Jump to content

Tijdzone UTC


Breischotel

Recommended Posts

Ik heb al vaker gemerkt dat de tijdzone UTC +01:00 Amsterdam niet gelijk loopt met de datum van de log  op Geocaching.com. Als ik 's morgens vroeg een cache log of zoals vanmorgen om 7.45 uur een labcache heb gedaan geeft hij een dag eerder als completed 11/12/2020 UTC in de labcache aan, maar ook op geocaching.com loopt de tijd achter.  Moet ik een andere tijdzone instellen bij voorkeuren want in de Geocaching App en de Adventures App kan ik niet vinden waar ik de juiste tijdzone kan instellen. 

Op Geocaching.com kan ik dan wel zelf  de dag van de log wijzigen, maar of dat ook bij Labcaches kan?

Link to comment

Een oud zeer. GC denkt dat het centrum van de wereld in Seattle is. 7u45 is 22u45 de vorige dag voor hen.

Ik heb geen idee hoe het met de apps zit maar o.a. met GSAK (via API) wordt het tijdstip van de logs aangepast zodat de datum steeds correct is.

 

Dit probleem is nog erger voor Australie en Nieuw Zeeland omdat daar het tijdsverschil nog veel groter is.

 

 

Link to comment

Het is iets gecompliceerder: Afhangelijke van welke log methode je gebruikt heeft Grounspeak, inc. DBA Geocaching wel of niet de juiste datum en tijd. Ik heb nu e.e.a. niet paraat. Het helpt ook niet dat de code van Grounspeak, inc. DBA Geocaching  vol met fouten zit, waardoor het wel eens gebeurd(e) dat de tijdzone correctie twee keer of in de verkeerde richting werd toegepast.

 

tip: Vertrouw nooit op wat Grounspeak, inc. DBA Geocaching je voorschoteld.

 

Tc

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...