Jump to content

gps laad niet meer


sasjans

Recommended Posts

Als ik mijn gps garmin oregon 300 niewe caches wil laden gebeurt er niets terwijl ik alles heb gedownload.maar als ik de gps aansluit op mijn computer komt er niets op het scherm te staan van de gps.Wat kan dit zijn moet ik hem mischien resetten naar fabrieksinstellingen?

Bvd Jan.

 

Link to comment

Lastig te achterhalen waar het aan kan liggen. Als je oregon verder goed werkt denk ik niet dat een reset zal helpen. Misschien een breukje in je USB-kabel. Of er is iets op je computer gebeurd waardoor je Oregon niet meer wordt herkend. Het kan ook alleen de USB-poort zijn, die bijvoorbeeld te weinig energie levert.

  • Probeer een andere USB-kabel. Let op: niet elke kabel is geschikt voor data, sommigen zijn alleen voor opladen. Vuistregel: hoe dikker de kabel, hoe beter.
  • Probeer een andere USB-poort op je computer.
  • Probeer het via een USB 2.0-hub met eigen voeding.
  • Probeer het eens op een andere computer.
  • Probeer een combinatie van bovenstaande.

Als bovenstaande niet werkt heb je in elk geval uitgesloten dat het aan je computer en kabeltje ligt. Dan zou ik toch even goed kijken of de USB-aansluiting op je Oregon wellicht defect zou kunnen zijn.

Ondertussen kan je nieuwe caches laden via het mSD-kaartje als je computer een kaartlezer heeft. Maak een map \Garmin\GPX\ aan (of misschien bestaat die al) en zet daar de caches in.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...