Jump to content

Kan geladen caches niet allemaal op kaart zien in GPSmap64s


guus&mary

Recommended Posts

Deze vraag op gesteld aan Garmin dit antwoordt kreeg ik maar dat werkt ook niet..............Ik ben sinds 6 weken in het bezit van een Garmin GPSmap 64s,ik heb via GSAK geocaches in geladen. Het lukt mij echter niet de caches allemaal zichtbaar op het kaart te krijgen wat mij wel lukt in mijn Oregon 450 die ik nu gelukkig wel mee heb op vakantie. Wat mij opviel is dat ik zelfde caches laad in de GPSmap een GGZ bestand heeft en ik de Oregon450 en GPX. Ik heb al de vraag voorgelegd op het forum en een reactie was om via de Garmin macro poi WP moet aanklikken , dat begrijp ik niet helemaal wat nu precies in te stellen maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik zo omslachtig te werk moet gaan om de caches in te laden om ze op de kaart te zien en niet alleen in de lijst van geocaches. Wie kan mij mij verder helpen.

Antwoord van Garmin.
1.Ga naar geocaching .com
2. Download de caches.
3. U heeft de caches al op de computer staan. Open Basecamp
4. Ga naar file, import into my collection. Selecteer het bestand. Herhaal dit voor alle bestanden.
5. De caches zullen op de linkerbalk in My Collection verschijnen. Klik met de rechtermuisknop op de caches, kies sent to.
6. Selecteer de internal storage van de Dakota of.... klik op ok.
7. De Geocaches zijn nu in uw apparaat geïmporteerd en zouden moeten werken.

De caches staan er wel in maar ik kan ze niet alleemaal op de kaart zien.

Link to comment

Over ggz en gpx: ggz is een gecomprimeerde vorm (zip) van gpx. Het bestaat uit een aantal gpx-bestanden met een indexbestand. Hierdoor kan je 64s veel meer caches aan (het theoretische limiet van ggz ligt op ongeveer 4 miljoen caches). Waypoints zijn echter een ander verhaal. Bedenk maar eens hoeveel waypoints in 4 miljoen caches kunnen zitten. Je gpsr zou dagen bezig zijn om die te indexeren en dan heb ik het niet eens over de hoeveelheid werkgeheugen je dan zou moeten hebben.

Om die redenen worden waypoints niet ondersteund in ggz en laat GSAK ze zelfs helemaal weg.

GSAK weet ook welke types ggz ondersteunen en welke niet en handelt daarnaar. Zo komt het dat je Oregon gpx-bestanden krijgt en je 64s ggz.

Wil je dat veranderen, dan kan je twee dingen doen:

1. Laat GSAK op Oregon 450 staan als je caches naar je 64s stuurt (kan gewoon).

2. Download de GarminExport macro, waarin je kunt kiezen tussen gpx en ggz en je waypoints eventueel als poi (nuttige punten) kan versturen zodat ze toch nog zichtbaar zijn. Je opmerking over omslachtig snap ik niet, je kan de macro gewoon in je knoppenbalk zetten, zodat je die met een muisklik kan activeren.

 

Over het niet zichtbaar zijn van alle caches: heb je toevallig per ongeluk een filter actief in je 64s?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...