Jump to content

Geocacher spaart onterecht trackables.


*Sampo*

Recommended Posts

Mijn TB GeoJulehjerte is in januari 2019 in een Cache gevonden door een geocacher. Naam bij mij bekend. Ik heb haar tot eind juni diverse malen een mail gestuurd en vriendelijk verzocht mijn TB verder te laten reizen. Ze heeft nooit gereageerd op mijn mails. Onlangs ontdekte ik dat ze al 79 TB's in haar bezit heeft. Ik ben bang dat ze de mijne aan haar verzameling heeft toegevoegd.

Ook heeft ze haar log, dat ze mijn TB gevonden heeft verwijderd. Ik vind dit gedrag een geocacher onwaardig.

Heeft iemand een suggestie hoe ik haar kan overhalen te stoppen met deze verzameldrift? Ze dupeert zo wel heel veel mensen.

Link to comment

Weinig aan te doen. Is deze geocacher nog actief? Misschien kan je aan de hand van de logs achterhalen in welke buurt ze woont  en indien ze al eens een event bezoekt daar zelf ook eens langs gaan. Misschien gaat ze wel eens met andere cachers op pad en kan je op die manier "wat druk zetten".

Ik zou alleszins niet te veel hopen dat het goed komt, je gaat er best van uit dat wanneer je een TB "los" laat die sowieso verdwijnt.

 

BTW, kijk eens naar de foto's op haar profiel, je kan er foto's van de hele familie vinden (mocht je er in de buurt gaan cachen en haar tegen komen). Op 1 van de foto's staat een familienaam, op anderen voornamen.... Lijkt mij niet zo moeilijk om meer info te vinden (FB misschien?).

 

Link to comment

Even gekeken bij de TB die je noemt en de naam van de cacher die je daar hebt vermeld.

De 79 TB's/coins die deze geocacher in bezit heeft lijken niet aan de eigen verzameling toegevoegd, want ze staan op naam van de geocacher zelf.

Je kunt niet zomaar TB's en coins op je eigen naam zetten, daarvoor is een adoptieverzoek nodig (en die moet komen van de eigenaar van de trackable)

Die 79 trackables zijn dus door de geocacher zelf aangeschaft.

 

Je moet voor de "verplaatste" trackables dus in het andere lijstje kijken en dat zijn er aanzienlijk meer (dan 1000).

Van die verplaatste trackables kan niet gezegd worden dat die zijn vermist nadat de geocacher in kwestie ze heeft verplaatst. (ik heb zo willekeurig eens wat aangeklikt).

Daarom is een "beschuldiging" van andermans TB's aan de eigen verzameling toevoegen hier echt niet terecht.

 

Blijft over het gegeven dat de geocacher niet heeft gereageerd op je mails en uiteindelijk ook de log heeft weggehaald (en de TB weer in de cache waar die vandaan kwam heeft ge-dropped)

Dat is irritant gedrag, waarvan ik helaas moet zeggen dat ik dit herken (waarom niet gewoon een mailtje terug, zelfs al ben je de trackable kwijt geraakt).

 

Van de 200+ trackables die ik zelf op reis stuurde ben ik helaas inmiddels meer dan twee-derde kwijt.

Een aantal verdween gewoon uit caches, maar een aantal werd ook meegenomen en zijn nog "in handen van..."

Ook ik schrijf mails en krijg daar vaak geen antwoord op. Ik zet na een aantal mails een tekstje op de pagina dat de coin gegijzeld is en het verzoek aan wie hem logt of die wil uitleggen dat de trackable moet reizen en weer in een cache achter gelaten moet worden.

Verder kun je weinig doen.

Wanneer je een TB/coin op reis stuurt moet je er vanuit gaan dat deze vroeg of laat verdwijnt.

De rest van de reis is meegenomen...

 

 

Link to comment

Probleem is dat veel cachers nu ook geloven dat je een TB niet meer hoeft te droppen. Dit vanwege al die took it to logs: "ja maar die TB reist dan toch?" Ik ben het er niet mee eens, want volgens mij moet een TB gewoon van cache naar cache verplaatst worden zodat je een echte reis hebt en zoveel mogelijk cachers plezier hebben om goodies/tb's te vinden in een cache. Maar het gevolg is wel dat cachers opeens maanden een TB in hun bezit houden. En dat het heel normaal gevonden wordt.

Link to comment

Wat een gel*l..

Het is toch te gek dat ik door de overbekende Barny er op Facebook op gewezen wordt dat deze posts hier bestaan.

Op 6 januari heb ik samen met mijn kleindochter een wandeling gemaakt.

We zijn toen lekker het bos in geweest en hebben De Bospiraat 2.0 gevonden.

Daar heb ik de genoemde TB uit gehaald. Niks gestolen gewoon gelogd.

Toen kwam er een periode dat door omstandigheden er door ons niet meer werd gewandeld. Die omstandigheden zijn er helaas nog steeds.

We hebben deze en nog twee TB’s/coins niet meer ‘weggebracht’ en ook niet meer op geocaching.com gekeken. Op zichzelf genoeg om excuses voor te maken.

Omdat wij op vakantie gingen heb ik toch even gekeken of er mogelijkheden waren om het geocaching weer een beetje op te pakken. Toen zag ik dus dat ik berichtjes had van Sampo. Ik heb toen een kort berichtje teruggestuurd en de TB’s die ik nog had weggebracht naar een mij bekende ‘door Stoffer en blik’ goedgekeurde cache. Daar heb ik ze netjes in gelogd, maar de log bij de cache weggehaald. Ik hou niet van logs me alleen de mededeling TB drop.

Bij de TB heb ik de log niet weggehaald. Als je kijkt bij de tegelijkertijd gedropte TB Donnersberg zie je de drop ook gewoon nog staan. Hoe beide logs bij de TB Geojulehjerte verwijderd zijn, geen idee. 

Wij hebben inderdaad in het verleden behoorlijk wat TB’ s en coins aangeschaft waarvan een groot deel helaas is verdwenen en een aantal inderdaad in ons bezit is. Verder hebben we inderdaad drie jeepjes die met ons meereizen (reclamemateriaal dus geen teleurgestelde eigenaar) en een coin die we bij ons mogen houden van de eigenaar Toto om met ons caches te bezoeken.

Beste mensen, ik ga hier weer weg, de frustratie van het niet kunnen geocachen is erg groot. 

4A881D26-5080-4F85-80E3-D1114B09122E.jpeg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...