Jump to content

Trackable opnieuw beginnen


soldier24

Recommended Posts

Hallo,
Ik heb een TB die al even op reis is en ergens is verdwenen want ik hoor er totaal niks meer van.
Mijn vraag is:

Kan ik m`n TB code opnieuw gebruiken (dus helemaal vanaf 0 laten beginnen) en `m op reis sturen als een nieuw voorwerp?
Hoe kan ik dat het beste doen?

De originele tags heb ik hier gelukkig nog liggen.
Een foto sleutelhanger met de code erop zit aan de oude. (bij m`n eerste TB wat voorzichtig ermee namelijk)

Edited by soldier24
Kleine correctie in zin...
Link to comment

Ja, dat kan. Hang de een van de tags aan je nieuwe voorwerp. Of maak weer een sleutelhanger. "Grab" of hoe dat ook in het Nederlands mag eten, de TB, Leg de TB in een cache en Drop hem op geocaching.com ook in die cache. Nu kan je TB weer reizen.

Je hebt hem nog niet op nul gezet. Als je dat wilt doen, moet je alle logjes wissen. Dat kan, en mag, maar mensen die je TB verplaatst hebben zullen daar over het algemeen niet zo blij mee zijn. Je wist dan namelijk een stukje cache geschiedenis van hun.

Link to comment
1 hour ago, technetium said:

Je hebt hem nog niet op nul gezet. Als je dat wilt doen, moet je alle logjes wissen. Dat kan, en mag, maar mensen die je TB verplaatst hebben zullen daar over het algemeen niet zo blij mee zijn. Je wist dan namelijk een stukje cache geschiedenis van hun.

Het kan zijn dat het niet verboden is om logjes te verwijderen, maar mij lijkt dat echt ongepast. Ik heb deze toelichting op de website gevonden:

3.4. Bogus trackable Logs

To post “Discover” logs without physically interacting with the trackable is discouraged by Geocaching.com. However, some trackable owners enjoy a large number of logs, even if they are virtual logs.

Here are a few things to be aware of if your trackable is being logged inappropriately:

  • Some logs may be the result of geocachers keying in random tracking numbers.
  • Check if the tracking number is showing up in any photos on the trackable details page.
  • Trackable owners can delete logs believed to be fake or inappropriate.
  • Trackable owners can lock their trackable details page to prevent further logs.

Hieruit blijkt duidelijk dat je alleen logs mag verwijderen waarvan je gelooft dat ze vals of ongepast zijn. Het verwijderen van echte logs is niet de bedoeling.

 

Link to comment

Sorry voor de late reactie, zeer druk gehad waardoor ik deze topic ben vergeten.

Verwijderen van logjes doe ik achteraf gezien niet want mensen die de oude tb hebben laten reizen hebben wel de moeite genomen om het te doen.

Bedankt voor de uitleg, hier kan ik zeker wat mee.
De vraag is voor mij beantwoord.

Edited by soldier24
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...