Jump to content

Cant download any geocaches


robke43

Recommended Posts

Bovenstaande post komt uit juni. Toen was de knop nog aanwezig. Ook geeft de topicstarter geen verdere info op mijn vragen, dus geen idee wat hij bedoelde.

Over die knop is al meer dan genoeg geschreven. Het is weggehaald en komt nooit meer terug. Gelukkig maar, want het was een jarenlange veiligheidsissue die nu eindelijk is aangepakt. Het feit dat het bij sommige mensen nog werkte betekent dat diegenen nog oude browsers en OS'en gebruiken en blijkbaar geen interesse/benul hebben in online veiligheid.

Alternatieven zijn: GPX file knop, lijsten en PQ's.

Link to comment

ben maar om de zoveel tijd bezig met geocaching en nu kan ik net als hier niet meer downloaden? Blijkbaar is er iets veranderd wat ik zou moeten wijzigen? ik gebruik oregon 600 met windows 7 . ook krijg ik de kaart omgeving Praag bij het zoeken i.p.v. Zwolle. ik ben geen computerman vind online veiligheid wel belangrijk maar heb er geen benul van. Toch zou het fijn zijn als iemand uitleg kan geven hoe ik verder kan met mijn hobby.

Link to comment

Staan je thuiscoördinaten goed ingesteld op de website? Zo nee, pas die dan aan. Wil je dat niet, verschuif dan de kaart naar je huisadres, sla daarna de link op in je favorieten en gebruik die voortaan.

 

Manieren om caches op je Oregon te zetten:

1. Met de GPX file knop. Sla de gpx-bestanden op in de map \Garmin\GPX\ in je Oregon. Moderne browsers onthouden je keuze en bieden de volgende keer (mits in dezelfde sessie) direct de juiste map aan. Je kan ook downloaden naar je standaard downloadlocatie en achteraf naar die map kopiëren.

2. Als je premium lid bent kan je lijsten gebruiken. Hiervoor moet je de nieuwste versie van Garmin Express geïnstalleerd en je Oregon aangemeld hebben. Zet alle caches die je wilt doen in een lijst en stuur daarna die lijst in een keer naar je Garmin.

3. Gebruik Pocket Queries. Maak een PQ aan, voer die uit en download deze. Pak het zip-bestand uit en kopieer de twee resulterende gpx-bestanden naar de map \Garmin\GPX\ in je Oregon.

4. Externe programma's: o.a. BaseCamp, GSAK, EasyGPS.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...