Jump to content

Traveler bug


Recommended Posts

Goeie middag

 

Afgelopen week ben ik gestart me geocaching. Nu heb ik vragen.over de Travelbugs

1. Ik zie deze code vaak in het schriftje staan moet ik hem (als het de zelfde is) aanmelden als gespot?

 

2. Deze trackble is aangemerkt als verzamelbaar. Wat wordt daar mee bedoeld?

 

Al vast bedankt 

Link to comment

Allereerst: trackables zijn niet alleen stempels of stickers in een logboek. Meestal zijn het fysieke objecten die van cache tot cache reizen. Er bestaan travelbugs en geocoins. Ook hebben veel mensen trackable codes op auto's en kleding staan.

Als je zo'n fysieke trackable tegenkomt mag je deze meenemen en loggen op geocaching.com als 'retreived'. De trackable komt dan in je inventaris te staan. Als je het dan later (volgens de etiquette binnen een paar weken) weer in een andere cache stopt, kan je bij je found log aangeven dat je de trackable daar hebt gedropt.

 

1. Niets moet, maar je mag stempels als 'discovered' (ontdekt) loggen. Bijvoorbeeld: "Gezien in het logboekje van <cachenaam>. Bedankt voor het delen."

2. Een eigenaar kan ervoor kiezen om de trackable naar hun verzameling te verplaatsen. Dit betekent dat anderen de trackable alleen maar kunnen ontdekken en niet meenemen (retreive) of wegpakken (grab). Dit gebeurde nogal eens in het verleden.

 

Op https://www.geocaching.com/track/ staat een kleine FAQ.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...