Jump to content

Tips voor Tsjechië


Meijermans

Recommended Posts

Aankomende zomer ga ik twee weken rondtrekken in Tsjechië, mijn plan is om hier ook een aantal caches te gaan bezoeken. Iemand toevallig nog tips? Eventueel zijn caches in Duitsland op de route ook welkom. Moeten geen multi's zijn van vele uren, zo lang was ik niet van plan op een plek te blijven (of ze moeten heel goed zijn ;-)).

Alvast bedankt!

Link to comment

Geen persoonlijke ervaring in Tjechie, maar de Wilson Score geeft vaak een goede indruk van wat de moeite waard is: http://project-gc.com/Statistics/TopFavWilson?country=Czech+Republic&submit=Filter

 

Verder heb ik nog een aantal persoonlijke voorkeuren. Zo ga ik graag naar Unesco werelderfgoed locaties (en kijk of daar caches in de buurt zijn) en lost places (daar is een apart atribute voor waarop je kunt filteren.

 

Logjes lezen, foto's kijken kan ook helpen, maar kan ook de verrassing wegnemen.

 

Veel succes met uitzoeken en veel lezier

 

Tc

Link to comment

vorig jaar 3 weken in het reuzengebergte gezeten en dat was top hoor.

heb diverse caches gedaan.

een paar puzzeltjes had ik thuis al op weten te lossen.

ligt een heel mooi rondje in het noorden vlakbij Černý Důl daarvan is de listing ook in het nederlands.

zijn simpele puzzels die allemaal over paarden gaan.

daarnaast heb ik de caches op de snezka gedaan dat is het hoogste punt van tsjechie.

kunt met kabelbaan omhoog en dan naar beneden wandelen als je zou willen.

je kunt zo een cache in tjechie en polen doen in een keer.

daarnaast liggen er rond pec pod snezkou ook wat mooie caches en vind je er een aantal earthcaches die de moeite waard zijn.

verder naar het oosten heb je de Adrspach Rocks en daar kun je heel mooi wandelen (erg toeristisch ga dus op tijd zodra het open gaat!)

je vind er een paar cahces in het park maar ook daar buiten in de vrije natuur.

mocht je nog vragen hebben laat het maar weten, wie weet kan ik je helpen!

 

groeten,

Patrick

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...