Jump to content

FIN: Kotiasi lähin kätkö


Harjus

Recommended Posts

Tuli mieleen kysäistä, että mikä kätkö on lähinnä kotianne. Meidän kodilta lähimälle kätkölle on matkaa "Geocaching.com" sivujen mukaan 0,3 mailia (Tampere €uro Swap) icon_wink.gif. Lähin ei itse laittama kätkö on sitten jo 0,4 mailin päässä (Pyynikki Ridge), josta harrastus lähtikin liikkeelle. Mailin sisällä on jopa 6 kätköä.

Link to comment

Samat kätköt kuin minulla kuin Harjuksella. Pyynikki Ridge on 0.4 km päässä, €uro Swap 0.96 km päässä.

 

Lähimmät 20 kätköä (search for nearest caches from your home coordinates -linkin takaa paljastuva ensimmäinen sivu) ovat 11.4 kilometrin säteellä kotoani.

 

Huomaa, että voit vaihtaa mailit kilometreiksi kätkölistan alla olevasta Switch-linkistä. Olen postittanut discussion-foorumiin asiasta, ja pyytänyt, että etäisyysyksikön saisi pysymään haluamanaan, ettei sitä tarvitsisi aina käydä erikseen joka kerta vaihtamassa.

 

- I just got lost in thought. It was unfamiliar territory. -

Link to comment

Lähin on oma Haaga Hills and Lights 0,52 km.

Lähin jonkun muun piilottama on Endless Road 1,2 km.

 

Täällä Länsi-Helsingissä näyttää olevan kiitettävästi kätköjä. 20 kätköä 4,7 kilometrin säteellä. 40 kätköä 6,8 km säteellä. 60 kätköä 10 km säteellä.

 

Kätköjä on ollut sen verran lähistöllä että geokätköilemään on aina päässyt pyörällä. 10 kilometrin yhdensuuntainen matka on vielä ihan kohtuullinen matka. Kun ottaa huomioon että siinä listalla on muutamia disabloituja kätköjä ja muutamia mitä en ole millään löytänyt niin siitä tulee kasaan se noin 50 mitä olen löytänyt.

Link to comment

Lähin kätkö on Eka Kolo, 1,9km, vaikka se olikin meidä toka kätkö minkä löysimme.

 

Kuten Ossmo edellä mainitsi tuo 10km suuntaansa menee vielä hyvin pyöräillen mutta kohta pitänee laittaa pyörät auton matkaan ja tehdä tuo siirtymä ensin autolla ja lähietsintä pyöräillen. Lähimmät löytämättömät kun ovat tuon 10 km laitamilla.

 

- Anja

Link to comment

Minulla lähin paikka on

The Treasure of Hirvi-Simuna aka Birgitta Trail 3

jonne matkaa on 0,44 km. Tämä läheisyys oli kieltämättä iso apu, kun tuota kivikasaa urakoin :-)

Sijaintini on melko mukava - kaikkiaan 21 kätköä <= 10 km etäisyydellä. Harmi (?) vain että ne on jo yhtä (Pirunlinna Geochallenge) lukuunottamatta kaikki bongattuna.

Link to comment

Lähimmät kätköt ovat omia,molemmat 1,6-2:n km päässä....

Muita: 18,4 km Hiidenvuori ja 22km King's Seat.

Kiitokset Sitruunalle aktiivisuudesta täällä Pohjois-Kymenlaakson alueella.

Suorastaan kadehdin teitä jotka asuvat PK-seudulla ja Tampereen suunnalla...kätköjä runsaasti.Mutta perässä tullaan...

t. -Korian Cacher-

Link to comment

Tuli mieleen kysäistä, että mikä kätkö on lähinnä kotianne. Meidän kodilta lähimälle kätkölle on matkaa "Geocaching.com" sivujen mukaan 0,3 mailia (Tampere €uro Swap) icon_wink.gif<!--graemlin::D-->. Lähin ei itse laittama kätkö on sitten jo 0,4 mailin päässä (Pyynikki Ridge), josta harrastus lähtikin liikkeelle. Mailin sisällä on jopa 6 kätköä.

Löysin tämän muinaisen säikeen selaillessani forumia. Tämä oli siis tilanne geokätköilyn aamuhämärässä.

 

Oma lähin kätköni on 0.29km päässä ja 5km säteellä kotoa 83 kätköä! :D

Link to comment

Lähin kätkö lienee GCZ0BQ 2.3km etäisyydellään ja 10km säteelle osuu täydet 12 kätköä.

