ThomasFuret Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 Varför syns inte antal hittade cacher under namn och datum i loggboken? Men det är bara på mina nya. Tittar jag i loggen på de jag hittade för längesen står antalet där. Uppdateras inte heller värdet på gamla hittade cacher, utan bara på de man efterhand loggar? /Thomas Quote Link to comment
+Pleu Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Vart exakt är det du ser olika information? Generellt när jag säger "i loggboken" så menar jag i den fysiska pappers-loggboken och där är det ju ingenting som kommer att uppdateras automatiskt. Men det ska inte vara någon skillnad på cacher du loggade idag eller cacher du loggade för fem år sedan när det kommer till vad för information du kan se om andra spelare som har loggat cacherna. Quote Link to comment
ThomasFuret Posted April 18, 2022 Author Share Posted April 18, 2022 Inget stort problem, jag är mest nyfiken. Jag pratar om appen c:geo, när jag kollar loggarna i den så på de nya verkar inte antalet hittade stå med på mig, men det kanske inte uppdateras direkt, för när jag kollar på äldre som jag hittat så står det med. Men jag har en annan fråga. Vid ett par tillfälle har loggningen i appen inte skickats iväg. Så har jag provat igen och sen när det lyckas så har jag plötsligt 2 loggningar. Eller en loggning och en kommentar. Går det inte att ta bort dubbletter i appen? Jag kunde editera/ta bort på Geocach.com men det verkar som det inte uppdateras i appen? Där står dubblettkommentarerna kvar. Detta verkar medföra att när jag kollar på kartan, så markeras ju de hittade med en lite glad gul gubbe. Och det gör det även på den med dubbletter men när jag varit inne och kollat loggen, och går tillbaka till kartan, då har indikeringen försvunnit? Är det inte allt som är synkat mellan webplatsen och appen? Hoppas jag har förklarat det något så när begripligt MVH Thomas Quote Link to comment
+ChriBli Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 c:geo är en oauktoriserad app, Groundspeak gillar inte att den diskuteras i detta forum. Nu har inte jag någon erfarenhet av den, så jag kan inte hjälpa dig, men om jag kunde och gjorde det är det risk att svaret skulle tas bort. 1 Quote Link to comment
+Pleu Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Jag använder inte den appen själv så jag har ingen koll på den. Om du har ett facebook-konto så rekommenderar jag att ställa din fråga i gruppen Geocaching Sverige på Facebook, där finns det många som har bra koll på den appen. Quote Link to comment
ThomasFuret Posted April 19, 2022 Author Share Posted April 19, 2022 Ok vilken är den auktoriserade appen då? Är det lätt att byta så att alla besökta loggar finns kvar? Quote Link to comment
Recommended Posts