Jump to content

Kaart topoAcive Europa op Oregon 550t zetten lukt niet.


snerty53

Recommended Posts

Onlangs een nw kaart gekocht voor mijn Oregon 550t, topoActive Europe, het is een originele kaart van Garmin en ook aldaar gekocht.

Je krijgt na afrekenen een email met gegevens en je moet met Garmin Express de kaart downloaden en installeren.

Er is 9 GB vrije opslagruimte nodig op je GPS of geheugenkaart, de geheugenkaart mag maar max 32GB groot zijn.

 

Wat is nou het probleem, tijdens het installatieproces, van de kaart komt de geheugenkaart die in de GPS zit niet tevoorschijn om te selecteren, waar de kaart op geïnstalleerd moet worden, Het installatieprogramma zegt dan dat er onvoldoende geheugen is.

 

Ik heb contact opgenomen met Garmin maar geen reactie gekregen. :mad: Bij Waypoint aangeklopt, :smile: de helpdesk geeft als mogelijk probleem de snelheid van de geheugenkaart, zou max klasse 4 of 10 mogen wezen, volgens mij voldoet mijn kaartje er aan dus kom ik niet verder.

 

Wie heeft er nog tips of een oplossing?

 

Groet Frans (Snerty53)

Link to comment
On 5/12/2019 at 11:46 PM, on4bam said:

Al geprobeerd om het kaartje in je computer te steken?

Wordt het kaartje wel herkend in de filemanager van je computer?

Is het kaartje correct (filesystem=FAT32) geformatteerd?

 

 

 

Het kaartje werkt prima in de computer en GPS, bestanden kunnen vanuit file manager geplaatst en verwijderd worden, Fat 32 is ook Oké, zie afb.

Er komt ook een foutmelding, zie afb. 

 

Iemand nog andere ideeën?

 

Ik zie nu wel dat er net iets meer als 32GB op het kaartje kan, is dat nu echt de oorzaak?

Schermafbeelding 2019-05-13 om 10.20.27.png

Schermafbeelding 2019-05-13 om 10.23.32.png

 

Edited by snerty53
Aanvulling en schermafbeelding aangepast
Link to comment

Met kaartje in de computer bedoelde ik, kan je de kaart naar het kaartje schrijven als het in je computer zit i.p.v. in de GPS.

 

off topic... er staan verschillende tabbladen open zie ik in je screenshot ;)

 

Afhankelijk van hoe je gekochte kaart geleverd werd, als je de *.map file hebt kan je die gewoon kopieren naar het kaartje, zonder GE. Geen idee hoe het dan met een eventuele beveiliging van Garmin zit (ik gebruik enkel OSM kaarten).

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...