 

Lähin kätkö on Riverside 1 (kotikätköni) n. 100 m päässä kotoani ja Joensuuhunhan on tullut varsin mukava kätkötihentymä viime ja tämän syksyn aikana: (Matkat Joensuun rautatieasemalta)

 

10 kätköä 2 km säteellä

21 kätköä 5 km säteellä

28 kätköä 10 km säteellä

37 kätköä 20 km säteellä

54 kätköä 50 km säteellä

73 kätköä 75 km säteellä

 

Melko mukava nousu kätkötiheydessä, sillä pari vuotta sitten Joensuun alueella oli vain 3 kätköä ja koko Pohjois-Karjalassa oli peräti kokonaiset 7 kätköä! <_<

Link to comment

Heips !!

 

Lähin kätkö on 30m päässä kotoani My Nearest Cache josta on mainittava että joko kätkön tai kodin koordinaatit heittää, se on itse asiassa jopa lähempänä.

 

15 kätköä edellisen lisäksi on 10km sisällä joista toki 11 kappaletta on omiani.

 

Lähin löytämätönkin on 500m päässä, tai eihän sitä ihan tarkkaan tiedä kun se sattuu olemaan pulmakätkö.

Link to comment

Lähin kätkö on Eka Kolo, 1,9km, vaikka se olikin meidä toka kätkö minkä löysimme.

Kuten Ossmo edellä mainitsi tuo 10km suuntaansa menee vielä hyvin pyöräillen mutta kohta pitänee laittaa pyörät auton matkaan ja tehdä tuo siirtymä ensin autolla ja lähietsintä pyöräillen. Lähimmät löytämättömät kun ovat tuon 10 km laitamilla.

- Anja

Näin siis noin 4 vuotta sitten ja tilanne nyt tämä.

Lähin 0.5km

Lähempänä kuin tämä Eka Kolo on 11 kätköä :huh: tai mysteerin referenssipistettä.

5 kilometrin säteellä 99 löydettyä <_< , 14 löytämätöntä :huh: ja 2 omaa :) kätköä.

 

Eli kovin on purkkitiheys kasvanut näillä seuduin ja etsittävää (mysteereitä) piisaa vielä kotinurkilla.

 

- AnsKuukkeli

Link to comment

Lähimpään omaan kätköön eli Light Bulbiin on matkaa 600 m.

Lähimpään toisen kätköilijän tekemään kätköön eli Mission possible: Derivation on matkaa 2.0 km.

Lähin löytämätön kätkö lienee Maakuntamulti...jonka alkupiste on 2.5 km päässä. Tai sitten Jääkauden jätös, Remnants from the Ice Age joka löytynee joskus 18 km päästä.

20 kätköä löytyy kymmenen kilometrin säteeltä joista omia on 12.

Edited by small oaks
Link to comment

Mulla nimellisesti lähin on Toteemi 189 metrin päässä tästä, missä istun, mutta se on laskumultin alkupiste, joten lähin oikea purkki on joko lähempänä tai kauempana, mutta sen etäisyyttä en voi spoilaamatta kertoa, koska sekin on multi tai mysteeri. Lähin tradi on 637 metrin päässä.

 

Asun kohtalaisen kätkötiheällä alueella :laughing:, sillä lähimmät 20 mahtuvat 1890 metrin ympyrään. Lähimmät sata 4.25 km ja lähimmät tuhat 49.9 km. Niistä tuhannesta mä olen löytänyt 931, joten roimasta kätkömäärästä huolimatta mulla ei hirveän paljoa ole enää löydettävää lähiseudulla ja niistä, mitä on, suurin osa on sellaisia, joita mä en syystä tai toisesta ole kyennyt löytämään :laughing:.

 

Tiheästä lähiseudusta huolimatta mun eka löytöni ei suinkaan ollut lähellä. Vaatimattomat 11206.6 kilometriä! :laughing:

Link to comment

Näin vuonna 2003

Lähin 6,0 km, seuraava 9,7

20 km säteellä niitä onkin sitten läjäpäin.

 

Nyt lähimmät ovat alle kilometrin päässä, lähin jonkun muun piilottama 3.95 km.

Alle 10 km sisällä 47 kpl

Minulle maaginen luku 70 kätköä löytyy 12.78 km säteelltä (koko maassa oli 70 kätköä kun aloitin).

Sata lähintä löytyy 14.85km sisältä.

Arkistoituja ei ole näissä lukemissa huomioitu (eikä muukätköjä).

Edited by Tervas
Link to comment

Pitkään lähin kätkö oli Route 66 - POHOJAMMAA, 1,7 kilometrin päässä kotoa; kätkö jonka löytämiseksi piti tosin kiertää n. 500 kilometrin kierros :P . Kesällä parantelin tilastoja tekemällä Jouppilan keidas -kätkön 1,5 kilometrin päähän kotoa.

