Jump to content

Hengel voor hengelcaches


jisperveld

Recommended Posts

Er komen (in ieder geval in mijn buurt) steeds meer hengelcaches. Daarom heb ik een telescoophengel van 600 cm gekocht. Maar er moet nog een hulpstuk aan om er mee in bomen te kunnen hengelen. 

Mijn vraag is daarom welk hulpstuk is geschikt en hoe kan ik dat het beste bevestigen? Als het kan zou ik het handig vinden als e.a.a. verduidelijkt wordt met foto's.

Link to comment

Wij zijn dus ook in de markt voor een hengel om te cachen, bij Decathlon heb je voor een paar tientjes al een hengel van 5 meter, maar is dat genoeg? Wat is zo gemiddeld de lengte van hengel die nodig is? Want we willen natuurlijk niet gaan slepen aan een hengel van 13 meter als over het algemeen 5 meter al genoeg is :-)

Link to comment

Ik heb ook die hengel van Decathlon 6m (ingeklapt 60cm). Van de ruim 30 hengelcaches die ik afgelopen jaar heb gedaan was 6m toereikend genoeg. Is overigens een uitstekende hengel voor weinig geld. Voor een haak in elke vorm gebruik ik Gear-Tie (al dan niet met een magneetje eraan).

6D11B672-84A4-481E-A349-FD32B6295415.jpeg

Edited by rgschmidt
  • Helpful 1
Link to comment
On 4/25/2021 at 2:16 PM, rgschmidt said:

Ik heb ook die hengel van Decathlon 6m (ingeklapt 60cm). Van de ruim 30 hengelcaches die ik afgelopen jaar heb gedaan was 6m toereikend genoeg. Is overigens een uitstekende hengel voor weinig geld. Voor een haak in elke vorm gebruik ik Gear-Tie (al dan niet met een magneetje eraan).

6D11B672-84A4-481E-A349-FD32B6295415.jpeg

Welke lengte van gear-tie gebruik je op de foto? Goed idee die gear-tie.

Edited by simon_cornelus
Vraag vergeten...
Link to comment
14 minutes ago, rgschmidt said:

Ik gebruik Gear-ties van 30cm. Deze ooit via Bol aangeschaft als een bundel (wel kostbaar). Werken echt uitstekend. Gebruik ze evt ook combinatie met magneten. Het er in mijn cache periode al heel wat vormen en hulpmiddelen mee gemaakt.

Bedankt voor de info.

Link to comment
On 5/5/2021 at 4:30 PM, rgschmidt said:

Ik gebruik Gear-ties van 30cm. Deze ooit via Bol aangeschaft als een bundel (wel kostbaar). Werken echt uitstekend. Gebruik ze evt ook combinatie met magneten. Het er in mijn cache periode al heel wat vormen en hulpmiddelen mee gemaakt.

Hoe bevestig jevdannhet magneetje?

Link to comment

De haak heb ik gemaakt van het metalen deel van een verfroller. Met gekleurde tape vastgemaakt en ook de haak zelf in de tape voor een betere zichtbaarheid.

Overigens, mijn eerste hengel was zo'n 4 meter, in het begin van de hengelcaches was dat ruim voldoende.

Al gauw was dat niet meer genoeg, nu een hengel van 7 meter en ook steeds meer caches zijn nog niet bereikbaar.

Binnenkort hangen de eerste hengelcaches in de stratosfeer, het is toch nooit gek genoeg :o

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...