Jump to content

NFC caches


MajorGlory78

Recommended Posts

Goedenavond allen,

 

Een korte vraag voordat ik ergens veel moeite in ga steken wat vervolgens nooit het levenslicht zal zien: Is het toegestaan om NFC (near field communication) techniek te gebruiken in een cache? Mijn plan: Ik wil een multi maken hier in Vlaardingen waarbij een aantal monumenten in de stad haar rijke verleden centraal staan. Hiervoor wil ik gebruik maken van NFC. Ik heb programmeerbare NFC stickers. Wanneer deze gescand worden met een telefoon bijvoorbeeld welke voorzien is van NFC (en dat zijn er veel tegenwoordig) wordt de volgende locatie of verdere aanwijzing getoond in het scherm. De laatste stap is dan een reguliere cache container, maar wel met een twist: Ook daarin bevindt zich een NFC chip welke gescand moet worden. Hiermee wordt een website geopend (gewoon een niet-commercieel hobby domein van mijzelf waar vervolgens digitaal het logboekje getekend en/of gelezen kan worden.

 

Is een dergelijke aanpak toegestaan? Ik hoor graag!

 

MG

 

P.S. Mocht deze vraag naar een specifiek subforum moeten, excuses, ik kon niet een thread vinden waarvan ik duidelijk vond dat deze vraag er thuis hoorde.

Link to comment

Voor de route mag het. Ik ken er zelfs een in Spijkenisse: GC5AMJ4. Je cache zal echter niet als een multicache worden geaccepteerd en zal een Mystery Cache moeten worden (zie Help Center).

 

Maar loggen zal toch echt op een fysieke logboek moeten. Digitaal mag als extra optie (denk ik), maar mag niet verplicht zijn.

Edited by StefandD
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...