Jump to content

Geocaches in je GPS laden lukt niet meer !!!


abdij-jongen

Recommended Posts

Beste Stefan, ik gebruik de knop "stuur naar de GPS", en bij alle 4 browsers geeft de computer steeds dezelfde mededeling: Garmin Communicator Plugin NOT detected.

Heb al verschillende keren deze gedownload, echter zonder succes.

Graag zou ik GSAK gebruiken, maar hier snap ik niet goed hoe ermee te werken.

Link to comment

De Garmin Communicator doet het al een tijd niet meer, dus deze downloaden heeft geen zin. Voor losse caches kun je nu de knop naast "stuur naar de GPS" gebruiken: "GPX file". De file die je dan krijgt gewoon in de GPX directory van je gps zetten. Alternatief voor meerdere caches tegelijk is het maken van een pocket query e.v.t. in combinatie met het eerst maken van een lijst.

Link to comment

Hallo allen,

Op zich werkt het, maar ik kom het volgende probleem tegen: 

Ik gebruik een etrex 20.  Ik verplaats van bestandjes naar de map GPX op mijn Etrex. Nu is het zo dat sommige wel verschijnen in mij etrex, maar andere ook niet. Na controle staan de caches die niet in beeld van de etrex verschijnen wel in de juiste map GPX van mijn etrex.  

Heeft iemand daar een verklaring voor?  of beter nog: een oplossing. 

Ik gebruik een apple Macbook pro met safari en / of chrome.

gr Henk

Edited by lipnop
Link to comment

Als je een Mac gebruikt is het heel belangrijk om de prullenbak te legen als je gpx-bestanden hebt verwijderd. Bestanden in de prullenbak worden namelijk gewoon getoond door je eTrex. Kijk hier om de prullenbak op je eTrex uit te schakelen.

Verder:

* Dubbele caches kunnen problemen veroorzaken.

* Een gpsr heeft een maximum van 200 gpx-bestanden die het kan laden. Dat is inclusief opgeslagen tracks en waypoints. Bestanden die er na bijkomen worden niet getoond.

* Het maximum aantal waypoints is ook van belang. Voor de eTrex 20 is het iets van 1000 of 2000.

* Je eTrex laat caches die verder weg zijn dan 100 à 150 km niet zien. Dat kan je omzeilen door je eTrex een positie in de buurt van die caches te laten simuleren. Hoe je dat doet staat in de handleiding.

Link to comment

 Hier een vraag van een van de leden van team 2311. Intern komen we niet verder dan het onderstaande: Geocaching heeft kennelijk de mogelijkheid "send to my GPS" geblokkeerd, zonder voorafgaande mededeling. Erg frustrerend. Via een andere geocaching website kreeg ik nog even wel de mogelijkheid om rechtstreeks te laden (.com/seek), maar na enkele dagen is ook deze verdwenen. De omwegen die gesuggereerd zijn zijn mij te omslachtig en moeilijk (nogal digifoob als ik ben. Heeft iemand een suggestie om het spel toch te kunnen blijven spelen? Dit teamlid heeft geen smartphone, wel een HP laptop en een Garmin E trex 20. Dank alvast!

 

Link to comment

Zoals eerder gezegd, de onveilige Garmin Communicator werkt niet meer met moderne browsers. Het feit dat het bij jou nog werkte betekent dus dat je geen moderne (en dus geen veilige) browser gebruikt. Iets waar je wat aan zou moeten doen. Er wordt al jaren gevraagd om de knop permanent te verwijderen en dat is nu eindelijk gebeurd.

 

Een gpx-bestand rechtstreeks opslaan is geen omweg. Klik op GPX file, navigeer in het "Opslaan als..." menu naar je eTrex, de map Garmin en dan naar de map GPX en klik op Opslaan. De eerste keer zal misschien een of twee muisklikken extra kosten, maar de volgende keren binnen dezelfde sessie juist een muisklik minder, mits je browser je eerste keuze onthoudt.

Link to comment
On 15-1-2018 at 3:53 PM, abdij-jongen said:

Hallo,  ik krijg geen geocaches meer op mijn GPS geladen, niet via IE, niet via Google chrome, niet via Safari en ook niet via firefox.

Wie kan me helpen ?

 

sinds vandaag 9 september 2018 krijg ik geen geocaches meer geleden in mijn etrex 30 .Tot 1 september jl  lukte dat nog wel. Ik heb alle mogelijkheden in de vorige en bovenstaande berichten geprobeerd maar steeds niet gelukt. Moet ik wachten tot de onderhoudswerkzaamheden klaar zijn of kan iemand mij helpen om het probleem op te lossen?

Link to comment

Wat lukt er niet als je datgene doet wat StefanD aangeeft? Dus:

Klik op GPX file (op de cache pagina), navigeer in het "Opslaan als..." menu naar je eTrex, de map Garmin en dan naar de map GPX en klik op Opslaan. De eerste keer zal misschien een of twee muisklikken extra kosten, maar de volgende keren binnen dezelfde sessie juist een muisklik minder, mits je browser je eerste keuze onthoudt.

 

Je kunt ook gewoon op GPX file drukken en dan ergens anders opslaan op je computer en dit daarna kopiëren naar de map Garmin op je gps overigens.

 

Geef even stap voor stap aan wat je doet en wat er dan niet lukt.

Link to comment

Ik heb een Etrec Vista HCx en als ik die aansluit op de computer zie ik wel de map Garmin maar geen submap GPX.

Ik zie alleen mijn kaart staan in die map.

