Zmiany w Head-In-The-Ground-Award

hiuppo

Witam,

Temat dla łowców staytystyk, ale wg mnie także nieco techniczno-filozoficzno-podróżniczy ;)

Head-In-The-Ground-Award to na m.in. project GC odznaka za zaliczenie określonych punktów poniżej poziomu morza. I tak z tego co wiem jest problem ze skrytkami wirtualnie położonymi gdzie indziej niż wychodzi ich finał - ale z tego co wiem są kesze ostatnio wykluczone ze statystyk i komu się udało temu się udało. Nie wiem czy to nie kolejny bug na project GC tak swoją drogą - bo np. ci co miali odznakę na Earthcache'ach je potracili.

Inna sprawa jest z Earthcache'ami - tutaj nie ukrywam, że wybierałem się do kopalni Guido na Śląsku, gdzie w serii carbon była mowa o chyba -300 m i jeszcze na jesieni to działało. Zaplanowałem, że na wiosnę zajrzę do tej kopalni, ale patrzę wczoraj na inną kopalnię w Kłodawie (zwiedzanie na poziomie -600 o ile się nie mylę), a tu... 125 m n.p.m. Nie wiem czy jest sens robić zadymę na project GC, czy to systemowa zmiana o której nigdzie wzmianki nie widzę. Z drugiej strony ostatnio zasady publikacji EC też się zmieniały nie do końca w kierunku, którego bym oczekiwał.

I tak oto na dzień dzisiejszy widzę odzankę za kesze fizycznie znalezione w derpresjach i pewne stare "niezlokalizowane". Wg mnie za kopalniane się należy.

Dostałem informację:

Your Project-GC Q&A question was answered
hiuppo,

Your question on Project-GC Q&A has been answered by Pihoqahiak:

From the link you provided I read:

"If the coordinates are not covered by the SRTM data we will temporarily fallback to using OpenStreetMap's OpenElevation API. We have found the data in this API to be extremely unreliable, therefore we will only use it as temporary data. Immediately after adding the data from the OpenElevation API we will add a new elevation job into our queues. This time it's flagged to use the Google elevation API.

The Google elevation API has API limits that we have to respect, therefore there might be another few minutes of delay before we actually fetch this data. We are trying to bulk multiple locations together to help us with the rate limits. Meanwhile we are relying on the temporary OpenElevation data added before."

This sounds like the reason for the problem you mention: "On first day after publication all was ok, but on next day it showed average level of a county - difference is about 300 metres in height."

Besides this, I think the explanation in the link is quite clear. I think your question is more about how exactly the SRTM data is acquired.

Your question was:

EC and surface mines - incorrect level for head in the ground?

If you like this answer, you may select it as the best:

https://project-gc.com/qa/?qa=18489/ec-and-surface-mines-incorrect-level-for-head-in-the-ground&show=18987#a18987

Thank you,

Project-GC Q&A