Jump to content

Downloaden Wherigo-cartridge gaat fout.


joke18

Recommended Posts

Misschien geen nieuw topic, maar ik kan er nu niets recent over vinden.

Ik probeer al een aantal keer een Wherigo-cartridge te downloaden op mijn android app: Whereyougo.

Eerst probeer ik het vanaf de site van de cache door op het logo van de Wherigo te drukken. Whereyougo opent dan, het ga door bij inloggen, maar bij downloaden geeft deze aan: fout.

Ik heb ook al  via de computer geprobeerd, het bestand te downloaden en naar de telefoon te kopiëren. Eerst naar de whereyougo map op mijn extra schijfje, dan ook naar de map die whereyougo aangeeft. Maar bij beide mogelijkheden komt de Wherigo niet in het lijstje tevoorschijn. 

Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload, opnieuw ingelogd, telefoon uit/aan gezet, niets helpt.

Wie heeft er een tip? 

Bij voorbaat dank. 

Joke18

 

Link to comment

De ontwikkelaar van WhereYouGo heeft al een tijdje de app niet meer bijgewerkt en heeft ook niet gereageerd op recente ontwikkelingen van Groundspeak op de websites van Geocaching en Wherigo. Vandaar de fout.
Intussen heeft een ontwikkelteam de app overgenomen en men is bezig om de app te updaten. Dus nog even geduld en het werkt weer (hopelijk).

 

Wat jij heb gedaan heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Bij mij werd bij het kopiëren de extensie echter veranderd naar bin. Deze moest ik handmatig veranderen naar gwc. Misschien bij jou ook?

Link to comment

Toch vreemd. Ik download de cartidges op PC van de website en save naar een folder die synct naar mijn NAS (Synology cloud) van waar de tablet dan weer synct. In WhereYouGo staat de cloudfolder ingesteld als locatie waar de cartridges staan.

Deze werkwijze geeft al jaren geen problemen en heeft als voordeel dat ik eigenlijk niets moet doen om cartridges op de tablet te krijgen, tenzij even syncen.

Wherigo cartridges staan in een subfolder van GDAK net als mijn kaarten zodat WhereYouGo ook de offline maps gebruikt.

 

Link to comment

Ik gebruik ook Synology Cloud (voor GSAK-databases naar GDAK) en dat werkt prima.
Maar met kopiëren van pc naar smartphone wordt de extensie veranderd. Ook als ik op de smartphone via de browser een cartridge download en daarna kopieer naar de juiste map gebeurt het. In de downloadmap is het nog gwc, na het kopiëren is het bin geworden. Niet echt een probleem, het is gewoon een kwestie van even de extensie terugveranderen.

De smartphone gebruik ik alleen als ik spontaan ter plekke besluit een Wherigo te doen, dus daar heb ik geen sync voor ingesteld. Wherigo's loop ik normaal gesproken met mijn Monterra en daar heb ik het 'probleem' niet. Het hangt blijkbaar van de Androidversie en/of fabrikant af.

Link to comment
On 1/23/2020 at 10:17 AM, joke18 said:

Misschien geen nieuw topic, maar ik kan er nu niets recent over vinden.

Ik probeer al een aantal keer een Wherigo-cartridge te downloaden op mijn android app: Whereyougo.

Eerst probeer ik het vanaf de site van de cache door op het logo van de Wherigo te drukken. Whereyougo opent dan, het ga door bij inloggen, maar bij downloaden geeft deze aan: fout.

Ik heb ook al  via de computer geprobeerd, het bestand te downloaden en naar de telefoon te kopiëren. Eerst naar de whereyougo map op mijn extra schijfje, dan ook naar de map die whereyougo aangeeft. Maar bij beide mogelijkheden komt de Wherigo niet in het lijstje tevoorschijn. 

Ik heb de app al eens verwijderd en opnieuw gedownload, opnieuw ingelogd, telefoon uit/aan gezet, niets helpt.

Wie heeft er een tip? 

Bij voorbaat dank. 

Joke18

 

 

Link to comment

Het lukt mij nog steeds niet.

Ook al de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar blijf dezelfde melding krijgen "fout".

Updaten gaat niet, want ik heb de nieuwste versie (2022.01.14) en de schrijfrechten kloppen ook.

Compatibiliteit: "werkt op je apparaat", dus daar kan het ook niet aan liggen.

 

HELP ???

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...