Ik vind het wel vreemd want ik heb nog wel caches staan op mijn etrex maar vind dat dus nergens terug.

Heel jammer dat de knop send to GPS niet meer werkt dat ging namelijk prima.

 

Kan iemand mij helpen of moet ik toch een andere GPS kopen.

 

ps ik ben geen premium member.

Link to comment

Ik heb juist een Garmin aankocht en probeer nu om geocaches te downloaden. Het probleem is dat er niets gebeurd als ik op de knop 'download GPX' druk. wanneer ik op de pagina van een geocache ga dan kan ik alleen kiezen voor de knop GPX-bstand. send to gps of dergelijke niet. 

Ik begrijp echt niet hoe ik dit moet doen.

 

alvast bedankt

 

Link to comment
On 10/10/2018 at 6:40 PM, malhy2 said:

Ik heb een Etrec Vista HCx en als ik die aansluit op de computer zie ik wel de map Garmin maar geen submap GPX.

Ik zie alleen mijn kaart staan in die map.

Ik vind het wel vreemd want ik heb nog wel caches staan op mijn etrex maar vind dat dus nergens terug.

Heel jammer dat de knop send to GPS niet meer werkt dat ging namelijk prima.

 

Kan iemand mij helpen of moet ik toch een andere GPS kopen.

 

ps ik ben geen premium member.

De Vista HCx is van een oudere generatie en de GPX file methode werkt niet bij deze types. Ook lijsten verzenden via Garmin Express werkt niet, dus premium worden heeft geen zin in jouw geval.

Om hier caches op te zetten zal je via andere software moeten werken.

Geschikte software is o.a. MapSource, BaseCamp, EasyGPS (alledrie gratis) en GSAK (betaald).

Gpx downloaden, daarna openen in een van bovenstaande programma's en daarvandaan naar je Vista sturen.

Link to comment
4 hours ago, Brenweseli31 said:

Ik heb juist een Garmin aankocht en probeer nu om geocaches te downloaden. Het probleem is dat er niets gebeurd als ik op de knop 'download GPX' druk. wanneer ik op de pagina van een geocache ga dan kan ik alleen kiezen voor de knop GPX-bstand. send to gps of dergelijke niet. 

Ik begrijp echt niet hoe ik dit moet doen.

De knop GPX file (of GPX-bestand in het Nederlands) is de knop die je moet hebben. Wat er dan gebeurt is afhankelijk van de browser die je gebruikt. Als er ogenschijnlijk niets gebeurt kan het zijn dat de gpx automatisch wordt gedownload. Kijk dan in je download-map. Probeer anders een andere browser.

Voer dan de handelingen uit die al meerdere keren in dit draadje uitgelegd zijn (kijk even bij 6 en 7 september).

Link to comment

als ik geocaches via de pc in de map GPX zet op mijn gps en ik ga geocahing op de gps open dan staat er niks. ik heb rechtstreeks geprobeerd via verkenner of via basecamp maar geen resultaat. ook geocaches die in de buurt zijn zijn op het kaartje niet zichtbaar.  heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?? ik heb een premium abonnement. 

Link to comment
33 minutes ago, peri67 said:

als ik geocaches via de pc in de map GPX zet op mijn gps en ik ga geocahing op de gps open dan staat er niks. ik heb rechtstreeks geprobeerd via verkenner of via basecamp maar geen resultaat. ook geocaches die in de buurt zijn zijn op het kaartje niet zichtbaar.  heeft iemand een idee hoe dit op te lossen?? ik heb een premium abonnement. 

"geocaches via de pc in de map GPX zet" hoe doe je dat?

"de gps".. welke?

"geocaches op de pc" waar staan ze? in welk formaat?

"geocaches die in de buurt zijn zijn op het kaartje niet zichtbaar" welk kaartje?

 

Probeer duidelijk je probleem te omschrijven en wat je exact doet zo wordt helpen een stuk gemakkelijker.

 

Link to comment

even wat aanvulling op vraag van on4bam

ik klik op de geoches die ik wel lopen en sla ze op op mijn pc(heb daar een mapje voor aangemaakt) en van daar uit kopieer ik ze naar mijn etrx35 in de map gpx.  het zijn gpx bestanden.   als ik het kaartje op mijn gps open dan stonden daar in het verleden alle geochaes op in de buurt waar ik was dat is nu niet meer 

Link to comment
1 hour ago, peri67 said:

   als ik het kaartje op mijn gps open dan stonden daar in het verleden alle geochaes op in de buurt waar ik was dat is nu niet meer 

 

Heeft je GPS een lock op de satellieten? M.a.w. "weet" je GPS waar je bent?

Heb je al geprobeerd om met de kaart te scrollen naar de buurt waar de caches liggen? Heb je filters ingesteld (op een touchscreen kan dat per ongeluk).

 

Link to comment

filters staan goed ( accepteert alle soorten cacher) als ik bij de sattelieten kijk en zie ik de balkje ook vol lopen.. en als ik de kaart open dan staat de aanwijzer ook op mijn straat dus dat klopt,  als ik de geoche lijst op de gps kijk dan staan daar wel caches in maar die zijn 15 km verderop terwijl er een 500 meter bij mij vandaan licht

Link to comment

Kijk dan vooral eens wat die ene cache anders heeft dan de andere die je wel ziet.

Probeer eens alle caches te verwijderen uit de GPX en GGZ folders en na een herstart van je GPS zet je er alleen die ene op die je eerder niet zag.

 

Je schreef in je eerste post dat je geen caches zag op je kaart en nu is het enkel de dichtstbijzijnde... :wacko:

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...