 

Alle 10 kilometrin sisällä näyttäsi tällä hetkellä olevan 26 kätköä. Vielä kaksi vuotta sitten niitä oli muistaakseni 6.

Link to comment

Tuollaiset triviatiedot kiinnostavat. Olen joitakin kerännyt Pekan geokätköilysivujen Mukava tietää -osioon. Makron ajaminen kestää tuntikausia, yleensä olenkin laittanut sen töihin yön ajaksi.

 

Suomen tihein kätkösuma on Tampereella: 2 km säteellä Harjuksen Milky Way jemmasta on 59 kätköä (4,7 kpl/km2).

Viiden kilometrin säteellä seikun kätköstä Valoilmiöitä - Optical phenomena on 206 kätköä (2,6 kpl/km2). Ympyrän keskipiste on Helsingin Munkkiniemessä.

Jos on tarve tehdä ennätyksiä, esim. yrittää etsiä mahdollisimman monta kätköa yhdessä vuorokaudessa, täällä se voisi onnistua: 50 helppoa (D<=1,5/T<=2,0) kätköä 4,5 km säteen sisällä: Tarja by Geoladies Meilahdessa.

Suomen yksinäisin jemma on The easternmost point / Aimo Kulaus, matkaa lähimpään toiseen kätköön on 71 km.

Link to comment

Meidän lähin kätkö on oma Bunny's Treasure Box joka on alle 200 m päässä omasta kolosta.

Lähin muiden tekemä kätkö on juuri vaihtunut ja on nyt Traffic Kehä 2 Tunnel 600 m päässä.

 

2 km säteellä on 9 kätköä, arkistoidut ja hyllytetyt mukaan luettuna 15. 100 lähintä aktiivista kätköä on 5 km sisällä. 7km säteellä on sitten jo puolentoista sataa kätköä. Ihan kiitettävät lähtökohdat aloittelijalle :P

Link to comment

Pistetäänpä vähän omalta osalta statistiikkaa. Jospa sitä parin vuoden päästä voisi tarkistaa onko mikään muuttunut :P

 

Lähin kätkö on oma, eli Kilkakallio (GC15MYG) 5 kilometrin päässä

Lähin ei-oma-kätkö on väiskin mörrimöykky: night cache (GC14JWT) 16,3 km päässä.

 

Linnuntietä siis. Jos pyörällä lähtee ajelemaan niin Uljua on kierrettävä ja silloin lähin olisi tod. näk. Fin Highway 4 -Uljua by mihirvon (GCQXZF).

 

Kätkötiheydellä ei juhlita. Tuo 50 mailin lista näyttää tällähetkellä 29 kätköä, joista 14 olen hakenut ja löytänyt ja yksi on se oma. Mutta ei hätää. Siikalatvan alueen kätkötys on siis startannut ja tutkimustyö on tuottanut kourallisen potentiaalisia paikkoja jemmoille. :P Beware or be jästi!

 

Listamuotoisesti vielä omaan muistiin parit statistiikat

 

50 km => 12 kätköä

50 mailia => 29 kätköä

100 km => 98 kätköä

150 km => 185 kätköä

 

No.. eipä ole hoppukaan näiden kanssa :D

Link to comment

Vai lähimpiä kätköjä tutkiskellaan.... no täältä pesee.

 

Ilmoittettujen koordinaattien mukaan molemmat

lähimmät kätköt (mystery) ovat omia

 

Visio 0,04 km

Birkaensis 1,2 km

 

Lähin ei oma kätkö samalla kriteerillä on

 

Border 1,4 km (mystery, jonka Harjus tälläsi "lähes kotiportaille")

 

Lähin kätkö (todellinen sijainti) on

oma kätkö nimeltä

 

Pirkkalan piilosana (~ 500m)

 

Lähin muiden sijoittama kätkö on

 

Viikinsaari Micro (regular, Divine adopted by liisu)

 

Tällä hetkellä (25.9) lähin löytymätön kätkö on

ForeverMe:n Cliffhanger #1, Peltolammi (4,1 km)

Link to comment

Lähin kätkö 0,36 km on Iisalmi Railwaystation GCKHEP ja oma 0,57 km Freedom GCXEE2. Omista kätköistä kaukaisimmasta kaukaisimpaan väli on 35 km GC13HB7 / GC1269K. 20 km säteellä on 29 kätköä joista 17 omaa. Vuosi sitten kätköjä oli vain 3 kappaletta muiden tekemiä ! Siitä sitten lähdettiin jatkamaan...

