Jump to content

Augmented Reality en Geocache


PinEnPap

Recommended Posts

Ik speel met de gedachte om een geocache te maken die gebruik maakt van Augemented Reality. Ik ben zelf een AR en VR developer, dus het maken van een app voor de geocache is niet het probleem maar ik vraag me af of mensen zo een soort avontuur zoeken in een geocache. 

Ik houd zelf altijd meer van een cache met een mooi verhaal op de locatie of een mooie tocht dan een snelle oppikker. Helaas zijn de kosten voor zo een tools om zo een idee uit te werken nog niet gratis dus ben ik benieuwd of mensen die een gaaf idee vinden. 

Om jullie een idee te geven van mijn idee. Ik bedenk me zo dat je multi gaat lopen en op elk van de punten vindt je een logo of mysterieus teken dat je kunt scannen met je app. Je telefoon helpt je dan verder met een puzzel of hint naar een het volgende waypoint. Met de app kun je dan werken met interactieve puzzels, video of beelden. 

Een tweede vraag is. Mag dit van geocaching.com? Wordt eenvoudig gezegd mijn cache goed gekeurd als deze een app vereist, of moet hij ook app-loos te lopen zijn.

 

Alvast bedankt voor jullie ideeën en reacties,

Patrick 

Link to comment

Het is over het algemeen niet toegestaan om third party software te gebruiken, uitzondering daarop is Wherigo en Intercache. Als je iets anders wilt gaan gebruiken kun je beter eerst even bij een van de reviewers vragen of dit is toegestaan.  

Wherigo's doen we over het algemeen met veel plezier, maar onze ervaring is wel dat deze een stuk slechter werken op een gps dan op een smartphone. Wij gebruiken dus altijd de smartphone voor dit soort caches

We hebben (nog) geen intercache gedaan, wel een variant daarop waarvoor destijds toestemming is gekregen bij Groundspeak. Maar dit vonden we niet echt een succes. Er waren nog wel wat technische probleempjes en hoe goed het werkte hing erg af van merk en type smartphone, wellicht is dat inmiddels anders omdat dit de eerste in zijn soort was. Maar buiten dat zijn we ook geen voorstanders van geocaches waarvoor je online moet zijn. Bij een Wherigo ben je niet afhankelijk van een dataverbinding.

Link to comment

Er heeft een tijdje een cache met augmented reality in Zevenaar gelegen: linkje  . Volgens mij werkte hij met Layar. Je zou dat aan de legger kunnen vragen.
Die cache was niet heel populair, in totaal is hij 27 keer gevonden in drie jaar tijd. Maar de reacties waren redelijk positief.

Het advies om eerst contact op te nemen met de reviewers is inderdaad verstandig. Een cache die 5 jaar geleden werd goedgekeurd kan nu best niet toegestaan zijn.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...