Jump to content

Hittad TB men finns inte i Loggad på platsen


Fnord85

Recommended Posts

Jag är ny inom Geocaching och har nu hittat en TB som jag tog men när jag skulle logga att jag ahde den så finns den inte på den platsen. Och när jag söker efter den så fattar jag inte redigt vad som förväntas av mig.  Har någon möjlighet att hjälpa mig. Koden på kortet är: <TB7REZ8>

 

Jag gillar idén om GC då man får vara ute och röra på sig och se sig om kring. Jag vill lära mig detta och lite senare även lägga ut nya men då vill jag ha bättre kunskap först.

  

Edited by Rock Chalk
Edited by moderator to remove tracking number. Replaced with TB reference number.
Link to comment

Om du hittar en TB som inte inte är listad där du hittade den använder du "Grab it from..." . Innan du gör det så vänta ett dygn eller så. Det kan ju vara så att den som har lämnat den väntar tills hen kommer hem för att regga att hen lämnat den.

 

Här kan du läsa mer: https://www.geocaching.com/track/howto.aspx

 

Inte för att det är full fart på det svenska forumet är det nog större chans att du får svar där än här i alla fall. https://forum.geocaching.se

 

Jag ser att en moderator varit inne och redigerat ditt inlägg då du skrivit ut "den hemliga koden" på TB:n. När du gör det kan vem som helst logga att hen har den trots att hen har den fysiska TB:n. Så 

 

Ett tips är att använda appen TBScan. Den skannar koden så slipper du skriva in den. Sedan är det enkelt att göra "discover" eller "retrieve".

 

Välkommen till geocachingens underbara värld! Jag har sett många fina platser jag annars inte skulle kommit till om det inte vore för geocacher!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...