Jump to content

Garmin GPSMAP 64s en PQ cache type "Other" "Not chosen"


Ouwekaas

Recommended Posts

Beste geocachers,

 

Ik heb een tijdje lopen puzzelen maar ik kom tot de conclusie dat mijn Garmin GPSMAP 64s de geocaches met container type "Other" en "Not Chosen" niet laat zien op de kaart. Toch staan deze in de lijst van de geocaches. Dit gebeurt ondanks dat de standaard Geocache filter aangeeft dat ik alles wil zien op de kaart.

 

Via een workaround krijg ik ze wel zichtbaar op de kaart. En ik wil graag weten of iemand anders met hetzelfde model of ander Garmin model dezelfde probleem heeft? En misschien hier een oplossing voor heeft.

 

De workaround.

 

- Op de Map (kaart) scherm, druk Menu -> "Geocache filter" -> "Quick Filter".

- Selecteer optie Cache size en deselecteer alles behalve "Other" en "Not Chosen"

- Apply Filter. Nu zijn ineens de geocaches met cache size "Other" en "Not Chosen" zichtbaar.

- Op de Map (kaart) scherm, druk Menu -> "Geocache filter" -> "Quick Filter".

- Selecteer optie Cache size en selecteer alle sizes.

- Apply Filter. En nu pas zijn alle geocaches zichtbaar op de map (kaart).

 

Mijn Garmin GPSMAP 64S heeft de laatste software versie 4.70. Dit probleem doet zich voor bij beide GPX versies van de geocaches site 1.0 en 1.0.1. Wat overigens op de Groundspeak xml formaat slaat en niet op de gpx xml formaat ;-)

 

Een ander workaround is, de GPX file herschrijven, alle "Not Chosen" en "Other" container types vervangen door "Micro" of een van de andere vier soorten. Dit is wenselijk vanzelfsprekend.

 

gr Ouwekaas.

Link to comment

Gezien dit topic hebben meer cachers daar last van.

 

En daar zegt iemand: What I found cures this every time is to go into the settings geocache page and then to 'Filters' and then re-select / apply the filter. For me it is usually caches where the cache size is not chosen on the cache page. I now routinely carry out the procedure every time I start the device. "

 

en anderen lossen het op via GSAK.

 

Vreemd dat dit probleem er al zolang is maar dat Garmin dit nog niet heeft opgelost. Kennelijk hebben nog niet genoeg geocachers Garmin ze ermee blijven lastig vallen en/of het probleem goed uitgelegd.

Link to comment

Gezien dit topic hebben meer cachers daar last van.

 

En daar zegt iemand: What I found cures this every time is to go into the settings geocache page and then to 'Filters' and then re-select / apply the filter. For me it is usually caches where the cache size is not chosen on the cache page. I now routinely carry out the procedure every time I start the device. "

 

en anderen lossen het op via GSAK.

 

Vreemd dat dit probleem er al zolang is maar dat Garmin dit nog niet heeft opgelost. Kennelijk hebben nog niet genoeg geocachers Garmin ze ermee blijven lastig vallen en/of het probleem goed uitgelegd.

 

Het is idd een irritant probleem. Ik heb veel gezocht maar niet kunnen pinpointen waar dit propleem precies zit. Dus ben ik eens in de GPX file gaan spitten om uit te zoeken wie de schuldige is. Ik heb wat software geprogrammeerd die nu alle "Other" en "Not chosen" vervangt door "Micro", dan elke keer op mijn GPS de workaround routine uit te voeren. Ik heb intussen support aangeschreven met alle specifieke details...de Nederlandse Garmin support, wie weet levert dat op.

 

Ik zag idd GSAK, ik wist nog niet van het bestaan af ;-) Daar moet je voor betalen of anders reclame slikken....corrigeer mij als ik dit verkeerd heb. Ik heb er geen last van ik ben instaat mijn eigen software te schrijven ;-)

 

Dank je wel.

 

gr Ouwekaas.

Edited by Ouwekaas
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...