Jump to content

GPX wordt LOC


Team MDP-NL

Recommended Posts

Hallo, Ik heb net onze eerste GPS gekocht (Oregon 600T) en wil er uiteraard caches opzetten. Losse caches vanaf de kaart zet hij er direct via communicator op: geen probleem.

Maar dat is natuurlijk een hop werk, dus ik heb een pocket query gemaakt. Ook daar de instellingen van gecontroleerd en volgens mij ok. Onderaan stel ik in op GPX.

Ik kan vervolgens de resultaten bekijken, alles aanvinken en druk op downloaded. Hij laad dan een file naar mijn computer (macbook)

Die file is dan .LOC ipv GPX. dat snap ik niet.

Ook start hij niet communicator op om ze op de Garmin te zetten.

 

Iemand tips / ervaring hiermee?

 

hoor het graag.

 

Groet, Paul - Team MDP-NL

Link to comment

Ik kan vervolgens de resultaten bekijken, alles aanvinken en druk op downloaded. Hij laad dan een file naar mijn computer (macbook)

Die file is dan .LOC ipv GPX. dat snap ik niet.

 

Dat is perfect normaal. Je moet bij een PQ een dag aangeven dat je die PQ wil uitvoeren (daarna bevestigen) je krijgt dan een email dat je PQ klaar is om te downloaden. Eens je dat doet heb je een ZIP file met twee GPX files, zet die beiden in je GPS (garmin\gpx\ directory) en klaar...

 

De "preview" is GEEN PQ.

Link to comment

Ik kan vervolgens de resultaten bekijken, alles aanvinken en druk op downloaded. Hij laad dan een file naar mijn computer (macbook)

Die file is dan .LOC ipv GPX. dat snap ik niet.

 

Dat is perfect normaal. Je moet bij een PQ een dag aangeven dat je die PQ wil uitvoeren (daarna bevestigen) je krijgt dan een email dat je PQ klaar is om te downloaden. Eens je dat doet heb je een ZIP file met twee GPX files, zet die beiden in je GPS (garmin\gpx\ directory) en klaar...

 

De "preview" is GEEN PQ.

 

Ah ,dat verklaart eea. Bedankt voor je antwoord. Ik vond al gek dat er staat dat je een email krijgt, maar die heb ik niet gezien. komt dat alleen als je de PQ een dag later uit laat voeren?

groet, Paul

Link to comment

Ah ,dat verklaart eea. Bedankt voor je antwoord. Ik vond al gek dat er staat dat je een email krijgt, maar die heb ik niet gezien. komt dat alleen als je de PQ een dag later uit laat voeren?

 

Je hoeft geen dag te wachten. Als vandaag kiest wordt een nieuwe PQ meestal al na een paar minuten uitgevoerd.

Link to comment

Let daarbij wel even op het tijdstip en de datum van de server die erbij vermeld staan; die servertijd is Amerikaanse tijd, dus het kan op woensdagmiddag bij ons best zijn dat de datum van de server nog op dinsdagavond staat. Op die manier kan het lang wachten zijn op een Pocket Query die in principe binnen enkele minuten klaar kan zijn.

Link to comment

Let daarbij wel even op het tijdstip en de datum van de server die erbij vermeld staan; die servertijd is Amerikaanse tijd, dus het kan op woensdagmiddag bij ons best zijn dat de datum van de server nog op dinsdagavond staat.

 

Na 9 uur 's morgens is het in Seattle dezelfde dag dan bij ons dus is het 's middags nooit een probleem.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...