Jump to content

Barnygeeft.....


fralanne

Recommended Posts

Bestaat er nu geen enkele mogelijkheid om de activiteiten van die Willem  "Barnygeeft" te stoppen??

Wat is nu de lol om de oplossingen van mysteries te publiceren, je verpest er het cacheplezier van de CO's mee.

En altijd die verhalen van hem om zich eruit te praten waarom hij dat doet. .

mede dankzij de opzet van de database zie ik het niet als "spel verzieken" maar als mensen helpen om een leuke cache te bezoeken welke ze anders nooit hadden kunnen bezoeken, ik zie het meer als uitbreiding van de hobby geocachen.
Willem AKA  Barny

WAARDELOOS....

 

fralanne

Link to comment
20 hours ago, fralanne said:

Bestaat er nu geen enkele mogelijkheid om de activiteiten van die Willem  "Barnygeeft" te stoppen??

...

Niet die moreel en/of wettelijk zijn toegestaan.

 

En zoals hij zijn er wel meer. Maar het meest triest zijn zij die er gebruik van maken, negeren is immers ook een optie.

 

En onder het mom "iedereen speelt het spelletje op zijn eigen manier" is alles geoorloofd. Natuurlijk is het respectloos naar de eigenaren van caches toe, maar die snappen het gewoon niet. Die moeten blij zijn dat iemand hun cache logt, logisch toch?! Vergelijk het met rokers die ergens roken waar dat niet mag,  brommers die op het voetpad brommen, auto's die zo geparkeerd staan dat ze twee parkeervakken in beslag nemen, honden eigenaren die hun hond in andermans tuin laten poepen etc. Je kunt er van alles tegen en over zeggen, maar je weet bij voorbaat het antwoord al. Er is altijd wel een rechtvaardiging te verzinnen om anderen tot last te zijn, om je niet aan regeltjes, richtlijnen of zelfs maar goed fatsoen te houden, de meest idiote redeneringen worden verzonnen om het goed te praten. Maar uiteindelijk is het gewoon gebrek aan respect en bij diegenen die het maar klakkeloos napraten is het waarschijnlijk ook de nodige dommigheid. Maar waarom zou je slimmer willen worden als je gelukkig dom kunt blijven? 

Link to comment

Geoleaks kende ik wel, maar die andere niet.

Dit verklaart weeral veel, je kan niet geloven hoe teleurgesteld ik ben als cache eigenaar dat ik dit nu weeral moet ontdekken.

Als CO probeer ik altijd iets meer te maken van een cache. Een puzzeltje mag af en toe wel eens pittig zijn, en als de puzzelaar je dan contacteert, dan duw je hem uiteindelijk wel in de goede richting zodat hij gevonden kan worden (daar doe je het toch voor), en leer je er van om het volgende puzzeltje weer beter te maken. Die interactie doet het hem bij mij. Maar ik merk dat dit enkel in de eerste weken van uitkomen is. Na enkele conversaties met de eerste puzzelaars, die dan ook een leuk log proberen neer te pennen, zijn de logs nadien altijd uitermate kort of in de aard van "deze oplossing lag al even klaar..." , en dat voor D3+ puzzels...

Dit verklaart ook weer veel dat na dagen, soms weken lang geen found, er ineens tientallen binnen de week de cache weten te loggen, waarschijnlijk omdat dit klakkeloos van het net geplukt is, wanneer dit gepubliceerd wordt. Ik weet het, cachers kunnen ook mondeling de oplossing doorgeven, maar op dit moment ontgaat mij alle moed en inzet om nog nieuwe uit te brengen. Is dat puntje werkelijk zo belangrijk? Blijkbaar wel. Maar wees dan ook gewoon eerlijk in je log. 

 

Als software IT'er heb ik dit eens proberen op te vangen, door een puzzeltje (GC7AWA0) te maken waarbij je per puzzel stap je geocache naam dient op te geven. De logboeken daarvan kan alleen ik inkijken. Als je dan een 'found' op je cache krijgt, zonder dat die geocacher daarin voorkomt weet je genoeg. Als je de cacher er mee confronteert blijft het ijzig stil natuurlijk. Triestig. Ik zou in de listing kunnen vermelden dat indien ik dit niet terug vind in de logboeken, de log verwijderd wordt, maar dat is tegen de geocache regels, en waar ben ik dan mee bezig...

 

Als je uren, dagen, zelfs weken met een nieuwe cache bezig bent, dan is het voor een CO echt wel aangenaam als je toch een beetje respons krijgt, ongeacht dit positief of negatief is, ook al was je maar een passieve medewandelaar van een andere cache groep waarvan ééntje het opgelost had.

 

Ik weet dat ik het me eigenlijk ook niet moet aantrekken, maar dat doe ik toch.

Pff, ik weet het even niet meer, ik haal mijn caches nog liever allemaal offline. Ik ben echt werkelijk helemaal teleurgesteld!

Edited by VXKE
Link to comment

Hi VXKE,

ik kan je reactie 100% delen met jou, zo gaat de lol er wel vanaf!

Een Geocacher zei eens tegen mij toen ik mijn verhaal had gedaan over deze voorvallen: Och, het is toch maar een spelletje en dan mag je gerust foetelen!

Ja, en toen dacht ik het er het mijne van.....en wist genoeg!!

 

fralanne

Edited by fralanne
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...