyttää siltä, että vanha linkki ei enää toimi ja uusi ilmeisesti olisi http://www.lansivayla.fi/Lasna/4242/view?s...erm=Geokätkentä , tai ainakin sillä minä sain jutun vielä ongittua esiin. Tosin siitä ei näe ilmestymispäivää, joka oli jo v. 2003.

 

/Sari

Link to comment

Hyvä, lisäsin linkin Etelä-Suomen Sanomiin, ja korjasin Länsiväylän osoitteen, joka muuten vielä alkuviikosta tuntui toimivan ihan hyvin. Lisäksi korjasin etusivun näkymään tarkoitetusti myös IE:llä. Operan kuutosversiolla näyttää olevan edelleen pieni ongelma, mutta seiska esittää sivun virheettömästi.

 

Minulla on muuten siitä erikoinen Win XP, että se on poistanut itse koneesta IE:n, eikä suostu sitä asentamaan takaisin, vaikka haluaisi...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...