Jump to content

geen geocaches zichtbaar op Garmin Oregon 600


Goedje

Recommended Posts

Ik heb een query gedownload en op mijn Garmin Oregon 600 gezet (zoals altijd) Echter wanneer ik nu caches zoek op de Garmin krijg ik de melding dat er geen resultaten gevonden zijn. De zoekparameters staan goed ingesteld en de Query staat echt in de map GPX in het interne geheugen. verplaatsen naar map GPX in externe geheugen heeft geen zin. Iemand tips?

Link to comment

1. Is de file zichtbaar met je bestandsbeer?

2. Hoe ver van huis zijn de caches? Indien meer dan 150Km dan is het normaal dat jeze niet ziet.

3. ben je zeker dat er geen filters ingesteld staan.

 

Indien 2. Scroll met de kaart naar de buurt waar de caches zich moeten bevinden en zoom in.

 

Link to comment

Wat ook wel eens wil helpen:

1.Maak de beide mappen GPX leeg, zowel die op de Garmin als die op de SD kaart. 

2.Zet je GPS aan, wacht tot hij ingeladen is (hij blijft dus gewoon leeg) laat hem nog een kwartiertje aanstaan en dan uitzetten.

3.Laadt je pocketquerry in je GPX mapje, niet in allebei de mapjes, of in de Garmin, of in de SD kaart, maar niet allebei.

Nu zou hij weer normaal moeten reageren.

Link to comment

Ook ik heb zo een probleem.  De bestandjes komen wel op mijn Garmin Oregon 600 staan zoals je ziet op de linker foto (B2) maar als ik dan het toestel aanzet staan er maar 10 van de in dit geval 20 op, ook heb ik de voorkeuren op de Garmin nagekken en die staan goed. Ook als ik het vanuit mijn lijsten verstuur heb ik dit probleem. Ik heb hetzelfde bestand ook op mijn oude dakota20 gezet en daar is het dan Oke.?

Schermafbeelding 2020-01-16 om 20.50.15.png

Link to comment

Bij een Mac heb je een extra handeling: leeg altijd na het verwijderen van een bestand je prullenbak!

Garmins lezen namelijk ook de prullenbak uit en daarmee kom je al snel boven het maximum aantal caches en/of gpx-bestanden uit. Alles wat daarboven uitkomt wordt dan genegeerd.

 

Nog beter is om de prullenbak op je Garmin voorgoed uit te schakelen: http://www.javawa.nl/mactrash.html. Hier lees je ook wat achtergrondinformatie over hoe de prullenbak werkt.

Link to comment

Zijn dit toevallig caches die wat verder weg liggen ?

Standaard laat Garmin op de nieuwere GPSen nml alleen caches zien die 'dichtbij' liggen (ik dacht iets van 50km). Deze caches kun je dan wel op de kaart zien (als je voldoende bent ingezoomd) of als op naam zoekt in de geocache lijst.

Danwel heb je per ongeluk een filter ingesteld binnen geocaching op de Garmin.

Link to comment
10 minutes ago, Kalkendotters said:

Zijn dit toevallig caches die wat verder weg liggen ?

Standaard laat Garmin op de nieuwere GPSen nml alleen caches zien die 'dichtbij' liggen (ik dacht iets van 50km). Deze caches kun je dan wel op de kaart zien (als je voldoende bent ingezoomd) of als op naam zoekt in de geocache lijst.

Danwel heb je per ongeluk een filter ingesteld binnen geocaching op de Garmin.

Het is ongeveer 160Km (100 Miles)

 

BTW, een Oregon heeft geen "prullenbak".

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...