Link to comment

tällä hetkellä lähin oma kätkö (GC15KX7) on 450m päässä kotikoordinaateista. lähin jonkun muun tekemä on simoticin Riverside 5 (GCXQ0Y).

 

joensuun kätkötiheydet ei oo ihan ruuhkasuomen luokkaa vieläkään, vaikka lisää purkkeja on tullu tännekin. kotikoordinaateista katsoen

10km säteellä = 28 kätköä

20km säteellä = 35 kätköä

50km säteellä = 55 kätköä

 

oma kipurajani menee aikalailla tuossa 10 kilometrissä (suuntaansa) mitä pelkästään kätkön takia viitsin lähteä siirtymään. mikäli on jotain muuta asiaa johonkin, voi tietty kätkölläkin poiketa samalla :blink:

Link to comment

0.33 km päässä lähin kätkö; alle 10 kilsan sisällä ~30 kätköä?!<BR><BR>Vielä kun saan kokemusta lisää, niin kannan kyllä oman korteni kekoon tekemällä oman kätkön. Kaiken lisäksi oma GPSkin on vielä hakusessa..

 

Kokeilenpa ensimmäisen kerran vastata jotakin näille keskustelupalstoille. Tästä tuntui olevan helppoa aloittaa. Niin, kotiani lähin kätkö on PekkaR:n Inhokkikätkö. Se on 0.44 km:n päässä. Seuraava on omani: LEIKI JA LIIKU 0.48 km:n päässä. Eiks vaan, minun kätköni kuulosta positiivisemmalta. Sitten on täsmälleen samalla etäisyydellä mutta eri ilmansuunnissa PekkaR:n Suosikkikätkö ja omani, Käänteenarolaisten lenkkipolku. Molemmat ovat 0.51 km:n päässä. Kilometrin säteellä näyttää olevan semmoiset 15 kätköä. Olen tehnyt kätköjä myös Etelä-Pohjanmaalle lapsuudenkotini ympäristöön. Siellä lähin on Artificial swimming place (siis sitä kotiani lähin).

Ensimmäinen kätköni oli Budapestissa oleva hautausmaakätkö Graveyard on the Fiumei road. Olin Budapestissa synttäreitä paossa ja avasin siellä paketin, jossa oli gepsi ja kaksi kätköesitettä. Hautausmaan enteellisesti löysin, mutta en kaupunginpuiston kätköä. Jos muuten käytte Budapestissa niin etsikää tuo hautausmaakätkö. Se hautausmaa on nimittäin kuin suunnattoman suuri taidenäyttely, aivan ihmeellinen. Kyllä se sopi hyvin syntymäpäiväänkin mieltä ylevöittävästi eikä päinvastoin.

Kun en nyt vaan hurahtaisi näihin keskustelupalstoihin. Nytkään en edes pysy tiukasti asiassa ja pitäisi tehdä jotain aivan muuta.

mumma

Link to comment

Kotiani lähin kätkö on itse tekemäni Seminaarin kynäpurkki, 0,44km.

Seuraavaksi lähin on 0,66km:n päässä oleva Raahe camping, joka oli ensimmäinen löytöni. Kilometrin säteellä ei muita käytössä olevia kätköjä ole. Kymmenen kilometrin säteellä on vain 7 kätköä, jotka kaikki on jo löytynyt. Pakko harrastaa kätköilyä auton avulla.

Link to comment

Lähin kätkö on GC656D eli Parkour - Pasila, 0,3 km, ja sitten on GC1008P KLM 0,4 km ja GCNGCQ Death Wish 0,5 km. En ole vielä yrittänyt löytää niitä.

 

1 km - 9 kätköä

2 km - 29 kätköä

10 km - 433 kätköä!

 

Ensimmäinen löytämäni kätkö oli GCVHQ4 Fearfactor II - Aavesilta, 7,6 km:n etäisyydellä, ja lähin löytämäni on GC408F Rusa.

 

Gandal

Edited by Gandal491
Link to comment

Lähimpään omaan kätkööni on 8.2 km (GC10019 - Nenustannokka).

Lähimpään jonkun muun piilottamaan on 10.7 km (GC13P6V - Kosken kohinaa).

Lähin löytämätön 19 km.

 

Kuvailenpa omaa kurjuuttani vielä tarkemmin. GSAK:ista näitä katsoin. Ei arkistoituja.

