Jump to content

geocaches verwijderen


aarde!

Recommended Posts

21 minutes ago, aarde! said:

wie helpt mij om de geladen geocaches van mijn gps etrex 30 te verwijderen? het slibt dicht.

Aan de computer hangen en in de folder Garmin/GPX de GPX files van de caches verwijderen. Geen idee of de Etrex ook GGZ files aan kan maar ander herhaal je hetzelfde voor de Garmin/GGZ folder.

 

Link to comment

ik heb garmin experss gedownload, opnieuw, Na installatie werd de map garmin gpxfiles getoond, na klikken werd de inhoud getoond. Openen ging niet want de gpxfiles waren geen geldige mapsource gpx files! Dus ik kon niet zien wat het was. Ik kan natuurlijk de hele mikmak verwijderen maar zijn dan de caches op de gps dan ook verwijderd. Ik kan het proberen met enkele nieuwe caches op de gps zetten en dan naar de map van de gpxfolder gaan.

ik zet de caches via mapsource op de interne kaart van de gps.

ik ben benieuwd wat je hiervan vindt, gr aarde!

Link to comment

Waar vind ik de filemanager van de garmin etrex 30?

De geocaches kan ik via mapsource terugvinden op de gps. maarop de garmin folder gpx van de pckan ik ze niet verwijderen, omdat ze niet herkend worden, dus ik moet iets anders verzinnen, maar wat? gr aarde!

Link to comment

Gewoon in Windows > deze computer > Etrex...... net als een USB stick bv.

 

Misschien wel best mapsource sluiten zodat de files op de Etrex niet "gelocked" staan wegens "in gebruik".

 

Op mijn Colorado 300/Oregon 600/700 heb ik nog nooit enig probleem gehad om een file te wissen als die aangesloten waren op de PC en ik denk niet dat een Etrex op dat gebied veel verschilt van andere Garmins.

 

Edited by on4bam
Link to comment

bedankt voor je bemoeienis. Ik zie in de GPXmap van garmin ( bij mij station E,  Station G daar zitten de kaarten in ) het volgende: 

imported_ 2018, gpx bestand enz. Klik ik daarop om te openen dan krijg ik de melding:is geen geldig Mapsource bestand en kan niet geopend worden.

 in het verleden kon ik die bestanden gewoon zien, en nu niet meer. Ik kan al die bestanden wel weggooien. Ik heb geprobeerd

een nieuwe cache ernj te stoppen, maar die verschijnt als temp bestand en is ook niet te openen.

Ligt het aan Map source of aan Garmin express, die laatste heb ik deze week opnieuw gedownload

Diverse antwoorden op internet geven dezelfde adviezen als jij,

Heb je enig idee hoe het zit,gr aarde!

 

Link to comment

Je hoeft de bestanden niet te openen, gewoon aanklikken één keer) en "delete". Je kan ze eventueel eerst kopiëren naar je PC mocht je onverhoopt iets wissen wat je had willen houden.

BTW, Mapsource is al een hele tijd niet meer geüpdatet, je gebruikt beter basecamp (gratis van de Garmin site)

 

Blijft ook nog de vraag:

Quote

Hoe zet je de caches op je GPS?

 

Link to comment

Heb ik het juist dat je op de Extrex de geocaches onder "waypoints" hebt staan en niet onder geocaches (met beschrijving, hints e.d.)?

Als je via mapsource gaat dan ga ik er van uit dat je ook een filenaam moet geven. Die naam moet je dan toch terugvinden in de folders van de Etrex?

 

 

Link to comment

Als je die files niet ziet in de filemanager (dus geen extra garmin software gebruiken maar gewoon etrex aan de PC) dan kunnen ze toch onmogelijk op je GPS te zien zijn? Kan de Extrex 30 GGZ files aan? Kijk anders in de Garmin/GGZ folder.

 

Omdat ik zelf de Etrex niet ken is het moeilijk om verder te weten hoe dat toestel met de files om gaat, ik ga er gemakkelijkheidshalve van uit dat het ongeveer is zoals in de garmins die ik zelf heb gebruikt.

 

Link to comment

Ik zie nergens filemanager en ook geen Garmin/GGZ folder. ik zal misschien map source opnieuw installeren of basecamp gebruiken, maar dat programma geeft foumeldingen, en gebruik ik eigenlijk niet. voorlopig doe ik het er maar mee. Ik geloof dat er 1000 caches op de etrex kunnen, en dat aantal heb ik nog niet bereikt.

 Dank Mieke

Link to comment

Dat heb ik gedaan, in de gps zijn ze dan ook verdwenen. ik heb niet gezien wat er in de garmin map, gpx file voor bestanden gewist zijn, , want de bestanden konden niet geopend worden. De mededeling is dat het geen mapsource bestanden zijn. Dat is merkwaardig omdat die bestanden in mapsource gemaakt zijn. Is het van belang of je de bestanden met extensie ..gpx of ...gdb opslaat? Zal ik nog proberen. groeten Mieke

Link to comment

probleem opgelost!

Ik heb nog wat anders gevonden, misschien hebben anderen er ook wat aan.

1 Geocaches verzenden naar een apparaat met Garmin express van Geocaching.com

    https://support.com/nl

2 Daar staat beschreven hoe caches over te dragen, Dat gebeurt via lijst met caches.

3 verwijderen gaat via Garmin- gpx map. gaat perfect, de files hebben extensie BMGH2QP ,het gaat ook via basecamp.

Dat werkt bij mij, allemaal.

groeten Mieke

Link to comment

De link in #1 klopt niet. Kijk op deze pagina (afhankelijk van de taal)

 

Bij #3 bedoel je waarschijnlijk de extentie  .GPX. BMGH2QP is de naam van je lijst met caches en die is bij iedereen anders.

 

Wil je echt gemakkelijk werken om geocaches te selecteren kijk dan eens naar GSAK (voor Windows, is nu gratis). Je kan dan een database aanleggen met caches en die probleemloos naar je GPS schrijven. Enkel files wissen via de filemanager van windows.

GSAK heeft wel een steile leercurve maar eens je er mee weg bent kan je het niet meer missen (ik gebruik het al 13 jaar).

 

Edited by on4bam
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...