Jump to content

Doorgeslagen reviewers


Geo-Jeddak

Recommended Posts

Ligt het aan mij, of zijn de reviewers echt aan het doorslaan met hun handhaving van de  "geen promotie of werving" regel?

 

Zojuist is mijn nieuwste cache niet door de keuring gekomen? Reden; het is er eentje met een Chirp baken, en ik sprak in de cache omschrijving van de "Garmin Chirp". Meer niet, niks over dat Garmin een geweldig bedrijf zou zijn, of iets dergelijks. Ik noemde hun naam louter in combinatie met het woord Chirp (waar het onlosmakelijk mee verbonden is, want de Chirp is een product van Garmin), in een zin waarin enkel uitgelegd werd wat de bedoeling is van de cache. Maar toch vond Diogeones dat ik hier reclame stond te maken voor Garmin, en moest ik dus eerst die naam verwijderen uit de tekst. Wablief? Kijk, als ik nu zou schrijven “Garmin is een geweldig bedrijf, en hun prachtige chirp is gebruikt voor deze cache”. Ja, dat is reclame. Maar zoals ik het er neer had gezet niet.

 

Eerder wilde ik een event aanmaken voor Towel Day; een onofficiële, niet-commerciële feestdag waar je gratis aan deel kan nemen. Mocht niet, was reclame. Pas na tussenkomst van Groundspeak kwam het er eindelijk.

 

Nog eerder; International Geocaching Day 2017. Ik houd een event op het Science Park in Amsterdam, en zet in de omschrijving neer dat we verzamelen naast sportcentrum Universum. Mag niet; is reclame voor dat sportcentrum. Hoezo? Ik gebruik de naam van het sportcentrum louter als routebeschrijving. Nergens prijs ik hen op wat voor manier dan ook aan. 

 

Ik durf onderhand geen caches of events meer te maken. De reviewers lijken er echt op uit te zijn om elke vorm van bedrijfs of productnaam aan te grijpen om mijn creaties af te keuren. Er wordt totaal niet naar de context waarin die namen gebruikt worden gekeken. 

  • Upvote 1
Link to comment

Tja, ik moet zeggen dat ik het  zelf ook niet altijd zo duidelijk vind, wanneer ik naar cache pagina's (uit verschillende jaren) kijk
Vrij recent zijn echter wat artikelen in het Help Center verduidelijkt.
Bijvoorbeeld:  https://www.geocaching.com/help/index.php?pg=kb.chapter&id=22&pgid=475 (1.4. Commercial guidelines explained; zie voorbeelden laatste regels)
Wellicht is dat de reden dat reviewers, in jouw ervaring, anders handelen.

  • Helpful 1
Link to comment

Laatst enorm staan prutsen met een Wherigo. Ik gebruikte de app op mijn iPhone, die het normaal prima doet. Bij deze cache was er echter audio nodig, en dat ondersteunt de iOS-player niet.
De CO had dat ook in zijn listing staan, maar moest dit van de reviewer omschrijven als "werkt alleen op telefoons met besturingssysteem met groene mannetjes". Hij bedoelde Android. Dat detail had ik dus gemist.

Link to comment
On 23-8-2018 at 2:43 PM, BigFurryMonster said:

moest dit van de reviewer omschrijven als "werkt alleen op telefoons met besturingssysteem met groene mannetjes".

 

Het grappige is dat een eufemisme ook niet mag volgens de eerder genoemde richtlijn. Ik zou denken dat de CO bij een Wherigo best mag aangeven op welke devices/apps het wel/niet gespeeld kan worden, om teleurstellingen te voorkomen. Tenzij er een richtlijn is die stelt dat een Wherigo in principe op alle apparaten moet kunnen werken.

 

Locaties kun je toch prima via een WP op de cachepagina aangeven? Meestal kan je ook goed uit de voeten met een fysieke beschrijving, bv "ter hoogte van het gele gebouw'.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...