 

10 km:	 4 kätköä,	4 omaa
15 km:	 9 kätköä,	6 omaa
20 km:	26 kätköä,	2 löytämätöntä + kaikki 8 omaa
30 km:	72 kätköä,	6 löytämätöntä
40 km:   133 kätköä,   18 löytämätöntä, 9 näistä saaressa, ei oo venettä :)
50 km:   224 kätköä,   71 löytämätöntä)
60 km:   451 kätköä,  229 löytämätöntä, suurin osa Turun kätköistä on tämän ympyrän sisällä
100 km: 1311 kätköä, 1072 löytämätöntä, ympyrä kulkee Helsingin rautatieaseman kohdalta

Link to comment

Tässä vähän päivitettyä tilastotietoa Pohjois-Karjalan kätkötiheydestä:

 

Joensuuhun on tullut varsin mukava kätkötihentymä viime ja tämän syksyn aikana ja siitä kiitokset OsKulle, Pellerille, Klasu2:lle ja tietenkin kaikille muillekin purkkeja piilottaneille henkilöille!

 

(Matkat Joensuun rautatieasemalta)

 

12 kätköä 2 km säteellä

27 kätköä 5 km säteellä

34 kätköä 10 km säteellä

43 kätköä 20 km säteellä

64 kätköä 50 km säteellä

84 kätköä 75 km säteellä

120 kätköä 100 km säteellä

 

Melko mukava nousu kätkötiheydessä, sillä pari vuotta sitten Joensuun alueella oli vain 3 kätköä ja koko Pohjois-Karjalassa oli peräti kokonaiset 7 kätköä!

 

Simotic

Link to comment

Kaksi kätköä on kotiovelta noin 200 metrin päässä. Yhden toistaiseksi ratkaisemattoman mysteerin täplä osoittaa 100 metrin päähän kotiovelta, mutta kätkö tuskin on aivan yhtä lähellä.

 

Muuten kätköjä löytyy ihan riittävästi:

1 km säteellä on 17 kätköä,

5 km säteellä 158 kätköä ja

10 km säteellä 448 kätköä.

 

Lähin (tällä hetkellä ainoa) oma kätköni on noin kilometrin päässä kotoa.

Link to comment
tästähän voisi joku taitava karttanikkari laskea Suomen kätkötiheimmän pisteen: Eli missä kohtaa on eniten kätköjä 5 ja 10km säteellä? haksu10?

Mikäli tuo mun pyöräyttämä quick hack laskee oikein, niin tulokset ovat seuraavanlaiset:

 

- 2535 kätköä 100 kilometrin säteellä pisteestä N60°40.626' E23°56.908' Tammelassa lähellä pistettä, jossa Kanta-Hämeen, Varsinais-Suomen ja Uudenmaan rajat yhtyvät.

- 1275 kätköä 50 kilometrin säteellä pisteestä N60°32.751' E24°37.128' Hyvinkään lounaisnurkassa.

- 912 kätköä 20 kilometrin säteellä pisteestä N60°17.340' E24°51.094' lähellä Kehä III:n ja Hämeenlinnanväylän risteystä Vantaalla.

- 532 kätköä 10 kilometrin säteellä pisteestä N60°12.724' E24°49.677' Perkkaalla Espoossa.

- 255 kätköä 5 kilometrin säteellä pisteestä N60°11.663' E24°53.015' Munkkiniemessä Helsingissä.

- 70 kätköä 2 kilometrin säteellä pisteestä N60°10.353' E24°56.811' Kaisaniemessä Helsingissä.

- 36 kätköä kilometrin säteellä pisteestä N60°11.000' 24°49.475' Otaniemessä Espossa.

 

Laskuissa on mukana geocaching.com-, terracaching.com-, navicache.com-, opencaching.de-, geocaching.com.au- ja geocaching.fi-kätköt. Multit ja mysteerit on laskettu julkaistujen lähtö- tai boguspisteiden mukaan.

Link to comment
Hyvä, Ville! B)

Ja kiitti vinkistä, taidankin yrittää rikkoa Hesarissa julkaistun päiväenkkasi aloittaen tuolta Munkkiniemestä :ph34r:

Siitä vaan, niin mä saan sopivan riman ylitettäväksi sitten kun teen iskun Turkuun :D. Murre&Mirre on kiskonut enemmän päivässä kuin mä, mutta ei sitä oikein voi laskea, kun se on tiimitunnus :ph34r:.
Link to comment

Lähimpään listassa näkyvä kätköön on matkaa 0.32 km (Tulipesäke), mutta käytännössä lähin kätkö (mysteeri) löytyy 175 metrin päästä. 10 km säteellä on listan mukaan 200 kätköä. Villen mainitsemaan Espoon Perkkaan pisteeseen on matkaa alle 400 m ja sieltä pitäisi olla 10 km sisällä 532 kätköä :yikes:

Edited by Vsq
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...