Jump to content

coordinaten


Recommended Posts

1 hour ago, adriana noordegraaf said:

Ik heb een coördinaat in RD nl 449411 en WGS E 004°19.414
Hoe krijg ik hier een coördinaat in WGS84 uit en met welke tool?

 

Eenvoudig. Gebruik een "bogus" coordinaat in bv. 80000 449411 en zet om naar WGS84. Zo heb je het N coordinaat, combineer met het gekregen oost, klaar.

Handige site is de geocaching toolbox.

BTW, ligt de cache tussen Den Haag en Delft? ;)

 

Link to comment

Beste Cachers, 

 

Ik wou vandaag een paar mysterie cachen vinden, er moest eerst coördinaten gevonden worden in vorm van puzzel, vb: figuur X = nummer X, dan had ik N en een paar figuren en dan E en een paar figuren. Ik kwam aan deze resultaat, N50 56.808 E005 31.827 deze had ik gevonden, maar wat moet ik er nu mee? In google maps stuurt die mij een heel eind verder op, KILOMETERS ver... en ook wat ik tijp op google maps van coördinaten blijken niet degene zijn dat google maps aanduidt... 

 

Kan iemand mij helpen aub... 

geocaching.jpg.79dcc6d4479aaaca9d9f0482f6ae1a1a.jpgcodes.jpg.28f9a640518971244b5ca684245fc414.jpg

Link to comment
4 hours ago, brechtjo said:

Ik wou vandaag een paar mysterie cachen vinden, er moest eerst coördinaten gevonden worden in vorm van puzzel, vb: figuur X = nummer X, dan had ik N en een paar figuren en dan E en een paar figuren.

 

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Je hebt de mystery opgelost en hebt nu het coordinaat van de cache.

Wat je gevonden hebt ligt inderdaad meer dan een kilometer van het coordinaat op de listig. Dat is normaal, het is een mystery en die heeft (meestal) bogus coordinaten (in dit geval om een figuur op de kaart te zetten).

 

Ik heb gezien dat je pas begonnen bent, misschien is het dan nuttig om eerst de help paginas te lezen daar staat alles uitgelegd. Je kan ook proberen om een ervaren cacher in je buurt wat hulp te vragen, dat kan gemakkelijk op een event maar dat ligt momenteel nog wat moeilijk.

 

BTW, los alle FTS caches op, het is een mooie toer in de natuur (wij deden die tijdens een weekendje Limburg in augustus 2019).

 

 

Link to comment
On 6/28/2020 at 11:46 PM, on4bam said:

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Je hebt de mystery opgelost en hebt nu het coordinaat van de cache.

Wat je gevonden hebt ligt inderdaad meer dan een kilometer van het coordinaat op de listig. Dat is normaal, het is een mystery en die heeft (meestal) bogus coordinaten (in dit geval om een figuur op de kaart te zetten).

 

Ik heb gezien dat je pas begonnen bent, misschien is het dan nuttig om eerst de help paginas te lezen daar staat alles uitgelegd. Je kan ook proberen om een ervaren cacher in je buurt wat hulp te vragen, dat kan gemakkelijk op een event maar dat ligt momenteel nog wat moeilijk.

 

BTW, los alle FTS caches op, het is een mooie toer in de natuur (wij deden die tijdens een weekendje Limburg in augustus 2019).

 

 

Hey, bedankt voor u reactie, ik wist eigenlijk niet dat ik ze allemaal eerst thuis moest oplossen... dus ik was gewoon naar daar gegaan en naar 1 gewandeld en daar de puzzel opgelost maar dan moest ik weer een heel eind terug.. Het is nu gelukt, wij zijn vandaag geweest en was super leuk om te doen. Waar ik nu mee zit is, moet ik elke cache afzonderlijke loggen en een tekst schrijven ervoor? Kan ik niet op het einde van de wandelroute (er waren 10 te vinden in 1 route) ze allemaal loggen tegelijk en 1 tekst schrijven voor ze allemaal? 

Edited by brechtjo
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...