Jump to content

PQ laden


aarde!

Recommended Posts

Sinds 2 weken worden de PQ niet meer geopend. Het worden.....zip bestanden, dat is niet erg, die werden altijd gewoon geopend, maar nu krijg de melding dat ze niet beveiligd kunnen worden geopend. Ik omzeil dat door te klikken op doorgaan, dan gaat het wel. Hoe kan dit, is de virusscanner op de een of andere manier geactiveerd? Of is er iets anders aan de hand? weet iemand een oplosing? Dank aarde

Link to comment

PQs zijn altijd ZIP bestanden geweest. Je gaat wel meer info moeten geven als je hulp verwacht. Waarmee download je de PQ's? Hoe open je ze? Welke anti-virus?

Ik download via API met GSAK en zie geen meldingen als GSAK ze uitpakt en importeert in de database. Er is zeker niets mis met de PQs.

 

Link to comment

ik maak PQ volgens instructie van geocaching, verstuur ze vervolgens, krijg een mail terug , ik kan resultaat bekijken  en downloaden, Na downloaden zie ik het bestand onderaan als zip bestand, klik op openen, en dan krijg ik de melding dat ze niet beveiligd geopend kunnen worden. via klikken op doorgaan worden ze alsnog geopend.

Ik heb Kasperski als antivirus.

Heb je wat aan deze informatie? vr gr aarde!

Link to comment
1 minute ago, aarde! said:

 dan krijg ik de melding dat ze niet beveiligd geopend kunnen worden. via klikken op doorgaan worden ze alsnog geopend.

Ik heb Kasperski als antivirus.

 

Dat lijkt mij volledig normaal. Je virusscanner doet zijn werk (te ijverig!) en geeft een waarschuwing.

Het gebeurt wel meer dat na een update van antivirus bestanden die eerder geen melding gaven het plots wel doen.

 

Link to comment

Na downloaden zie ik het zip bestand links onderaan op mijn PC. Het wordt geopend na aanklikken automatisch in mapsource, Alle losse caches worden net zoals de zip bestanden in mapsource geopend, Moet ik alle bestanden overzetten naar Base camp bestanden en hoe dan? geprobeerd naar de garmin etc zoals hierboven beschreven te kopieren  gaat ook niet , ik denk vanwege de mapsource extensie. graag nog je hulp, aarde!

.

Link to comment

Als je de ZIP file aanklikt dan zie je toch 2 GPX files? Die moet je naar de garmin/gpx folder van je GPS kopieren.

 

Het lijkt er ook op dat je zip files default met mapsource  opent? Je geeft ook weinig relevante info, "links onderaan op je PC"? Bij mij staan gedownloade bestanden bovenaan in een balk (en dat zegt jou waarschijnlijk even weinig dan dat ze bij jou onderaan staan ;) ). Ga er nooit van uit dat alles bij iedereen hetzelfde werkt dan bij jou.

 

M.a.w. Waarmee download je de PQ? (browser?). Als je met je filemanager naar de directory gaat waar de PQ zipfile staat en dubbelklikt, opent die dan in mapsource? Zo ja, dan heb je aangegeven dat zipfiles ALTIJD met mapsource moeten openen en dat is zeer raar. Opent de zipfile zodat je twee GPX files ziet dan zou je kunnen kiezen om die met een ander programma te openen (bv. basecamp) ofwel "sleep" je ze naar de garmin/gpx folder.

 

Link to comment

als ik de zipfile aanklik  opent die met mapsource ( ik gebruik chrome als browser).ik zie 2 files. En ik kan ze kopieren naar de garmin /gpx folder van mijn etrex 35 t, maar daar zie ik ze niet. Ze liggen in de buurt van mijn locatie, dat ik ze niet zie, kan niet aan de afstand liggen. Ik probeer de extensie te veranderen voor basecamp, maar dat lukt me niet.

snap je dat ik een beetje gek wordt?vr gr aarde!

Link to comment

De zipfile openen met unzip of met winrar. Je hoeft ze niet eerst uit te pakken, je pakt ze uit naar de GPX folder op je sd kaart of desnoods op je gps zelf. 

Lukt dat niet? Dan de complete zip file downloaden naar de PC. Dan rechter muisknop en de optie openen met.......

Dan kies je openen met winzip of met winrar en direct uitpakken naar de GPX folder.

 

Lukt dat?

 

 

Link to comment

ik heb alles geprobeerd zoals jullie voorstelden. De zip files na downloaden worden automatisch geopend als mapsource bestanden. Slepen naar de gpx folder van Garmin lukt wel maar worden niet in mijn etrex35t weergegeven. Filters in etrex staan vlg mij goed.

ik heb geprobeerd tracks van wandelroutes in mijn gps te krijgen, dat gaat probleemloos via mapsource .

Ik kan nog proberen om via basecamp de gedownloade zip file te openen, dat ook geprobeerd, maar hoe krijg ik de file in base camp? 

ik snap er hoe langer meer niets van. vr. gr 

Link to comment
44 minutes ago, aarde! said:

 waar vind ik de filemanager?

Euh.... ?  Gewoon in je windows. Het programma waarmee je files en directories ziet staan. Ik heb geen NL-talige windows maar bij mij heet het "file explorer" (explore.exe).

Kijk dus gewoon naar de bestanden die in Garmin/gpx staan. Staan daar beide GPX files in die je uit de PQ zip hebt gehaald?

 

 

Link to comment

Geen idee wat je moet met mapsource, maar als je dat er nu eens gewoon afgooit? Uninstall dus?

Basecamp is ook weer een onnodige omweg. Rechtstreeks uitpakken naar je GPX map op je GPS werkt het beste.

 

Ik lees dat je een ETREX hebt, heb ik vroeger ook gehad. Deze moest ik van tijd tot tijd "schoonmaken". Dan maakte ik beide GPX mappen, dus die op de GPS en die op de SD kaart helemaal leeg, startte de GPS opnieuw op, helemaal laten opstarten, dan weer uitzetten  en kon ik daarna weer Pocket Querries laden. Soms nodig bij dit type GPS om het geheugen op te schonen.

 

Link to comment

Ik vrees dat aarde! niet zo handig is met computers. De uitleg is soms wat verwarrend. PQs (als zip) openen met mapsource.... ergens moet die extensie gekoppeld geweest zijn en dat kan nooit de bedoeling zijn.

Vandaar ook de vraag WAT er te zien is de Garmin/GPX folder met een filemanager, de 2 GPX files of de ZIP file?

 

Link to comment

Het kan wel zijn dat ik niet zo handig ben met computers......

De pq  die als zip terug komen worden altijd met mapsource geopend.

Wat er te zien is in de map Garmin/GPXfolder zijn 2 files met extensie mapsource. Als ik de zipfiles meteen kopieer naan de bovengenoemde folder en dan uitpak dan komen nog steeds files met mapsource extensie. In mapsource kon ik ze steeds overdragen naar mijn gps en waren ze ook zichtbaar, nu dus niet.vr gr aarde

Link to comment

Mapsource is geen extentie.

.gpx .dbx .gdb .rou .unl zijn extenties die door mapsource gebruikt worden. Er is dus iets duchtig mis.

Zoals eerder aangehaald, de PQ (zip) bevat 2 *.GPX files en die kopieer je naar de Garmin/GPX folder, niets meer en niets minder. Vergeet mapsource.

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...