Jump to content

verdwenen of gearchiveerde caches blijven op display na update?


Wolfke2070

Recommended Posts

Hello,

ik heb een Oregon 700 die ik gebruik om te cachen. Deze is gekoppeld aan mijn account en de optie live download geactiveerd.

Ik merk dat, als ik een update doe via de kaart (linksdraaiende pijl), de caches worden geüpdatet, maar de ondertussen verdwenen en/of gearchiveerde caches blijven gewoon staan! dit heeft als gevolg dat ik soms naar een cache zoek die er lang niet meer is... :-(

ik lees in dit forum wel dat je ALLE caches kan verwijderen door de .gpx files te deleten, maar dat is niet echt wat ik zoek: ik wil de bestaande (gevonden en niet gevonden) behouden en ook mijn teller juist houden...

Heeft iemand hier een oplossing voor of een verklaring waarom de update maar in één richting werkt?

Thanks!!

Link to comment

Dag Wolfke2070,

 

Volgens mij komt dit omdat de optie inderdaad download maar nadien maar beperkt gaat updates uitvoeren.

Je kan via de instellingen onder de optie geocaching "Remove Live Data" kiezen om alle gedownloade info te verwijderen.

Op het toestel zelf kan je bijkomend via USB ook de gpx bestanden (eventueel manueel aangemaakt) wissen.

Daarna zou je toestel leeg moeten zijn wat geocaches betreft.

Via de Pocket Queries op geocaching.com kan je onderaan de lijst de optie My Finds toevoegen aan de queue:

 

Quote

You can receive a Pocket Query containing a list of all the caches you have found, along with your log entries. Running this query will add it to the current queue for the day.

 

Nu en dan moet ik dit uitvoeren wil ik inderdaad iets of wat correcte data op de GPS staan hebben.

Goed toestel maar de integratie van de Live functionaliteit is niet echt top. Ik gebruik die enkel als ik ergens onverwacht toch via de GPS wil een cache zoeken.

Voor de rest draai ik queries, dit werkt vlugger en vooraf gooi ik alle voorgaande gpx bestanden weg.

Je Teller kan je ook ergens aanpassen, weet ik echter niet meer vanbuiten waar. Indien nodig zoek ik het wel even op.

Het is inderdaad eigenaardig dat dit niet in 2 richtingen werkt, als je een cache gaat zoeken zonder je device krijgt die geen update van je teller binnen...

 

Link to comment

Hallo simon_cornelus,

 

dank voor je duidelijke en snelle reactie!

Dus samengevat: ik zou iedere keer voor ik vertrek alles moeten leegmaken, nieuwe query maken of opnieuw laden via Live download om de juiste situatie te hebben...

Niet echt handig lijkt me...

ik begrijp dat, als ik de caches verwijder (via "wis" optie of via USB), mijn teller ook terug op 0 (nul) gezet wordt en ik nadien de teller weer op het juste getal moet zetten (ik weet hoe dat te doen: gewoon op teller klikken en dan invoeren via klavier).

Klopt idd dat de teller alleen oploopt als je "gevonden" log maakt via GPS, niet via andere middelen....

 

Ben aan het kijken om evt. een Montana 700 te kopen, benieuwd of deze problemen daar idem zijn of verholpen???

 

Greetz,

Wolfke2070

Link to comment
19 minutes ago, Wolfke2070 said:

Dus samengevat: ik zou iedere keer voor ik vertrek alles moeten leegmaken, nieuwe query maken of opnieuw laden via Live download om de juiste situatie te hebben...

Niet echt handig lijkt me...

 

Klopt.

Is inderdaad op zijn minst niet echt elegant te noemen. Ik heb momenteel zelf geen andere betrouwbare oplossing gevonden.

Voordeel is wel dat het wissen van de oude GPX bestanden en het opnieuw opzetten van nieuwe voor grote lijsten wel een pak sneller werkt dan via live download.

 

19 minutes ago, Wolfke2070 said:

ik begrijp dat, als ik de caches verwijder (via "wis" optie of via USB), mijn teller ook terug op 0 (nul) gezet wordt en ik nadien de teller weer op het juste getal moet zetten (ik weet hoe dat te doen: gewoon op teller klikken en dan invoeren via klavier).

Klopt idd dat de teller alleen oploopt als je "gevonden" log maakt via GPS, niet via andere middelen....

Volgens mij komt de teller maar terug op 0 als je een volledige reset gaat uitvoeren. Anders blijft die staan.

Dit is een teller voor dit toestel en er komen enkel aantallen bij als je die gaat gevonden zetten via dit toestel.

Als je dus 2 toestellen gaat gebruiken zal je aantal niet altijd overal kloppen. Niet dat dit zo erg is maar het is inderdaad een gemiste kans.

24 minutes ago, Wolfke2070 said:

Ben aan het kijken om evt. een Montana 700 te kopen, benieuwd of deze problemen daar idem zijn of verholpen???

Ik heb zelf geen Montana toestel, ik zou aanraden om eventueel even te kijken of je iets kan vinden op onderstaande site:

 

https://www.gpsrchive.com/Oregon 7x0/index.htm

https://www.gpsrchive.com/Montana 7x0/index.htm

 

Maar ik vrees dat de uitwerking van Geocaching Live grotendeels hetzelfde zal zijn.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...