Jump to content

gc code ipv cachenaam


jan-pompier

Recommended Posts

Beste, eerst even vermelden dat ik een garmis 64 s gebruik in samenwerking met basecamp en garmin express.

             Sinds ongeveer één jaar krijg ik op de gps wel de geocache's bij naam, maar op de basecamp krijg ik deze te zien met de GC nr.

Raar maar waar, als ik zit rond te neuzen op basecamp kan je op de kaart een "koffertje" aanplikken, op de volgende pagina , in de rechter bovenhoek kan je de 3 puntjes aanvinken waaronder de keuze komt , hoe je de cache wil bekijken op de kaart. Door deze keuze te gebruiken gaat er niets veranderen.

Nu komt de vraag, zijn er nog gebruikers met dit probleem, hoe kan ik dat verhelpen? (ik wil terug de geocachenaam op mijn kaart van basecamp)

 

Ik heb reeds geschreven naar garmin, basecamp helaas zonder resultaat.

Na een berichtje te sturen naar geocaching.com krijg ik het antwoord dat ik  langs deze weg een oplossing kan zoeken .(wat een antwoord)

Bedankt aan iedereen die mij een oplossing kan sturen.

Groetjes Jan -pompier.

 

Link to comment

Bedankt voor zo snel te antwoorden.

de versie die ik gebruik van base camp is idd een jaar of 4 oud. zou het daaraan liggen?

Bij mijn ( nu gebruikte) base camp kan ik idd zien waar ik de gegevens kan veranderen,  A B C ,maar als ik dat doe, past hij niets aan.

Als ik de oude base camp van de computer zwier, ben ik dan ook alle gegevens kwijt?

 

Link to comment

Ik gebruik BaseCamp 4.7.1

Welke gebruik je?

U zou in staat moeten zijn om updates uit te voeren zonder gegevens te verliezen, maar het is altijd verstandig om voor het geval een back-up te maken (Bestand> Back-up).

Het wijzigen van de weergave van de geocachenaam heeft alleen invloed op de individuele geocache die u bewerkt, niet op alle geocaches. Ik heb nog geen methode gevonden om ze allemaal tegelijk te wijzigen.

Link to comment

Nu nog netter........basecamp  er volledig afgedaan( alles weg).

Nieuwe basecamp terug op de computer gedownload, terug ikoontje op het voorblad gezet , en nu gaan proberen.

krijg ik nu de melding setup installeren, twee mogelijkheden op aan te vinken , verwijderen en sluiten, sluiten is geen keuze, 

verwijderen, dan gaat hij alles weer wegzwieren.

Alle wat is dat nu met basecamp of zou het aan mij liggen.....het gaat over basecamp 4.7.10 (vroeger werkte deze wel op mijn wondows 10).

Bedankt om mij verder te helpen

Link to comment

Goedemorgen,

 

Als ik van meer geocaches (en algemener: waypoints) de weergave in Basecamp wil veranderen (bijvoorbeeld van "Symbool" naar "Symbool en naam"), selecteer ik die caches allemaal, en klik met de rechtermuisknop op de selectie. In het menu dat opkomt kies ik "open" en dan verander ik de weergave. Dit werkt goed bij een niet te groot aantal geselcteerde onderdelen; bij Archies campings (meer dan 3200 punten) loopt Basecamp vast. Een heel grote selectie exporteer ik, waarna ik het exportbestand open in een texteditor (Textpad of Kladblok, bijvoorbeeld). Met die editor verander ik in één klap de "tags" die veranderd moeten worden, waarna ik het bestand sluit en importeer in Basecamp. Het lijkt lastig, maar in de praktijk valt het mee. Succes!

Wat ik hier vertel, helpt natuurlijk niet om GC-codes uit de weergave van Basecamp te weren. Sinds Basecamp 4.6.2, en al zijn opvolgers, heb ik van dat probleem geen last gehad.

 

Groeten,

NHVELDH

Link to comment

O ja: ik heb even gekenen in Basecamp, en zie dat er een weergavemodus "symbool en code" bestaat voor geocaches. Die was me niet eerder opgevallen. Wellicht staat die weergavemodus bij jullie aan zodra het over geocaches gaat in Basecamp. Laat me weten of je aan deze gedachte iets hebt.

 

Alweer groeten,

 

NHVELDH

Link to comment

Nog een o ja: "symbool en code" werkt wel als je caches in Basecamp op de kaart wil zien, maar het wordt niet zo geexporteerd. In geexporteerde GPX-bestanden van caches bestaan alleen de display modes "Symbol" en "SymbolAndName". Dus mijn techniek om de display mode van heel veel objecten te veranderen, werkt niet voor "SymbolAndCode"; dat kan Basecamp niet inlezen.

 

NOg eens groeten,

 

NHVELDH

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...