Jump to content

Loggboken


ThomasFuret

Recommended Posts

Vart exakt är det du ser olika information? Generellt när jag säger "i loggboken" så menar jag i den fysiska pappers-loggboken och där är det ju ingenting som kommer att uppdateras automatiskt. :) Men det ska inte vara någon skillnad på cacher du loggade idag eller cacher du loggade för fem år sedan när det kommer till vad för information du kan se om andra spelare som har loggat cacherna. 

Link to comment

Inget stort problem, jag är mest nyfiken. Jag pratar om appen c:geo, när jag kollar loggarna i den så på de nya verkar inte antalet hittade stå med på mig, men det kanske inte uppdateras direkt, för när jag kollar på äldre som jag hittat så står det med.

Men jag har en annan fråga. Vid ett par tillfälle har loggningen i appen inte skickats iväg. Så har jag provat igen och sen när det lyckas så har jag plötsligt 2 loggningar.

Eller en loggning och en kommentar. Går det inte att ta bort dubbletter i appen? Jag kunde editera/ta bort på Geocach.com men det verkar som det inte uppdateras i appen? Där står dubblettkommentarerna kvar.

Detta verkar medföra att när jag kollar på kartan, så markeras ju de hittade med en lite glad gul gubbe. Och det gör det även på den med dubbletter men när jag varit inne och kollat loggen, och går tillbaka till kartan, då har indikeringen försvunnit?  Är det inte allt som är synkat mellan webplatsen och appen?

 

Hoppas jag har förklarat det något så när begripligt

MVH

Thomas

Link to comment

Jag använder inte den appen själv så jag har ingen koll på den. Om du har ett facebook-konto så rekommenderar jag att ställa din fråga i gruppen Geocaching Sverige på Facebook, där finns det många som har bra koll på den appen.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...