Jump to content

caches wissen op dakota 20


the_speedaway

Recommended Posts

Ik zou zo stilaan wat caches willen wissen op mijn dakota 20.

Eigenlijk zou ik alle gevonden caches (+/- 500) willen wissen om wat meer ruimte te krijgen.

Hoe doe ik dit best ? Zo eenvoudig mogelijk, want ben geen pc wonder :-)

 

Ik ga er even van uit dat je met Windows werkt en dat je GPX files in *:/garmin/gpx/ hebt geplaatst.

 

Sluit de GPS aan op je computer, ga naar de directory waar je caches staan (garmin/gpx/ ) wis de caches die je weg wil.

Link to comment

Bedankt !!

Als ik dit doe krijg ik een lange lijst met caches met de GC... codes.

Ik merk dat de gevonden caches, als degene die ik nog wil doen door mekaar staan.

Kan ik op een of andere manier daar een lijst krijgen met gevonden caches ? Of moet ik elke GC code nakijken of hij kan gewist worden ?

Link to comment

Bedankt !!

Als ik dit doe krijg ik een lange lijst met caches met de GC... codes.

Ik merk dat de gevonden caches, als degene die ik nog wil doen door mekaar staan.

Kan ik op een of andere manier daar een lijst krijgen met gevonden caches ? Of moet ik elke GC code nakijken of hij kan gewist worden ?

 

Je zal ze allemaal moeten nakijken. ;)

Als je op de GPS steeds aangeduid hebt dat een cache gevonden werd staat die in de file geocache_visits.txt (onder x:/garmin) dus een lijst met GCcodes + datum/tijd wanneer je een cache vond heb je dan al.

 

Tip voor de toekomst:

Werk met een WP manager (bv GSAK) dan kan je alle caches daar bijhouden (en opgeloste mysteries "corrected coordinates" meegeven) en van daaruit in 1 keer (1 file) naar je GPS schrijven. Je kan dan ook de file geocache_visits.txt importeren in GSAK om je logs te schrijven en te uploaden. Als PM kan je eens om de drie dagen een myfinds PQ laten aanmaken, als je die dan importeert in GSAK staan alle founds netjes als gevonden getagd en kan je die er weer eenvoudig uitfilteren en alleen de nog niet gevonden naar de GPS zetten.

 

Je kan ook lijsten maken op GC met caches die je nog wil doen en daar een PQ van maken zodat je een groot aantal caches in 1 keer kan laden. Als je na een cachedag de founds in de lijst wist (kan met 1 klik om te selecteren en dan bulk delete) kan je een volgende keer weer de PQ runnen en op je GPS zetten.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...