Jump to content

schroeven in een boom?


Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Wij zijn nieuw.. naja we doen het al een tijd zo nu en dan maar toch de laatste 2 weken erg actief en nu 6 caches (wachten helaas nog op review) geplaatst.

Ik heb overal met regels rekening gehouden maar kon een paar caches veel mooier maken als ik daadwerkelijk schroeven in een boom oid zou kunnen plaatsen.

Ik kom zat caches tegen die dit hebben (die simpele vogelhuisjes bijvoorbeeld).

 

Maar hoe staat Geocaching er tegenover? ik persoonlijk weet niet hoe erg een schroef is in een boom en of zijn er speciale schroeven te krijgen?

Tot nu toe niet gedaan maar wellicht in de toekomst bij een mega 5 sterren cache die ik al in gedachten heb moet ik veel schroeven in meerdere bomen maar mag dit?

En hoe schadelijk is het voor een boom? ben gek op natuur dus wel het niet stuk maken maar zie natuurlijk ook heel vaak hoe bomen omgaan met bijvoorbeeld prikkeldraad die vreten ze gewoon op en de schors groeit er op den duur overheen.

Boom is gezond en niets mee aan de hand.

 

Ben echt benieuwd naar jullie reacties.

 

groetjes,

Tim

Link to comment

Geocaching.com zegt over de omgeving en de natuur in de guidelines het volgende:

"Wildlife and the natural environment are not harmed inthe pursuit of geocaching.

Geocaches are placed so that plant and animal life are safefrom both intentional and unintentional harm.

In some regions geocaching activity may need to cease forportions of the year due to sensitivity of some species."

 

Daarnaast is er bijvoorbeeld de CITO (Cache In Trash Out) enbijvoorbeeld de instructies om in caches nooit etenswaren of andere geurendezaken achter te laten, omdat daar dieren op afkomen.

 

Uit deze voorbeelden en nog wat meer impliciete zaken kan worden opgemaakt dat het nooit de bedoeling is om met het spel geocachen deomgeving/natuur te verstoren.

Denk daarbij aan zaken als: Kunnen dieren zich verwonden aanbepaalde constructies die je maakt, hoeveel bezoek verwacht je en kan het soort terrein dit aan, zit je midden in een broedgebied of niet, wat moet je duidelijk maken wil je niet dat geocachers alles platlopen in hun zoektocht, waar breng je de waypoints aan, zodat men op de paden blijft etc.

 

Over het schroeven in bomen laat geocaching.com zich niet specifiek uit.

In de discussie die je daarover kunt voeren (en die bij tijden wijle ook wel wordt gevoerd) zal je veel verschillende meningen aantreffen en in mijn ervaring verschillen ook boswachters hierin van mening.

Wat van de één mag dat vindt de ander beslist "not done".

 

Echter, het lijkt me dat je bij datgene wat je doet je vooral niet moet ingaan tegen wat je zelf als aantasting of vernieling ervaart en (heel belangrijk) dat je goed moet overleggen met je toestemmingsverlener wat je met de uitvoering van een cache wilt doen.

Uiteindelijk heeft hij/zij het voor het zeggen in wat er in het gebied dat je uitkiest wel of niet kan.

Edited by Sivota
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...