Jump to content

Geocache versturen naar GPS


Vindplaats

Recommended Posts

Ofschoon ik de laatte nieuwe communicator plugin heb 4.2.0 en

 

Ik heb ook pas een Garmin gekocht en op diverse computers en laptops geprobeerd. Enkele maanden geleden lukte het via MacBook met Safari en nu lukt dit geheel niet meer. Zelfs met een mobiele telefoon heb je meer juiste caches staan. Redelijk te gek voor woorden dat je een Garmin koopt, terwijl je gsm meer mogelijkheden biedt.

 

gr. Marco

Link to comment

De plug-in werkt nu alleen nog maar met I.E. voor zover ik weet niet meer met andere browsers (Chrome, Firefox enz.)

Pocket querries maken dan maar....., dat gaat wel.

 

Bij mij werkt het nog wel in FF 50.1.0 maar ik gebruik het hoogstuitzonderlijk tot bijna nooit.

Gewoon de GPX knop gebruiken en bewaren op je GPS is het eenvoudigste als je een enkele cache wil laden anders zijn er PQs (premium) en software als GSAK.

Link to comment

Hier op mijn Mac werkt het wel nog met Firefox maar niet meer met Safari.

 

Ik denk dat GS iets moet aanpassen aan zijn webpagina's om de functie terug te laten werken. Als ik met Safari naar de testpagina van Garmin ga geeft hij wel degelijk aan dat de plugin geïnstalleerd is. Ook in de Voorkeuren van Safari onder Beveiliging --> Plugin-instelling zie ik dat de plugin wel degelijk geïnstalleerd is. Alleen "ziet" de pagina van geocaching.com hem om een of andere reden niet meer.

Link to comment

Ik denk dat GS iets moet aanpassen aan zijn webpagina's om de functie terug te laten werken.

 

Klopt niet.

Het probleem zit bij de garmin communicator. Die is gebaseerd op een functie uit de jaren 90 en stelt veiligheidsproblemen. Best is om de communicator helemaal te vergeten want de zeldzame configuraties waar het nog werkt zullen het na verloop van tijd ook laten afweten.

 

Het is is trouwens al 100'den keren gepost, even zoeken en je hebt voor een tijdje leesvoer ;)

Link to comment

Het lukt mij wel met IE !!. Alleen je moet een en ander bij je instellingen als betrouwbaar adres invoeren.

 

Wat ik me wel afvraag, hoe kan ik meerdere GC in één keer schrijven naar mijn GPS (Etrex 25).

 

Het zal niet blijven werken, je hebt waarschijnlijk nu al een "oude" en dus onveilige IE.

 

Meerdere caches kan je als PM laden met een Pocket Query (tot 1000 in 1 PQ) tenzij dat op de Etrex niet zou kunnen (ik heb er geen en ken de beperkingen niet).

Link to comment

In windows 10 doe ik het met IE, terwijl ik normaal altijd firefox gebruik. Als je via de garmin website het VBS script download ( https://software.garmin.com/en-US/gcp.html ) en deze geinstalleerd hebt en je start IE, ga dan naar rechtsboven het tandwieltje (instellingen), dan internetopties, dan tabblad beveiliging. In dat tabblad klik op het groene vinkje (vertrouwde websites). Klik dan op de knop "websites".

Een nieuw venster opent, type bij "website aan zone toevoegen:" https://www.geocaching.com

Bij "websites:" staat: https://my.garmin.com

vinkje voor serververificatie staat aan.

Nu kan ik via geocaching.com de caches versturen naar mijn gps.

 

1.jpg

Link to comment

Ben nieuw op dit forum en al een tijdje met deze hobby bezig.
Gebruik nu een GSMAP64S   Hiervoor een eTrex Summit.
Ben een hele tijd bezig geweest om de link te laten werken. Krijg steeds melding dat hij niet meer bestaat.
Jammer had gehoopt dat het via deze manier wel zou lukken.
Zit dus niks anders op dan met het handje alles via GPX bestanden te downloaden.
Wel heel erg zwak van Garmin dat hier niets aan wordt gedaan. Nu maar wachten op de USA .

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...