Jump to content

Probleem installeren OSM kaarten


dejongk

Recommended Posts

Hoi, hoi

Sinds mei 2018 kan ik geen kaarten meer downloaden van OSM via Basecamp.. 

ik krijg te zien dat er maar een gedeeltelijke kaart is en deze is niet te installeren op de Garmin

De optie om dit via mapsource te doen is niet handig, wie weet hier een oplossing voor?

 

Link to comment

Je gebruikt waarschijnlijk de nieuwste versie (4.7.0) van BaseCamp. In deze versie is de mogelijkheid om standaard OSM-kaarten naar je gpsr te sturen eruit gesloopt, resulterend in een onwerkbare basiskaart.

 

Drie mogelijkheden:

1. De meeste OSM-aanbieders bieden ook een versie aan die je direct naar je gpsr kan kopiëren. Gebruik die voortaan.

2. Verwijder BaseCamp en installeer de vorige versie terug. Die kan je hier vinden. Let op: alles wat je in de laatste versie in je database hebt veranderd is verloren.

3. Gebruik voortaan de gmap-versies van de OSM-kaarten. Die kan je met JaVaWa's GMTK installeren.

Edited by StefandD
Link to comment

ik probeer osm kaart op mijn gps etrex 30 te krijgen. Osm generic new gmapsupp.zip , de laatste optie, zie ik als zipfile, uitgepakt en dan?

 Heb je een aanwijzing? simpel kopieren naar de g-schijf van de GPS werkt niet. Hoe krijg ik een werkzame kaart? Dank voor oplossingen, aarde!

Link to comment

Download de kaart (osm_generic_gmapsupp.zip), unzip, geef andere naam, bv. vakantieland2019.img, kopieer naar x:/Garmin waarbij "x" de drive letter is.

Ja, je kan caches op SD kaart zetten in x:/Garmin/GPX of exporteren als *.GGZ vanuit bv. GSAK zodat je alles in 1 file kan laden (en het werkt nog snel ook).

 

Link to comment

Je moet als je de GPX file downloadt de locatie van je SD kaart kiezen i.p.v. de GPS (dus bv F:/garmin/GPX i.p.v. E:/garmin/GPX). De GPS ziet de files zelf wel staan, je hoeft dat dus niet te selecteren.

Hou er rekening mee dat caches die >150Km van je locatie liggen NIET worden weergegeven in de lijst en op de kaart. Ter plaatse ga je de caches wel zien en je kan ook op je scherm naar die locatie scrollen en inzoomen tot je de caches ziet staan.

 

Link to comment

Goedenavond,

 

Ik heb zojuist dit forum ontdekt, en haak nu aan  bij een oude draad. Waar gaat het om? Als ik geocaches op mijn GPS-machientje (Garmin GPSMap62s) opsla in "internal storage", gaat alles goed; zet ik ze op de SD-kaart, dan zie ik ze niet als ik aan het schatzoeken ga. Is dit gebruikelijk?

 

Vriendelijke groeten,

NHVELDH

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...