Jump to content

Gebruikers die in de ban zouden moeten


EddieBteA

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar info over een bijzondere 'cacher'. Zodoende doe ik ook dit forum even aan.

Ik ben benieuwd of er iemand is die wel eens gehoord heeft van ene Prutser054logt. Deze nieuwkomer meent zich na 4 als gevonden gelogde caches te kunnen permitteren om eens flink van leer te trekken in een van zijn logs. Hij/zij meent zelfs dat een van mijn caches maar het best gearchiveerd moet worden. Het betreft hier 'De Zwijger' (GC5DGEH). Prutser054logt schrijft dan:

 

"Geen zin om een cache te onderhouden,

Geen zin om aan de richtlijnen van Groundspeak tev voldoen

Gewoon iedereen oproepen om virtueel te loggen

 

Dus druist tegen alles in wat geocaching is dus het archief is de enige juiste plek "

 

En dat alleen onder een 'Needs Archived' log. Kennelijk is deze prutser niet eens ter plaatse geweest.

Uiteraard heb ik deze log direct verwijderd en de prutser een berichtje gestuurd. Ik heb de prutser ook maar op de koffie uitgenodigd om er eens smakelijk om te lachen.

Ik maak me verder geen zorgen, maar misschien is het prettiger om dergelijke onruststokers in een ban te kunnen doen. Hier zitten we niet op te wachten, het is óns spel en wíj hebben er lol an!

 

Greetz,

Ed(dieBteA)

Link to comment

Oh, en dit las ik op een andere log door prutser:

 

"mijn logs worden tegenwoordig verwijdert door Groundspeak,

dat vanwege Groundspeak, conform de Amerikaans mentaliteit, niet gediend is van oprechtheid en openheid,

maar niet getreurd, deze logs blijven altijd leesbaar op BarnyNL.NL"

 

Hij was dus bekend onder de naam BarnyNL en er is kennelijk toch een steekje los.

 

Greetz,

Ed

Link to comment

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar info over een bijzondere 'cacher'. Zodoende doe ik ook dit forum even aan.

Ik ben benieuwd of er iemand is die wel eens gehoord heeft van ene Prutser054logt. Deze nieuwkomer meent zich na 4 als gevonden gelogde caches te kunnen permitteren om eens flink van leer te trekken in een van zijn logs. Hij/zij meent zelfs dat een van mijn caches maar het best gearchiveerd moet worden. Het betreft hier 'De Zwijger' (GC5DGEH). Prutser054logt schrijft dan:

 

"Geen zin om een cache te onderhouden,

Geen zin om aan de richtlijnen van Groundspeak tev voldoen

Gewoon iedereen oproepen om virtueel te loggen

 

Dus druist tegen alles in wat geocaching is dus het archief is de enige juiste plek "

 

En dat alleen onder een 'Needs Archived' log. Kennelijk is deze prutser niet eens ter plaatse geweest.

Uiteraard heb ik deze log direct verwijderd en de prutser een berichtje gestuurd. Ik heb de prutser ook maar op de koffie uitgenodigd om er eens smakelijk om te lachen.

Ik maak me verder geen zorgen, maar misschien is het prettiger om dergelijke onruststokers in een ban te kunnen doen. Hier zitten we niet op te wachten, het is óns spel en wíj hebben er lol an!

 

Greetz,

Ed(dieBteA)

 

Deze prutser heeft al een ban. Je hoeft zijn log niet te verwijderen, dat zal Groundspeak vanzelf een keer doen (is al gebeurd met alle eerdere prutser logs) en het account blocken. Daarna opent hij weer een nieuw account met het volgende nummer. Je hebt hem precies gegeven wat hij wil door er op te reageren.

Edited by irisisleuk
Link to comment

Barny drukt zich altijd ongelukkig uit, wat de feitelijke reden voor zijn ban is, maar vaak heeft hij wel gelijk.

Ook bij jouw cache moet ik hem gelijk geven: loggen is volgens de regels pas toegestaan als de cache FYSIEK is gelogd. Je mag best mensen oproepen om op je eigen website te loggen, maar de logrol moet nog altijd ter plaatse worden getekend om op geocaching.com te mogen loggen. Volle logboekjes zijn geen excuss.

Link to comment

.... maar vaak heeft hij wel gelijk.....

 

 

Wat een onzin. Alleen al in het log dat hij bij de cache heeft geplaatst staan meer dingen waar hij geen gelijk in heeft dan waar hij wel gelijk in zou kunnen hebben.

En bovendien druist het plaatsen van het log al tegen "wat geocaching is", maar dan volgens de richtlijnen van Groundspeak, maar natuurlijk niet volgens de "richtlijnen" van deze prutser.

Link to comment

Aha, bedankt voor de reacties.

Ik begon al zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat deze prutser geen onbekende was. Ik was iets te voortvarend van start gegaan met mijn onderzoekje.

Inmiddels ben ik al heel wat te weten gekomen van deze prutser en het moge duidelijk zijn dat hij totaal niets te maken heeft met een serieuze cacher.

