Jump to content

TB onterecht in bezit van een medecacher


Team Sprang

Recommended Posts

Ik heb een 3-tal TB's gemaakt en wil die volgende week in mijn nieuwe cache droppen. Die cache is nog niet beoordeeld c.q.  gepubliceerd. Na het activeren van de TB's kreeg ik meteen tientallen berichten van cachers die ze of hebben gezien in de gallery of hebben opgepakt en zelfs in bezit zouden hebben. Dat is heel irritant vooral omdat ik die TB's hier nog heb liggen. Kan dit zomaar? Of moet hierover een klacht worden ingediend? Wat doe ik eraan als er gemeld wordt dat iemand een TB in bezit heeft terwijl dat niet mogelijk is. De persoon reageert niet op mailtjes.

Edited by Team Sprang
Link to comment

Vreemd, dat je zoveel reacties krijgt bij het activeren. Dat is bij mij nog nooit eerder gebeurd. Ik zou het in ieder geval melden, persoon aanschrijven en direct teruggrabben. Meer kan je niet doen. Zou het kunnen dat deze erg op een ander nummer lijkt. Ik vind het erg vreemd. Op dit moment heb ik niets om te activeren, anders had ik het ook even geprobeerd. 

En hoe kan ik als cacher TB's zien die alleen maar zijn geactiveerd? Ik zou het niet weten. Lijkt bijna wel of iemand er een programma op heeft geschreven om ze te vinden.... Of is het een bug ergens? 

Link to comment

Het is helaas toch een beetje je eigen schuld; je hebt zeer waarschijnlijk een foto geplaatst met daarop de trackingcode leesbaar op je TB pagina.

Daarnaast heeft de geocaching site een pagina waarop alle recente foto's zijn te zien die bij TB's zijn geplaatst:  https://www.geocaching.com/track/gallery.aspx Daar staan niet alleen de Eigenaar foto's maar ook die van de logjes bij de TB.

Als je deze pagina dus regelmatig bekijkt zie je daarop de nieuwe TB's langskomen waar foto's op zijn geplaatst. Als daar dus de trackingcode zichtbaar is dan is de kans heel groot dat 'slimme' mensen de betreffende TB gaan loggen, ook al hebben ze hem helemaal nog nooit gezien.

Moraal: NOOIT foto's plaatsen van TB's waarop de Tracking code zichtbaar is. Niet voor die van jezelf, maar ook niet van gevonden TB's

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...