Jump to content

Schatten zoeken in Nederland


LeMa6162

Recommended Posts

Wij zouden graag enkele rondjes in nederland gaan doen maar wij werken nog met de GSM en mijn vraag is nu kan dit voor ons belgen (telenet) om in nederland te cachen met onze mobiele gegevens uit (wel 4G) want voorlopig loopt die roaming nogal op. Weet iemand hier met zekerheid het antwoord op?

Link to comment

Hangt er van af. Je kan of alle data meenemen of ter plaatse iets doen.

Wij hebben looking4cache (iPhone)daar kan je kaarten op meenemen en pocket queries meenemen. Geen data onderweg nodig. Werkt prima.

Op Android is volgens mij C:geo een goede optie.

 

En over een maand zijn er veranderingen in roaming kosten waardoor de kosten vele malen minder worden. (ICulture schreef daar een paar dagen een artikel over)

Link to comment

Je bent premium member dus je kunt eerst een pocket query maken van de caches die je wil gaan doen en die via wifi thuis binnen halen. Met die lijst in de telefoon hoef je dus geen data aan te hebben om ze, als je ergens aan het cachen bent, binnen te halen want ze zitten al in je telefoon. En het maakt dan dus ook niet uit in welk land je bent.

Om het te proberen kun je even een pocket query maken van wat caches in je eigen buurt en dan op pad te gaan met je telefoon waarbij je natuurlijk niet moet vergeten vooraf even de dataverbinding uit te zetten.

 

Het loggen doen je dan gewoon naderhand. Als je nooit logs schrijft maar alleen iets korts intypt in de app dan geloof ik dat je bij sommige apps dat ook al ter plekke offline kunt doen en dan later als je weer een wifi verbinding hebt ze dan alsnog upload. Maar hoe dat werkt zie je bij het proberen vanzelf.

Link to comment

Zorg voor een goede app (Ik heb GDAK op Android als backup voor mijn Oregon600)

Als je op voorhand de caches en offline kaarten inlaadt heb je geen data nodig ter plaatste.

 

c:geo is geen API partner en schijnt de voorwaarden van GS te schenden. Treads waarin deze app vermeld worden schijnen nogal een gelocked te worden :ph34r: .

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...