De persoon heeft slechts (professionele) hulp nodig want ergens zit er een enorme frustratie, en dat heeft niet alleen met geocachen te maken is mijn bescheiden inschatting.

 

Overigens heeft hij in zijn geheel geen gelijk m.b.t. mijn cache, hierover is in de aanleg naar het plaatsen al genoeg over heen en weer gecommuniceerd. Ook jij, irisisleuk, hebt daarover destijds jouw mening gegeven. Nogmaals bedankt daarvoor.

Sinds het begin bevat de cache een keurig en strak onderhouden logrol. Zelfs onlangs, na een renovatie van de cachelocatie, een geheel nieuwe container.

Het digitale log is, zoals toegestaan, slechts een optie.

 

Kortom, nogmaals bedankt en ik ga mijn energie weer in belangrijke zaken steken :)

Wat mij betreft kan dit draadje gesloten worden.

 

Greetz,

Ed

Link to comment

Beste Ed

 

Ik ken Barny al meer dan tien jaar die is net zoals ik een van de oudere"generatie geocachers. In die tijd ging geocachen over elkaar mooie bijzondere plekken laten zien en mooie goed gevulde caches . Barny maakt wel eens ophef maar is een goed persoon. Barney is gewoon iemand die graag zijn mening geeft en ja hij heeft grotendeels gelijk. Tegenwoordig zijn er de zogenoemde puntengeilers die alleen maar puntjes willen scoren met of zonder fysiek loggen. En daarom bijvoorbeeld codes aan elkaar doorgeven en caches slopen omdat ze het niet het geduld hebben om hem open te puzzelen.

 

Iedereen speelt het spel op zijn manier jammer is alleen dat Grounpspeak de essentie van het geocachen is kwijt geraakt en alleen maar aan de commercieel gedachten denkt . En mensen gek maken met puntjes scoren. Terwijl het er eerst omging om mensen op mooie plekken te laten komen. Ikzelf heb bijvoorbeeld een cache liggen in het amsterdamse bos waarvan sommige cachers zeggen :ik woon hier vlakbij maar nog nooit gezien.

 

Kortom ik hoop dat je Barny eens ontmoet en is een babbeltje met hem maakt . Hij is recht voor zijn raap maar met het hart op de goede plek.

 

Groetjes Jeremy

  • Upvote 2
Link to comment

Hallo allemaal,

 

Ik ben op zoek naar info over een bijzondere 'cacher'. Zodoende doe ik ook dit forum even aan.

Ik ben benieuwd of er iemand is die wel eens gehoord heeft van ene Prutser054logt. Deze nieuwkomer meent zich na 4 als gevonden gelogde caches te kunnen permitteren om eens flink van leer te trekken in een van zijn logs. Hij/zij meent zelfs dat een van mijn caches maar het best gearchiveerd moet worden. Het betreft hier 'De Zwijger' (GC5DGEH). Prutser054logt schrijft dan:

 

"Geen zin om een cache te onderhouden,

Geen zin om aan de richtlijnen van Groundspeak tev voldoen

Gewoon iedereen oproepen om virtueel te loggen

 

Dus druist tegen alles in wat geocaching is dus het archief is de enige juiste plek "

 

En dat alleen onder een 'Needs Archived' log. Kennelijk is deze prutser niet eens ter plaatse geweest.

Uiteraard heb ik deze log direct verwijderd en de prutser een berichtje gestuurd. Ik heb de prutser ook maar op de koffie uitgenodigd om er eens smakelijk om te lachen.

Ik maak me verder geen zorgen, maar misschien is het prettiger om dergelijke onruststokers in een ban te kunnen doen. Hier zitten we niet op te wachten, het is óns spel en wíj hebben er lol an!

 

Greetz,

Ed(dieBteA)

Link to comment

Ik ken Barny al meer dan tien jaar die is net zoals ik een van de oudere"generatie geocachers. In die tijd ging geocachen over elkaar mooie bijzondere plekken laten zien en mooie goed gevulde caches .

Precies, zo ook mijn insteek en caches.

 

Barny maakt wel eens ophef maar is een goed persoon. Barney is gewoon iemand die graag zijn mening geeft en ja hij heeft grotendeels gelijk.

Ik geloof zeker dat het in de kern een goed persoon is, maar grotendeels gelijk hebben...? En wil je jouw gelijk halen dan is het misschien wijs iets genuanceerder te werk te gaan. Hij gedraagt zich als een olifant in een porceleinkast. Maar goed, dat begrijp jij, dat begrijp ik, ik heb niet de illusie dat dat Barny is bij te brengen.

 

Tegenwoordig zijn er de zogenoemde puntengeilers die alleen maar puntjes willen scoren met of zonder fysiek loggen. En daarom bijvoorbeeld codes aan elkaar doorgeven en caches slopen omdat ze het niet het geduld hebben om hem open te puzzelen.

En hier ben je me even helemaal kwijt. Barny is notabene beheerder van een website die niets anders doet dan codes delen!!

