Jump to content

Logvoorwaarden Virtuals?


TuuronTour

Recommended Posts

Het valt me aan de nieuwe virtuals 2.0 op dat er regelmatig specifieke voorwaarden gesteld worden over hoe je op de foto staat. bv een molen-houding, met de voetjes in de IJssel, met iets typisch Hollands in de handen, enz.

 

Dat gaat volgens mij voorbij aan het beoogde doel met een foto of opdracht te bewijzen dat je er bent geweest, en mag alleen maar optioneel zijn als ik de richtlijnen zo lees:
"The purpose of the required logging task is to show that the geocacher was at the location. Anything other than that should be optional."

 

Kan een van de reviewers op het forum hier iets over zeggen, of een foto met de betreffende locatie al voldoende bewijs is of dat de CO dat soort foto-voorwaarden mag stellen?

Edited by TuuronTour
Link to comment

De richtlijnen zijn helder.

Logging tasks

The purpose of the required logging task is to show that the geocacher was at the location. Anything other than that should be optional.

Acceptable logging tasks:

  • Questions that can only be answered by visiting the location.
  • Tasks for the finder to fulfill at the location (for example, find five statues on the buildings around you and post the picture of the tallest one with your log).
  • Photos of the geocacher or personal item at the location; a face cannot be required in the photo.

 

Iets anders vragen dan waarmee aangetoond wordt dat je er geweest bent is optioneel en kan geen reden zijn om een log te verwijderen.

 

Link to comment

Het lijkt mij ook duidelijk. Daarom ben ik juist erg verbaasd dat de reviewers blijkbaar niet controleren of aanvullende vragen over de foto wel optioneel zijn. Misschien zijn ze zich er te weinig van bewust wat je wel/niet mag vragen voor een geldige log bij een virtual.

Link to comment

Zoals ik het lees mag je iemand best verplichten om een foto te maken, maar moet het optioneel zijn om personen (met name gezichten) te fotograferen.

Daarom hebben veel virtuals ook vaak de optie om je gpsr te fotograferen i.p.v. jezelf.

Een foto van alleen de omgeving is geen bewijs; die kan je theoretisch zo van internet downloaden.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...