Jump to content

Pocket Queries niet meer te downloaden


Alex 1

Recommended Posts

Hey allemaal,

Ik krijg de laatste week geen PQ's meer gedownload.

Een PQ aanmaken is geen probleem; ik krijg even nadien de mail dat mijn PQ available is met de 2 links eronder ('View Results' en 'Download Now'). Zie bijlage.

Tot voor een paar maanden moest ik gewoon met de linkermuisknop klikken op 'Download Now' en de 2 gpx-files (PQ en de bijhorende waypoints) kwamen vanzelf in mijn downloadmap te staan. Kopiëren naar de gps (Garmin Oregon 550) en klaar.

De laatste paar maanden echter lukte het niet meer met gewoon links klikken op 'Download now' maar moest ik met de rechtermuisknop klikken op 'Download now' en dan de link openen in een nieuw tabblad. Dan stonden de files ook in mijn downloadmap, kopiëren, klaar.

Nu werkt geen van beide procedures nog.

Vanalles geprobeerd, maar allemaal tevergeefs.

De gpx files via de listing downloaden  gaat wel nog en dan zijn ze te zien in Basecamp en op de GPS.

Maar da's onmogelijk om zo tientallen of honderden gpx-en te downloaden.

Heeft iemand dit probleem ook al gehad ?

 

Mvg, Alex

PQ problems.jpg

Link to comment

Via een omweg lukt het ook nog wel :

* klikken op View results

* klikken op 'alles aanvinken'

* downloaden als loc-bestand

* dan naar GSAK en klikken op 'cachegegevens vernieuwen'

* dan exporteren naar gpx en in een map opslaan

* dan naar de GPS.

Heel omslachtig en het klikken op 'alles aanvinken' moet per pagina  gebeuren. Dus 10 pagina's met caches in de PQ is 10 keer de hiervoor beschreven procedure herhalen.

Zou het aan mijn oude Windows 8 liggen ?

Link to comment

hallo allemaal,

 

net zoals alex het beschrijft en hier post heb ik ook dit probleem, zelf gebruik ik geen GSAK dus hoop ik dat iemand me kan vertellen hoe ik dit terug kan oplossen zonder hulp van GSAK.

mischien is het gmail dat de boosdoener is??? al werken andere links  nog wel in de mailbox.

alvast bedankt om mee te zoeken!!

 

groetjes

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...