En nou heb ik die 'discussie' al eens eerder gevoerd m.b.t. het zogenaamde bewijs dat geleverd wordt van fysiek aanwezig geweest zijn bij een gevonden cache door het tekenen van een logboekje. Tja, ik ga ook uit van het goede in de mens en sta dien ten gevolge open voor alternatieve logwijzen. Bewijs dient overtuigend en onomstotelijk te zijn in mijn vak en daar is in dit spel nog altijd geen sprake van. Spreek gewoon met je cachemaatjes af voor eenieder het logboekje te tekenen. Een appje aan de groep en iedereen kan straffeloos online (digitaal) loggen. Bewijs...?

 

Iedereen speelt het spel op zijn manier jammer is alleen dat Grounpspeak de essentie van het geocachen is kwijt geraakt en alleen maar aan de commercieel gedachten denkt . En mensen gek maken met puntjes scoren. Terwijl het er eerst omging om mensen op mooie plekken te laten komen.

Helemaal eens. Zo zijn nu helaas weer twee caches op bijzondere en druk bezochte locaties (door toedoen van de goede Barny) gearchiveerd. Mogelijk door een reviewer die een iets te sterke Groundspeakbril draagt en the point weer net mist. Jammer ook voor al die touristen die daardoor op deze bijzondere plekken kwamen. En ook jammer voor mij, een serieuze CO met dezelfde goede bedoelingen en die ondanks alle stribbelingen door strenge reviewers zijn zaakjes aardig op orde heeft en zijn caches tip top onderhoud. Het plezier van caches plaatsen is op deze manier wel een beetje bekeken. Dus ik zeg: ga zo door als de bedoeling is het spel de nek om te draaien.

Of, denk na, en hou het leuk.

 

Greetz,

Ed

Link to comment
On 4/2/2017 at 9:55 PM, Team Wolfje said:

Barny maakt wel eens ophef maar is een goed persoon. Barney is gewoon iemand die graag zijn mening geeft en ja hij heeft grotendeels gelijk.

Mijn grootste punt van kritiek op Barny is niet zozeer DAT hij zijn mening geeft, maar de manier waarop. Mensen die het spelletje niet exact, 100% zo spelen als hij worden uitgemaakt voor zaken als prutsers, stumperts, mensen die het spelletje niet snappen etc. Caches die hem niet aanstaan worden afgekraakt met de ergste verwensingen. Je kan je mening ook beleefd geven. Opbouwende kritiek. 

Link to comment

"Faalmicro’s,", "aren de reviewers zo aan het snurken toen ze op de aproef knop drukte, ", "verwaarloosde cachepussel ", "op het nulpunt vond ik de aanfluiting, zo iets heeft totaal niets met het spelletje geocachen te maken, met zelfbevlekking wel" , "neergegooide zooi"; het zijn slechts een handvol van de citaten die overal op zijn eigen website staan (eventuele spelfouten en grammaticale incorrectheden incluis). Is het nou echt nodig een CO zo te kakken te zetten als je zijn caches niet mooi vind? 

Link to comment
41 minutes ago, Geo-Jeddak said:

"Faalmicro’s,", "aren de reviewers zo aan het snurken toen ze op de aproef knop drukte, ", "verwaarloosde cachepussel ", "op het nulpunt vond ik de aanfluiting, zo iets heeft totaal niets met het spelletje geocachen te maken, met zelfbevlekking wel" , "neergegooide zooi"; het zijn slechts een handvol van de citaten die overal op zijn eigen website staan (eventuele spelfouten en grammaticale incorrectheden incluis). Is het nou echt nodig een CO zo te kakken te zetten als je zijn caches niet mooi vind? 

http://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/verwensen#.WgieWzdrx9A

Ik zie in jouw voorbeelden kritiek maar ik zie hier geen verwensingen.

Link to comment

Om nog maar te zwijgen hoe hij zichzelf altijd de hemel in prijst als een "echte geocacher" of "iemand die het spelletje oprecht snapt". meneer Barny ziet zichzelf als de maatstaaf aller dingen qua geocachen en iedereen die het spelletje anders speelt is voor hem minderwaardig. Lees zijn recente log over zijn bezoek aan het OFZE2017; volgens hem een "event der zotten" en alle andere bezoekers die kwamen waren "700 leeghoofden". Meneer heeft een ego zo groot als zijn taille, zo niet groter.

Link to comment

3 jaar later, en meneer Barny.is nog altijd bezig met zijn kruistocht tegen Groundspeak. En als een CO die dagelijkse logs zat wordt en zelf de Founds verwijderd, dan gaat Barny de cachepagina bombarderen met honderden write nota's. Als een klein kleutertje dat zijn zin niet krijgt en dus gaat krijsen en met de voeten stampen.

 

Barny; officieel de sneuste persoon die ooit aan dit spel deelgenomen heeft. 

Screenshot_20201212-141057_cgeo.jpg

Edited by Geo-Jeddak
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...